لنوو Legion Phone Duel 2 با ویژگی‌های پرچم‌دار و ۲ فن خنک‌کننده رسما معرفی شد

به‌دنبال عرضه گوشی گیمینگ Legion Duel در سال گذشته اکنون شرکت لنوو از مدل جانشین این هندست با نام Legion Duel 2 رونمایی کرده است. بهره‌مندی از امکانات دوگانه ویژگی شاخص این هندست به‌شمار می‌رود. لنوو Legion Duel 2 مجهز به 2 پورت شارژ، 2 عدد فن خنک‌کننده، 2 موتور خطی جهت ارائه بازخورد لرزشی و 2 جفت دکمه شانه‌ای اولتراسونیک است. دوربین سلفی پاپ‌آپ این‌بار نیز در قسمت جانبی بدنه گوشی مستقر شده است؛ اما اکنون این دوربین از یک سنسور 44 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ بهره گرفته است.

اندازه نمایشگر آمولد گوشی به 6.92 اینچ رسیده است؛ در حالی‌که این پنل همانند هندست نسل قبلی کماکان از نرخ نوسازی 144 هرتزی و فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر هندست جدید کماکان از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2460×1080 پیکسل) برخوردار است. اکنون این پنل از حداکثر روشنایی 1300 نیتی پشتیبانی می‌کند. همچنین به دلیل عدم نیاز به حفره مخصوص دوربین سلفی و انتقال اسپیکرهای استریو به قسمت جانبی بدنه گوشی اکنون نمایشگر لنوو Legion Duel 2 از حواشی اطراف متقارن برخوردار است.

Legion Duel 2 به‌عنوان یک گوشی گیم‌محور دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از ابزارهای کنترلی اضافی است. 2 نقطه لمسی حساس به فشار در نمایشگر گوشی وجود دارد و 2 جفت دکمه شانه‌ای اولتراسونیک نیز در فریم جانبی تعبیه شده‌اند. همچنین یک جفت کلید خازنی نیز در قسمت پشتی هندست مستقر شده است.

طراحی پنل پشتی گوشی با وجود 2 قسمت مربعی‌شکل که با استفاده از یک جزیره شیشه‌ای از یکدیگر جدا شده‌اند؛ کاملا منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد. این جزیره شیشه‌ای از سنسورهای دوربین، فن‌های خنک‌کننده و لوگوی Legion با طراحی 3 رنگ RGB میزبانی می‌کند. پیکره‌بندی دوربین مشابه مدل سال گذشته بوده و کماکان شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی هستیم.

2 فن سیستم خنک‌کننده به‌صورت همزمان با یکدیگر فعالیت می‌کنند. فن تحتانی جریان هوای گرم را دریافت نموده و آن‌‌را از میان هیت‌سینک مسی عبور می‌دهد؛ در حالی‌که فن فوقانی نقش یک اگزوز را ایفا می‌کند. لنوو ادعا می‌کند که بهره‌وری حرارتی این سامانه در مقایسه با نخستین نسل Legion Phone حدودا 30 درصد افزایش یافته است.

تراشه اسنپ‌دراگون 888 در کنار امکانات پیشرفته‌ای شامل 12، 16 یا 18 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. ظرفیت باتری گوشی نیز معادل 5500 میلی‌آمپرساعت بوده و این باتری شامل 2 سلول مجزا با ظرفیت 2750 میلی‌آمپرساعت است.

فرآیند شارژ باتری از طریق یک پورت با سرعت 65 وات انجام می‌شود. با این‌حال در صورت استفاده از درگاه آپشنال سرعت شارژ ترکیبی افزایش یافته و به 90 وات خواهد رسید. در این‌حالت شارژ باتری دستگاه ظرف مدت 30 دقیقه از 0 به 100 درصد خواهد رسید. سیستم محافظ باتری لنوو به منظور تنظیم بهینه توان خروجی و افزایش طول عمر باتری در بلندمدت بر دمای باتری و سرعت شارژ آن نظارت می‌کند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز لنوو Legion Duel 2 با رابط کاربری ZUI 12.5 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد. این هندست با مدل‌های رنگی مشکی (Ultimate Black) و سفید (Titanium White) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

Legion Phone Duel 2 اواخر ماه جاری در کشور چین عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها عرضه این هندست در بازارهای اروپایی به ماه مه موکول شده است. مدل پایه این اسمارت‌فون با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی 799 یورو قیمت‌گذاری شده است. نهایتا پیشرفته‌ترین مدل گوشی مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی به‌همراه داک شارژ همراه با برچسب قیمتی 999 یورویی به فروش خواهد رفت.

نوشته لنوو Legion Phone Duel 2 با ویژگی‌های پرچم‌دار و 2 فن خنک‌کننده رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.