قیمت بیت کوین به ۶,۰۰۰ دلار رسید

قیمت بیت کوین برای اولین بار نسبت به شش ماه گذشته، در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال به بالای ۶,۰۰۰ دلار رسید. امروز، ۱۹ اردیبهشت، پادشاه ارزهای دیجیتال که سهم بیش از ۵۰ درصدی از کل بازار دارد یک جهش را تجربه کرد و به قیمت حدود ۶,۰۷۶ دلار صعود کرد.
 
آخرین باری که قیمت بیت کوین در این سطح قرار داشت به ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ یعنی حدود ۶ ماه پیش باز می‌گردد. در زمان نوشتن این گزارش هر واحد بیت کوین (BTC)، با رشد حدود ۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته با قیمت حدود ۶,۰۷۰ دلار معامله می‌شود.
 
همچنین برای اولین بار از نوامبر سال ۲۰۱۸، ارزش کل بازار بیت کوین، با حدود ۱.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده که نشان می‌دهد طی ۲۴ گذشته رقمی بالغ بر ۱.۴۵ میلیارد دلار به ارزش کل بازار بیت کوین افزوده شده است.
 
از سوی دیگر سهم بیت کوین از کل بازار به بالاترین میزان خود نسبت به ۸ ماه گذشته رسیده است. هم‌اکنون که در حال نگارش این گزارش هستیم سهم بیت کوین از کل بازار بیش از ۵۶.۷ درصد است. آخرین باری که سهم بیت کوین در این سطح قرار داشت به ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ بر می‌گردد.
 
در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار، بیت کوین با رشد حدود ۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بهترین عملکرد را از این نظر دارد و دیگر ارزهای دیجیتال بالای جدول مانند اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین به طور میانگین با حدود ۲ درصد افزایش مواجه بوده‌اند.
 
ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال طی یک روز گذشته بیش از ۵.۴ میلیارد دلار رشد داشته و تا از مرز ۱۸۹ میلیارد دلار عبور کرده است.
 
با وجود اخبار بسیار منفی روز گذشته در پی هک صرافی بایننس، بسیاری از تحلیل‌گران انتظار سقوط شدید قیمت‌ها را داشته‌اند. برخی دیگر از تحلیل‌گران در شبکه‌های اجتماعی علت پایداری و حتی افزایش قیمت را مسدود بودن برداشت‌های صرافی بایننس می‌دانند. برخی دیگر از تحلیل‌گران هم معتقدند که هک صرافی بایننس به حدی بزرگ نبوده که پس از شکسته شدن مقاومت ۵,۹۰۰ دلاری، بتواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد.