قابلیت‌ نوار قلب و تشخیص سقوط در قالب یک آپدیت به گلکسی واچ اکتیو ۲ اضافه می‌شود

گلکسی واچ اکتیو 2

اخبار جدید نشان می‌دهند که قابلیت‌های نوار قلب و تشخیص سقوط که یکی از نوآوری‌های مربوط به بخش سلامت بدن کاربر محسوب می‌شود از سه ماهه نخست سال 2020 در اختیار ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها در قالب یک آپدیت نرم‌افزاری به ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 اضافه خواهند شد.

شرکت سامسونگ در ماه گذشته از جدیدترین ساعت هوشمند خود رونمایی کرد و پیش‌بینی می‌شود که فروش این ساعت از تاریخ 23 سپتامبر (1 مهر) در ایالات متحده آمریکا آغاز شود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که قابلیت نوار قلب (ECG) و تشخیص سقوط در زمان عرضه قابل دسترس نیست، زیرا سامسونگ هنوز موفق به دریافت تاییدیه از سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) نشده است.

منابع آگاه به خبرگزاری SamMobile اطلاع داده‌اند که سامسونگ هم‌اکنون جدول زمانی مربوط به صدور تاییدیه FDA را به دست آورده و انتظار می‌رود که ویژگی‌های مذکور تا فوریه سال آینده در اختیار صاحبان ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 ساکن آمریکا قرار بگیرد.

سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) این امکان را به ساعت هوشمند سامسونگ می‌دهد تا جزییات دقیقی از عملکرد قلب انسان را نمایش داده و احتمال خطر فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت‌های مربوط به سلامت قلب این ساعت در اختیار سایر کاربران خارج از ایالات متحده قرار خواهد گرفت یا خیر. چرا که این موضوع به مقررات بهداشتی هر کشور مربوط است و سایر کشورها قوانین جداگانه‌ای در رابطه با استفاده از این قابلیت دارند.

از سایر ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توان به قابلیت تشخیص سقوط اشاره کرد. انتظار می‌رود که دامنه استفاده از این ویژگی در سایر کشورها نیز به اندازه آمریکا گسترده باشد، زیرا روند دریافت تاییدیه‌های بهداشتی مربوط به این قابلیت آسان‌تر از دریافت تاییدیه‌های تشخیص سلامت قلب است.

در ادامه نیز احتمال دارد که نسخه جدیدی از رابط کاربری One UI سامسونگ همراه با ارایه این ویژگی‌ها در سه ماهه نخست سال 2020 در اختیار کاربران واچ اکتیو 2 قرارگیرد.

اولین مشتریان ساعت جدید سامسونگ در کره‌جنوبی می‌توانند این ساعت را در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) خریداری کنند.

نوشته قابلیت‌ نوار قلب و تشخیص سقوط در قالب یک آپدیت به گلکسی واچ اکتیو 2 اضافه می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.