ماشین های پورشه خودران نمی شوند

ماشین های پورشه خودران نمی شوند

ماشین های پورشه به تکنولوژی های خودران مجهز نمی شوند.

اولیور بلوم، مدیر عامل پورشه اعلام کرد که این شرکت وارد عرصه ی تولید ماشین های خودران نخواهد شد. به گزارش روزنامه ی آلمانی Westfalen Blatt، مردم دوست دارند که ماشین های پورشه را برانند، بنابراین این شرکت با هیچ شرکتی در زمینه ی تولید ماشین های خودران همکاری نخواهد کرد. اولیور بلوم به خبرنگار این روزنامه ی آلمانی گفت: “آیفون برای جیب افراد مناسب است، نه برای جاده ها.” اما خودروسازان بزرگی همچون مرسدس بنز و بی ام دبلیو، برخی ماشین های خود را به تکنولوژی های شبه خودران پیشرفته مجهز کرده اند؛ و برخی دیگر از تولید کنندگان خودرو قصد دارند برنامه ی ماشین های خودران خود را تا سال ۲۰۲۰ عملی کنند.

با توجه به عملکرد و برنامه های دراز مدت سایر خودروسازان، تصمیم پورشه کمی عجیب به نظر می رسد؛ اگر چه وارد نشدن به عرصه ی ماشین های خودران برای تولید کنندگان ماشین های اسپرت منطقی به نظر می رسد، چرا که این ماشین ها برای ایجاد حس لذت بخش رانندگی تولید می شوند. پیش بینی می شود با خودران شدن ماشین های آینده، رانندگی به یک سرگرمی هیجان انگیز، مثل اسب دوانی تبدیل خواهد شد، اگر چنین پیش بینی محقق شود، در این صورت ماشین های پورشه ، اسب های آینده خواهند بود.

با تمام این اوصاف، نادیده گرفتن اهداف و گرایشات تکنولوژیکی در صنعت خودروسازی از طرف پورشه، چندان با ارزش نیست. پورشه سرمایه گذاری گسترده ای را درزمینه ی ماشین های الکتریکی انجام داده است زمینه ی ماشین های الکتریکی انجام داده است. این خودرو ساز لوکس از هایبرید کردن ماشین های خود خبر داده است، و تا سال ۲۰۲۰ ماشین تمام الکتریکی خود را با نام میشن ای Mission E، وارد بازار خواهد کرد. پورشه در دسامبر گذشته اعلام کرده بود که نزدیک به یک میلیار دلار برای تولید میشن ای سرمایه گذاری می کند؛ محدوده ی مسافتی میشن ای در هر شارژ معادل ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) برآورد شده است.

ین خودرو ساز لوکس از هایبرید کردن ماشین های خود خبر داده است، و تا سال 2020 ماشین تمام الکتریکی خود را با نام میشن ای Mission E، وارد بازار خواهد کرد. پورشه در دسامبر گذشته اعلام کرده بود که نزدیک به یک میلیار دلار برای تولید میشن ای سرمایه گذاری می کند؛ محدوده ی مسافتی میشن ای در هر شارژ معادل 300 مایل (482 کیلومتر) برآورد شده است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته ماشین های پورشه خودران نمی شوند اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.