مایکروسافت پروژه ساخت گوشی ویندوزفون مجهز به نمایشگر بدون حاشیه را کنسل کرد!

با وجود این‌که از مدتی پیش موضوع کنار گذاشتن سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل توسط مایکروسافت کاملا مشهود بود ولی این کمپانی اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرد که به پشتیبانی خود از این پلتفرم خاتمه بخشیده است. پس از این موضوع کمپانی اچ‌پی هم تاکید کرد که پروژه HP Elite x3 به دلیل بی علاقه بودن مایکروسافت لغو شده و اکنون نیز آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، تصمیم مایکروسافت برای ساخت یک گوشی ویندوزفون بدون حاشیه برای همیشه کنار گذاشته شده است.

چندی پیش اطلاعاتی فاش شد که بیان می‌کرد این شرکت احتمالا در آینده از یک گوشی ویندوزفون جدید مجهز به نمایشگر بدون حاشیه رونمایی کند و همچنین چند تصویر منتسب به این گوشی در فضای اینترنت هم پخش شده بود. گفته می‌شود که این ویندوزفون کنسل شده متعلق به سری گوشی‌های لومیا با نام لومیا 435 بوده است.

مایکروسافت پروژه ساخت گوشی ویندوزفون مجهز به نمایشگر بدون حاشیه را کنسل کرد

طبق گزارش وب‌سایت Windows Central، این گوشی هوشمند ناشناس همانند بسیاری از موبایل‌های سال جاری، از طرحی بدون حاشیه بهره برده و احتمالا مایکروسافت این پروژه را از زمان حدود سه سال پیش شروع کرده و سازنده برای این اسمارت‌فون میان‌رده نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن 720p را درنظر گرفته و باید افزود این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 200 و 4 گیگابایت حافظه رم در کنار دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی مجهز گشته بود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چرا این سازنده تولید و عرضه چنین اسمارت‌فونی را برای همیشه کنار گذاشته ولی می‌توان گفت که احتمالا شکست این کمپانی در بازار اسمارت‌فون‌ها و از دست رفتن بخش عمده‌ای از سهم مایکروسافت در این بازار از دلایل اصلی این تصمیم محسوب خواهند شد.

نوشته مایکروسافت پروژه ساخت گوشی ویندوزفون مجهز به نمایشگر بدون حاشیه را کنسل کرد! اولین بار در پدیدار شد.