مایکروسافت: ایالات‌متحده در زمینه حفاظت از حریم خصوصی کم‌کاری می‌کند!

کمپانی مایکروسافت اخیرا تاکید کرد که ایالات‌متحده در زمینه حفظ حریم خصوصی از سایر کشورهای جهان به شدت عقب افتاده است. غول آمریکایی مشخصا اعلام کرده که ایالات‌متحده فاقد یک قانون ملی و قدرتمند در زمینه حریم خصوصی است. 2 سال پیش اتحادیه اروپا به منظور ارتقاء وضعیت حریم خصوصی داده‌ها در منطقه یورو قانون تاسیس سازمان حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) را تصویب کرد. از آن زمان به بعد بسیاری از کشورها نظیر برزیل، هند، ژاپن، کنیا، آفریقای‌جنوبی، کره‌جنوبی و تایلند چارچوب‌های جدیدی را برای حفاظت از حریم خصوصی تصویب، اصلاح یا پیشنهاد نموده‌اند.

مایکروسافت خاطرنشان کرده که بیش از 130 کشور و حوزه قضائی قوانین ویژه‌ای را در زمینه حفظ حریم خصوصی تصویب نموده‌اند. متاسفانه در این فهرست نام ایالات‌متحده به چشم نمی‌خورد. جولی بریل؛ معاون ارشد واحد امور جهانی تنظیم مقررات و حریم خصوصی در شرکت مایکروسافت طی یادداشتی اعلام کرد: “در حالی‌که کشورهای مختلف در سراسر جهان چارچوب‌های قانونی جدیدی را دنبال می‌کنند؛ استانداردهای جهانی بدون دخالت ایالات‌متحده در حال توسعه هستند. برخلاف نقشی که کشور ما به‌طور سنتی در مسائل جهانی ایفا می‌کند؛ اما ایالات‌متحده در زمینه تنظیم هنجارهای معمول حریم خصوصی نه‌تنها پیشتاز نیست؛ بلکه حتی مشارکت نیز ندارد.”

مایکروسافت از ایالات‌متحده درخواست کرده تا نسبت به تصویب یک قانون قدرتمند در زمینه حریم خصوصی و مبتنی بر 4 اصل زیر اقدام نماید:

  • شفافیت در خصوص نحوه گردآوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی کاربران توسط شرکت‌ها. مصرف‌کنندگان مایل هستند تا بدانند که کدام کمپانی‌ها و چگونه با داده‌های آن‌ها تعامل دارد.
  • توانمندسازی مصرف‌کننده که حقوق افراد برای دستیابی، اصلاح، حذف و انتقال اطلاعات شخصی را تضمین می‌کند.
  • مسئولیت‌پذیری شرکت‌ها که آن‌ها را به نظارت مطلوب بر روی اطلاعات کاربران ملزم می‌کند.
  • اجرای دقیق قوانین از طریق سازمان مرکزی تنظیم مقررات و دفاتر عمومی وکلای دادگستری که از اختیار و بودجه لازم برای اجرای قوانین و بازخواست متخلفان برخوردار هستند.

نوشته مایکروسافت: ایالات‌متحده در زمینه حفاظت از حریم خصوصی کم‌کاری می‌کند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.