لیست آیفون‌ها و آی‌پدهای سازگار با iOS 14 و iPadOS 14 افشا شد

اپل برخلاف رقبای اندرویدی‌اش، برای دستگاه‌های آیفون و آی‌پد خود حداقل چهار سال آپدیت‌های نرم‌افزاری ارایه می‌کند. البته این پشتیبانی‌ها گاهی فراتر از چارچوب زمانی تعیین‌شده می‌روند و حالا براساس یک شایعه جدید، نسخه‌های iOS 14 و iPadOS 14 نیز این سنت را ادامه خواهند داد.

هر آیفونی با سیستم‌عامل iOS 13، از iOS 14 پشتیبانی خواهد کرد

وب‌سایت فرانسوی iPhonesoft، اطلاعاتی را از یک منبع قابل‌اعتماد به دست آورده که نشان می‌دهند اپل تصمیم دارد برای آیفون‌هایی که در سال 2015 عرضه شده‌اند، آپدیت iOS 14 را ارایه کند. در واقع، هر آیفونی که با iOS 13 سازگار بوده، ظاهرا از iOS 14 هم پشتیبانی خواهد کرد.

وب‌سایت iPhonesoft، سابقه خوبی در پیش‌بینی پشتیبانی نسخه‌های iOS دارد، اما در مواردی هم پیش‌بینی‌های درستی نداشته است. برای مثال، این وب‌سایت سال گذشته افشا کرد که iOS 13 از دو گوشی آیفون 5s و آیفون 6 پشتیبانی نخواهد کرد، اما به‌غلط ادعا کرد که این پشتیبانی برای آیفون SE برنامه‌ریزی نشده است.

اگر اطلاعات امروز درست باشند، در این صورت لیست کامل دستگاه‌های سازگار با iOS 14 به شرح زیر خواهد بود:

پشتیبانی iOS 14 از هر دو گوشی آیفون 6s و آیفون SE شاید بزرگترین سورپرایز باشد، اما iPhonesoft هشدار داده است که اگر اپل در مراحل پایانی کار، به مشکلات بزرگی بربخورد، هنوز زمان زیادی برای لغو این پشتیبانی قبل از معرفی iOS 14 در رویداد WWDC در ماه ژوئن خواهد داشت. چیزی که قطعی است این است که آیفون‌های 2020 شرکت، از iOS 14 پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین آیفون 9 که قرار است در اواخر ماه مارس رونمایی شود، در ماه سپتامبر قابل‌ارتقا به iOS 14 خواهد بود.

از طرف دیگر، آیفون 12، آیفون 12 پلاس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، به‌هنگام عرضه‌شان، این نسخه iOS را بر روی خود خواهند داشت.

iPadOS 14 تنها از دو مدل آی‌پد پشتیبانی نخواهد کرد

اما در مورد دستگاه‌های نه‌چندان گسترده آی‌پد باید بگوییم که به نظر می‌رسد اپل تصمیم ندارد iPadOS 14 را برای آی‌پد مینی 4 که در سپتامبر 2015 به‌همراه آیفون 6 معرفی شد و همچنین آی‌پد ایر 2 که در اکتبر 2014 با پردازنده قدرتمند اپل A8X رونمایی گردید، عرضه کند.

بنابراین لیست آی‌پدهایی که از iPadOS 14 پشتیبانی خواهند کرد به شرح زیر است:

  • آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی و ۱۱ اینچی؛ معرفی‌شده در اکتبر 2018
  • آی‌پد پرو ۱۲.۹ و ۱۰.۵ اینچی؛ معرفی‌شده در ژوئن 2017
  • آی‌پد پرو ۱۲.۹ و ۹.۷ اینچی؛ معرفی‌شده به‌ترتیب در سپتامبر 2015 و مارس 2016
  • آی‌پد (نسل هفتم)؛ معرفی‌شده در سپتامبر 2019
  • آی‌پد (نسل ششم)؛ معرفی‌شده در مارس 2018
  • آی‌پد (نسل پنجم)؛ معرفی‌شده در مارس 2017
  • آی‌پد مینی (نسل پنجم)؛ معرفی‌شده در مارس 2019
  • آی‌پد ایر (نسل سوم)؛ معرفی‌شده در مارس 2019

البته انتظار می‌رود که اپل پشتیبانی iPadOS 14 را برای آی‌پد پرو بعدی خود که اواخر ماه مارس به‌همراه آیفون 9 معرفی خواهد شد، منتشر کند.

شایعات حکایت از آن دارند که اپل همچنین در حال آماده‌سازی یک آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی رده‌بالا با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G و نمایشگر mini-LED است. انتظار می‌رود که این دستگاه در ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی گردد که این به معنای عرضه آن با iPadOS 14 خواهد بود.

نوشته لیست آیفون‌ها و آی‌پدهای سازگار با iOS 14 و iPadOS 14 افشا شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.