قابلیت فورس اچ دی آر برای برنامه دوربین ویندوز ۱۰

قابلیت فورس اچ دی آر برای برنامه دوربین ویندوز ۱۰ عرضه می شود

قابلیت فورس اچ دی آر برای برنامه دوربین ویندوز ۱۰ عرضه می شود.

با استفاده از روش Rich Capture که در حال حاضر بر روی برنامه ی دوربین ویندوز ۱۰ در گوشی های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال تنظیم شده است، کاربر نمی تواند تصمیم بگیرد چه موقع اچ دی آر (HDR) یا همان دامنه ی دینامیک بالا می تواند به صورت خودکار شروع به کار کند. در واقع قابلیت Rich Capture به این صورت است که دوربین هر زمانی (کاملا تصادفی) که خودش تشخیص دهد چندین عکس می گیرد و به شما این امکان را می دهد که از میان آنها، بهترین را انتخاب نمایید. در عکس هایی که زیر نور خورشید گرفته می شود، اچ دی آر به ندرت استفاده می شود. در واقع ایده ی پشت این تصویربرداری اچ دی آر این است که تصاویر واقعی تر به نظر برسند؛ این کار هم با افزایش نور و محدوده ی رنگ تصویر در شرایط نرمال صورت می پذیرد. به منظور انجام چنین کاری، نوردهی های مختلفی با یکدیگر ادغام می شوند تا تصویر را زنده تر جلوه دهند.

رئیس بخش تصویربرداری مایکروسافت به AAWP گفت: قابلیت فورس اچ دی آر (Force HDR) به زودی برای برنامه ی دوربین ویندوز ۱۰ عرضه می شود. این قابلیت به کاربران لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال این امکان را می دهد که حتی در نور خورشید هم قابلیت اچ دی آر روشن شود. این برنامه ی دوربین ویندوز ۱۰ به کاربران دیگری که دارای نوکیا لومیا ۹۳۰ و یا مدل های پایین تر از آن هستند، این امکان را می دهد که اچ دی آر را روشن و یا خاموش کنند. در حال حاضر بر روی دو مدل جدیدتر لومیا (۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال) این گزینه ها خاموش (Off) و اتوماتیک (Auto) هستند. به این ترتیب زمانی که این بروزرسانی صورت گیرد، گزینه ها به سه حالت خاموش/روشن/اتوماتیک گسترش می یابند.

هنوز هیچ صحبتی از زمان بروزرسانی برنامه ی دوربین مایکروسافت به منظور افزودن سوئیچ روشن اچ دی آر به میان نیامده است. این برنامه برای آن دسته از افرادی که مایلند با دوربین گوشی های خود تصاویر بهتری خلق کنند، ارزشمند خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته قابلیت فورس اچ دی آر برای برنامه دوربین ویندوز ۱۰ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.