قابلیت Memories به گوگل فوتوز اضافه شد؛ دسته بندی و چاپ آسان عکس‌های قدیمی

 
به کمک قابلیت خاطرات یا «مِموریز» (Memories) که به استوری اینستاگرام شباهت دارد، کاربران می توانند عکس های قدیمی خود را به راحتی در گوگل فوتوز دسته بندی کرده و چاپ کنند.
 
گوگل می گوید Memories برای از بین بردن مشکل دسته بندی صدها یا هزاران عکس توسعه داده شده. از این پس اپلیکیشن گوگل فوتوز به کمک یادگیری ماشینی، عکس هایی که در بازه زمانی یکسان در طول سال های گذشته گرفته شده اند را هایلایت کرده و از آنها خاطره یا مموری می سازد. این عکس ها برای دسترسی سریع تر در بالای صفحه اپلیکیشن نمایش داده می شوند.
 
 
با ضربه زدن به سمت راست قسمت Memories، عکس های جدیدتر و با ضربه زدن به سمت چپ عکس های قدیمی تر نمایش داده می شوند. با لمس کردن منوی سه نقطه ای بالای بخش Memories تمام عکس هایی که کاربر در یک روز به خصوص گرفته ظاهر می شوند.
 
قابلیت Memories شباهت زیادی به استوری اینستاگرام و اسنپ چت دارد با این تفاوت که در Memories عکس ها فقط توسط کاربر قابل دیدن هستند.
 
گوگل برای کاربرانی که می خواهند عکس های قدیمی را تبدیل به آلبوم واقعی کنند گزینه های پرینت عکس را گسترش داده تا کاربران انتخاب های بیشتری برای چاپ عکس داشته باشند.
 
 
کیفیت چاپ عکس در فروشگاه والمارت (چپ) اندکی با فروشگاه CVS Pharmacy تفاوت دارد
 
می توان عکس ها را بدون حاشیه یا با حاشیه سفید یا مشکی در کاغذ 20 در 20 سانتی متری به قیمت 20 دلار، 28 در 35 سانتی متری به قیمت 30 دلار و 40 در 50 سانتی متری به قیمت 45 دلار سفارش داد. پس از ثبت سفارش، عکس ها 7 یا 10 روزه به دست کاربر می رسند. با پرداخت هزینه بیشتر امکان ارسال سریع تر عکس ها هم موجود است.
 
همچنین امکان پرینت کردن عکس ها در فروشگاه والمارت روی کاغذ فوجی فیلم و یا فروشگاه CVS Pharmacy روی کاغذ کداک وجود دارد. البته این فروشگاه ها عکس ها را فقط در سایز 10 در 15 سانتی متر چاپ می کنند ولی می توان سفارش را همان روز تحویل گرفت.
 
قابلیت Memories برای iOS و اندروید منتشر شده است.