قفل شدن آی‌پد یک کاربر تا سال ۲۰۶۷ و روش ریکاوریی آن!

برای حفظ امنیت دستگاه‌های iOS، در آی‌فون‌ها و آی‌پد‌ها، هر بار که کاربر رمز ورود را اشتباه وارد نماید، زمان قفل شدگی دستگاه برای مدت بیشتری تمدید شده و امکان ورود به آن به تعویق خواهد افتاد. پس کافی است دارای کودکی نوپا باشید که به طور مداوم به نمایشگر آی‌پد اپل ضربه وارد می‌کند و شیشه آن را لمس می‌کند، حال تصور نمایید که این آغاز چه دردسر بزرگی خواهد شد!

آی‌پد

دقیقا این مسئله ماجرایی است که برای ایوان اوسنوس روی داده و فرزند سه ساله‌اش، تبلت او را برای مدت 25526442 دقیقه قفل کرده است! اوسنوس شرح این ماجرا را به همراه یک تصویر از نمایشگر تبلت، در اکانت توییتر خود به اشتراک گذاشته است در حالی که تقریبا تا 48 سال و نیم آینده دسترسی به دستگاه امکان‌پذیر نخواهد بود. این بدین معنا است که آقای اوسنوس برای باز شدن آی‌پد باید تا ماه اکتبر سال 2067 منتظر بماند، البته اگر تا آن زمان رمز عبور دستگاه در خاطرش باقی مانده باشد!

اما برای اطلاع بیشترتان باید عرض کنیم که مکانیسم کار بدین شرح است. شما تا شش تلاش برای وارد کردن رمز عبور صحیح فرصت خواهید داشت و بعد از شش تلاش اشتباه، سیستم عامل iOS به طور خودکار دستگاه را برای مدت مشخصی کاملا قفل کرده و جلوی ورود به دستگاه حتی با رمز عبور صحیح را خواهد گرفت، تا هنگامی که مدت زمان قفل‌ شدگی دستگاه به پایان برسد و اگر قبل از اتمام این مدت به تلاش برای وارد کردن رمز ادامه دهید تنها بر زمان قفل ماندن دستگاه افزوده خواهد شد، زیرا سیستم عامل iOS این کار را تلاش برای نفوذ و هک کردن دستگاه و در اصطلاح حرکتی خشن و تحت اجبار در نظر می‌گیرد. معمولا بسته به تنظیمات دستگاه، کمتر پیش می‌آید بیش از 10 تلاش اشتباه برای ورود رمز عبور انجام بگیرد و آی‌فون‌ها و آی‌پد‌ها به صورت اتوماتیک تمام اطلاعات موجود بر روی دستگاه را پاک می‌کنند!

اما آقای اوسنوس بسیار خوش شانس است که اپل از قبل آینده‌نگری‌هایی برای مواردی مشابه او را داشته و راه‌حلی ساده برای آن اندیشیده است. اگر او آی‌پد خود را به کامپیوتر مرتبط کند و به آ‌ی‌تونز متصل شود، امکان بازگردانی تبلت را خواهد داشت. در حقیقت با کمک یک فایل پشتیبان، تقریبا تمام داده‌های پاک شده ریکاوری خواهند شد. پس این دلیل بسیار خوبی برای گرفتن نسخه پشتیبان از داده‌هایتان است به خصوص اگر در خانه یک یا چند کودک بازیگوش دارید!

نوشته قفل شدن آی‌پد یک کاربر تا سال 2067 و روش ریکاوریی آن! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.