قیمت سر به فلک کشیده شاسی بلندهای تویوتا در ایران

خودروهای تولید شده توسط تویوتا همواره در جهان با خودروهای آلمانی و آمریکایی از لحاظ کیفیت و قدرت رقابت می‌کرد. این برند ژاپنی از همان ابتدا مسیر خود را از برندهای دیگر آسیایی جدا کرده بود و به دلیل تکنولوژی‌های به روزی که در دست داشت توانست با برندهای مطرح دنیا به رقابت بپردازد. تویوتا در ایران به مدل‌های شاسی بلند معروف است. این شهرت از ورود تویوتا پرادو به ایران که در واقع اولین شاسی‎بلند مدرن بازار ایران محسوب می‌شد، آغاز شد و تا کنون نیز با وجود قیمت‌های بسیار بالایی که برای فروش شاسی‎بلندهای تویوتا تعیین شده است باز هم طرفداران زیادی دارد. تویوتا لندکروز یکی دیگر از شاسی بلندهای تویوتاست که مدل جدید آن هم اکنون در لیست 10 خودرو برتر آفرودی دنیا قرار دارد. این خودرو نیز بین شاسی بلند سواران ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان گفت این خودرو گران‌ترین شاسی بلند تویوتا در ایران است.

از سال 97 به بعد با ایجاد شکاف عمیقی در قیمت‌های بازار خودرو به دلیل افزایش بی سابقه نرخ ارز قیمت شاسی‌بلندهای تویوتا به بیش از 1 میلیارد رسید. این افزایش قیمت به گونه‌ای بود که حتی مدل‌های 5 سال پیش این خودروها نیز در رنج قیمتی بیش از 1 میلیارد قرار دارند. در ادامه قصد داریم بازار خرید و فروش شاسی بلندهای تویوتا را مورد بررسی قرار دهیم و قیمت مدل‌های مختلف آن را در بازار فعلی بازگو کنیم.

تویوتا لندکروزر

بررسی را ابتدا از گران‌ترین شاسی بلند تویوتا در بازار ایران آغاز می‌کنیم. تویوتا لندکروزر در ایران از سال 2008 تا 2013 به صورت شرکتی وارد ایران می‌شد. اما پس از محدودیت واردات خودروهایی با موتور بیش از 2.5 لیتر این خودرو محبوب به تعداد اندکی از طریق اشخاص و در منطقه آزاد وارد ایران شد. اگر به آگهی‌های خرید و فروش تویوتا لندکروز سری بزنید مدل 2017 و 2018 این خودرو را نیز به صورت گذر موقت پیدا خواهید کرد. اما برای این خودروها گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران ارائه نمی‌شود. این خودرو با موتورهای 6 سیلندر و 8 سیلندر در ایران موجود است. اما اکثر مدل‌های موجود در بازار خرید و فروش پرادو از نوع 6 سیلندر هستند.

قیمت تویوتا لندکروزر کارکرده 6 سیلندر مدل 2008 تا 2012 حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان است و مدل‌های 2013 آن با 2 میلیار تا 2 میلیارد و 300 میلیون نیز در بازار آزاد معامله می‌شود.

تویوتا پرادو

تویوتا پرادو پس از لندکروزر در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. این خودرو نیز شرایطی مانند لندکروزر را در ایران تجربه کرد. مدل‌های موجود در ایران مربوط به نسل سوم تا چهارم این خودرو هستند. تویوتا پرادو با مدل‌های 2005 تا 2013 در ایران موجود است. موتورهای مختلف این خودرو شامل 6 سیلندر آنرود، 6 سیلندر آفرود و 4 سیلندر می‌باشد. مدل‌های 4 سیلندر آن به دلیل مصرف سوخت پایین‌تر و قدرت موتور ضعیف‌تر بیشتر برای مصارف روزانه و رانندگی در مسیرهای شهری استفاده می‌شوند.

قیمت تویوتا پرادو 4 سیلندر کارکرده 2005 تا 2009 حدود 300 تا 400 میلیون و مدل 6 سیلندر آن حدود 500 تا 600 میلیون می‌باشد. برای خرید تویوتا پرادو کارکرده 2010 تا 2013 باید بیش از 1 میلیارد تومان هزینه کنید. قیمت تویوتا پرادو کارکرده نسل چهارم حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌باشد.

تویوتا اف جی کروز

تویوتا اف جی کروز خودرویی است که بیشتر برای اهداف آفرودی ساخته شده است. این خودرو با توانایی‌های بالای آفرودی و کابین راحت خود برای سفرهای طولانی مدت گزینه بسیار مناسبی است. مدل‌های موجود در ایرن از تویوتا اف جی کروز محدود به سال‌های 2011 تا 2013 می‌باشد. قیمت تویوتا اف جی کروز 2011 در بازار فعلی ایران حدود 800 تا 900 میلیون می‌باشد. اما اگر قصد خرید اف جی کروز 2012 را داشته باشید باید مبلغی معادل با تویوتا پرادو نسل چهار یعنی حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کنید.

تویوتا فرچونر

تویوتا فرچونر در رده SUV های سایز متوسط قرار می‌گیرد و ارتفاع آن از 2 مدل قبلی کمتر است. این خودرو از نظر توانایی‌های آفرودی و قوای فنی همانند برادران بزرگ‌تر خود مانند لندکروز و اف جی کروز عمل می‌کند. تویوتا فرچونر شاید نسبت به دیگر اعضای خانواده خود در ایران ناشناخته‌تر باشد. دلیل آن نیز واردات بسیار محدود این خودرو از سال 2010 تا 2013 است. این خودرو نیز پس از محدودیت واردات خودروهای لوکس با موتور بیش از 2.5 لیتر از بازار ایران رخت بربست و به دست فراموشی سپرده شد. اما از نظر ارزش مالی این خودرو نیز با اختلاف قیمتی جزئی کنار برادران قدرتمند خود قرار می‌گیرد.

قیمت تویوتا فرچونر کارکرده 2010 و 2011 در بازار فعلی ایران حدود 600 تا 800 میلیون می‌باشد. اما برای خرید تویوتا فرچونر کارکرده مدل 2012 باید حدود 900 تا 1 میلیارد هزینه کنید.

منبع:‌ ویرلن

نوشته قیمت سر به فلک کشیده شاسی بلندهای تویوتا در ایران اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.