مایکروسافت از سرفیس بوک ۲ مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل پرده برداشت

برخلاف روند چند سال اخیر، این‌بار بدون انتشار هیچ‌گونه شایعه‌ای، مایکروسافت از نسل دوم سرفیس بوک رونمایی کرد. این شرکت از جایگزین سرفیس بوک که در سال 2015 معرفی و به بازار عرضه شد، پرده برداشت. باید به این نکته اشاره کرد که سرفیس بوک اصلی، اولین‌ لپ‌تاپ مناسبی بود که از سوی این غول تکنولوژی معرفی شد. در نسل دوم شاهد تغییرات جزئی در مشخصات فنی هستیم.

سرفیس بوک 2

طراحی این دستگاه جدید تفاوت چندانی با نسل قبل نداشته و تنها گزینه‌های بیشتری برای خرید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سرفیس بوک 2 در دو نسخه اصلی با نمایشگرهای 13.5 اینچی و 15 اینچی عرضه خواهد شد که نسخه اول از رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل و نمونه دوم دارای رزولوشن 3240 در 2160 پیکسل است. هر دو مدل دارای نمایشگر لمسی بوده و همانند نسل قبلی از نسبت تصویر 3:2 بهره می‌برند. پنل مورد استفاده در آن‌ها از قلم سرفیس و سرفیس Dial پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های نسل هشتم اینتل وظیفه تامین قدرت این مدل‌ها را برعهده دارند، مدل 13.5 اینچی به تراشه گرافیکی انویدیا GTX 1050 و نمونه 15 اینچی به پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1060 مجهز است. قدرت پردازشی این مدل‌ها برای هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز مناسب است. براساس ادعای مایکروسافت، توسط این دو محصول می‌توان برنامه‌های Dassault ،Autodesk و Adobe را بدون هیچ مشکلی اجرا نمود و همچنین کاربران می‌توانند برای اجرای بازی در رزولوشن 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه بر روی سرفیس بوک 2 حساب ویژه‌ای باز کنند.

قیمت درنظر گرفته شده برای نمونه 13.5 اینچی برابر با 1499 دلار بوده و فروش آن از تاریخ 9 نوامبر در آمریکا شروع می‌شود.

نوشته مایکروسافت از سرفیس بوک ۲ مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل پرده برداشت اولین بار در پدیدار شد.