مایکروسافت به دنبال تولید کنترلر Xbox ویژه کم بینایان است

مدتی پیش مایکروسافت از کنترلری مخصوص Xbox رونمایی کرد که برای افراد توان‌یاب طراحی شده بود. به نظر می‌رسد این شرکت در تلاش است تا بیش از پیش هوای گیمرهای توان‌یاب را داشته باشد و طبق آخرین اخبار ردموندی‌ها به دنبال عرضه یک کنترلر مخصوص کم بینایان هستند.

براساس پتنتی که به تازگی توسط LetsGoDigital در فضای مجازی منتشر شده است مایکروسافت حق اختراعی برای کنترلر دارای نمایشگر بریل را به ثبت رسانده است.

با توجه به توضیحات ثبت شده برای این پتنت، طرح آن کاملا شبیه به کنترلر فعلی Xbox است که پدهایی در پایین آن برای فرد نابینا در نظر گرفته شده است تا گیمر با استفاده از خط بریل متن یا فرمانی را ارسال کند.

کنترلر Xbox

همچنین این صفحه‌ها برای انتقال پیام به گیمر با استفاده از ویبره به لرزش در می‌آیند تا از طریق بریل قابل خواندن شوند. این اتفاق ممکن است زمانی به منظور توضیح اتفاقی که در صحنه‌ بازی می‌افتد باشد یا متن دیالوگ‌ها را بنویسد.

گفته می‌شود این تنها یک طرح اولیه و انتزاعی است که مایکروسافت آن را به ثبت رسانده و شاید هرگز به سراغ ساخت و عملی کردن آن نرود. اما قطعا در صورت تولید می‌تواند یک محصول ارزشمند و موفق باشد.

نوشته مایکروسافت به دنبال تولید کنترلر Xbox ویژه کم بینایان است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.