مایکروسافت به دنبال برقراری صلح بین کورتانا و الکسای آمازون!

Change-Cortana-Name-Featured-670x335 مایکروسافت به دنبال برقراری صلح بین کورتانا و الکسای آمازون!

کورتانا دستیار هوشمند مایکروسافت، سابقه بیشتری از الکسای آمازون دارد، اما پیشرفت چشمگیر دستیار هوشمند آمازون آنها را در این رقابت پیش انداخته است. حال بر اساس گفته مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، Satya Nadella، به نظر می‌رسد این شرکت متقاعد شده است که توانایی شکست الکسا را نخواهد داشت و به همین منظور تغییری اساسی در سیاست‌های خود می‌دهد.

cortana-microsoft مایکروسافت به دنبال برقراری صلح بین کورتانا و الکسای آمازون!
Project Brainwave

در این خصوص Nadella این گونه بیان کرده است: “رقابت با الکسا بهتر است، یا این که کورتانا را تبدیل به ابزاری کنیم که کاربر الکسا نیز می‌تواند آن را فراخوانی کند؟ ما حالت دوم را انتخاب می‌کنیم، چون کورتانا باید در دسترس تمام مشترکان Office 365 باشد. حتی کاربران گوگل اسیستنت نیز باید بتوانند از دستیارهوشمند ما استفاده کنند؛ همانگونه که کاربران اندروید یا iOS از نرم‌افزارهای ما استفاده می‌کنند.”

سخنان نادلا به روشنی نشان می‌دهد که مایکروسافت دیگر به دنبال رقابت نیست. چند سال پیش بود که این شرکت در برابر اندروید و iOS با ویندوز فون بلند شد، اما علی‌رغم تمام شایستگی‌های این سیستم عامل، ویندوز فون در این رقابت راه به جایی نبرد. حال باید دید سیاست صلح و ادغام مایکروسافت در این روزها چگونه برای شرکت جواب خواهد داد.

نوشته مایکروسافت به دنبال برقراری صلح بین کورتانا و الکسای آمازون! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.