مایکروسافت با «بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو» وارد همکاری شد

 شرکت مایکروسافت از آغاز همکاری‌های جدید با «بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو» و «انجمن ملی جغرافیای آمریکا» خبر داد تا به موجب آن به کسب و کارها و مراکز خصوص کمک کند ابزارهای مرتبط هوش مصنوعی را در راستای حل چالش‌های زیست محیطی جهانی به صورت گسترده‌تر در اختیار بگیرند.
 
این طرح پنج ساله که ارزش آن ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است فرصت‌های جدید را در اختیار اشخاص و سازمان‌های مختلف در منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار می‌دهد و به فعالان این حوزه در جریان پیشبرد طرح‌های مختلف کمک می‌کند تا با استفاده از تجربیات ۳۵ ساله مایکروسافت در عرصه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، بتوانند تاثیرات بهتری را روی چالش‌های زیست محیطی برجا بگذارند.
 
شرکت مایکروسافت متعهد شده است که بر اساس این طرح درخواست‌های مالی تا مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را در حوزه‌های مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، حفاظت از تنوع زیستی، کشاورزی و آب دریافت کند. همچنین مقرر شد علاوه بر پشتیبانی‌های مالی، پیشنهادات موفق برای دسترسی آزاد به ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه نقشه زمین، اپلیکیشن‌های مربوطه، ابزارهای کاربردی و سیستم‌های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد و کاربران همچنین بتوانند به خدمات پردازش ابری Azure مایکروسافت دسترسی داشته باشند.