مارک زاکربرگ: تکنولوژی VR در حدود ۱۰ سال زمان می‌خواهد تا به بازار انبوه خود برسد!

 

خب در سال 2016، ما شاهد معرفی دو هدست واقعیت مجازی به نام Oculus Rift و HTC Vive خواهیم بود. همچنین احتمال معرفی PlayStation VR در این سال هم وجود دارد، اما بیشترین احتمال این است که در 15 مارس، در طول رویداد سونی PlayStation VR نشان داده شود. می‌توان گفت با معرفی این تعداد هدست واقعیت مجازی در این سال، سال خوبی برای واقعیت مجازی خواهیم داشت.

شاید اینچنین باشد، اما با توجه به سخنان مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک، واقعیت مجازی هنوز راه بسیار بسیار طولانی برای رسیدن به بازار انبوه خود دارد. در واقع، مارک زاکربرگ می‌گوید:

این تکنولوژی 10 سال زمان می‌خواهد تا به بازار انبوه خود برسد.

در مصاحبه Business insuder با مارک زاکربرگ، او برآورد خود از تکنولوژی را ارایه کرد. او می‌گوید:

صادقانه بگویم، نمی‌دانم این فرآیند چقدر طول خواهد کشید. می‌تواند 5 سال طول بکشد، 10 سال، 15 یا حتی 20 سال!

حدس من این است که حداقل 10 سال زمان نیاز است. اکنون 10 سال زمان زیادی است، بنظر می‌رسد فیس‌بوک می‌دانست باید این زمان طولانی سپری شود و برای همین Oculus VR را در سال 2014 خرید.

ما مطمئنیم، افراد زیادی امیدوارند این تکنولوژی با سرعت بیشتری رواج پیدا کند و اگر شایعات سرمایه‌ گذاری گوگل و اپل در این تکنولوژی هم صحت داشته‌ باشد، قطعا سرعت پیشرفت این تکنولوژی کمی بالا خواهد رفت، اما شما چه می‌گویید؟ آیا فکر می‌کنید تکنولوژی VR ده سالبرای رسیدن به بازار انبوه زمان می‌خواهد؟!

نوشته مارک زاکربرگ: تکنولوژی VR در حدود 10 سال زمان می‌خواهد تا به بازار انبوه خود برسد! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.