مایکروسافت انتشار بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را متوقف کرد

اگرچه هنوز چند روزی از انتشار بروزرسانی ویندوز 10 ماه مه 2020 نمی‌گذرد، اما مایکروسافت اعلام کرد که عرضه این بروزرسانی را متوقف کرده است.
 
طبق گفته مایکروسافت، بروزرسانی مذکور دارای مشکلاتی بود که مانع از نصب شدن آن در رایانه‌های شخصی مختلف می‌شد. این شرکت ساعاتی پیش، فهرستی از 10 مشکل را منتشر و اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال بررسی‌های این موارد هستند.
 
در این فهرست، 9 مشکل مربوط به «Compatibility Mode» می‌شد که از نصب بروزرسانی ویندوز 10 ماه مه 2020 از طریق قابلیت آپدیت ویندوز (Windows Update) روی دستگاه‌ها جلوگیری می‌کرد. یک مشکل دیگر نیز در قالب یک خطا نمایان و منجر به ریبوت شدن دستگاه می‌شد، اغلب در سیستم‌هایی همچون سرفیس پرو 7 یا سرفیس لپتاپ 3 مشاهده شده است.
 
اگر شما نیز در بخش Windows Update، بروزرسانی ویندوز 10 ماه 2020 را نمی‌بینید، قطعا دستگاهتان توسط مایکروسافت بلاک شده و آن را دریافت نخواهید کرد. البته کاربران می‌توانند از روش دیگری یعنی مایکروسافت Update Assistant نیز بروزرسانی مذکور را دریافت کنند. این ابزار حتی قادر است دستگاه‌هایی را که توسط مایکروسافت بلاک شده‌اند، آپدیت کند. هرچند با توجه به مشکلاتی که در این بروزرسانی گزارش شده، توصیه می‌شود که کاربران در نصب این آپدیت عجله نکنند.