قابلیت جدید اوت‌لوک برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های کاربران اندروید و iOS معرفی شد

مایکروسافت از قابلیت جدیدی به نام پیام‌ عملیاتی (Actionable Message)، با هدف پشتیبانی بهتر اوت‌‌لوک در موبایل رونمایی نمود. این قابلیت به زودی در آخرین نسخه از به‌روزرسانی این نرم‌افزار از طریق اپ‌استور و پلی استور گوگل در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی امکان انجام سریع‌تر کار‌ها را به کاربران اوت‌لوک می‌دهد.

اوت‌لوک

به عنوان مثال هر زمان که شما یک ایمیل جدید دریافت می‌کنید که در آن گزینه‌ای از پیش تعیین شده برای درخواست انجام کاری تعریف شده باشد مانند تایید لیست زمان‌بندی شده، اجازه دسترسی به سیستم، پاسخ به یک نظرسنجی و موارد مشابه، در این حالت قادر خواهید بود در خود ایمیل به آن درخواست پاسخ داده و بدون خروج از صندوق ورودی یا رفتن به اپلیکیشن دیگر، درخواست مورد نظر را انجام دهید.

علاوه بر این پیام‌ عملیاتی با کارت‌های توافقی (Adaptive Cards) اجازه می‌دهد تا توسعه‌دهندگان پیام‌هایشان را در اوت‌لوک ارایه دهند تا کاربران در همان محل و به سرعت درخواست مورد نیاز آنها را انجام دهند. اولین برند‌هایی که با قابلیت پیام‌ عملیاتی مایکروسافت کار می‌کنند SurveyMonkey ،Freshworks ServiceNow و Sage هستند.

با این حال انتظار می‌رود در آینده نزدیک، همکاری مایکروسافت در این زمینه به دیگر برند‌ها نیز گسترش یابد. لازم به ذکر است مایکروسافت ویژگی پیام‌های عملیاتی را برای دستگاه‌های اندرویدی در هفته آینده منتشر می‌کند اما کاربران iOS این شانس را دارند که از همین امروز ویژگی جدید را مورد استفاده قرار دهند.

نوشته قابلیت جدید اوت‌لوک برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های کاربران اندروید و iOS معرفی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.