محصولات جدید هواوی در ایران رونمایی شد

در مراسمی که دقایقی پیش هواوی به‌صورت آنلاین برگزار کرد، جدیدترین محصولات این شرکت برای بازار ایران و همچنین اکوسیستم HMS آن به نمایش گذاشته شد.

در ابتدای این مراسم، بابک فیاض، معوان بخش موبایل این شرکت بر روی صحنه آمده و گفت: برخلاف دوره‌های گذشته که ما به‌صورت حضوری در خدمت عزیزان بودیم، امروز برای اولین بار به‌خاطر ویرویس کووید ۱۹ به‌صورت آنلاین به حضور شما رسیده‌ایم.

در همه حوزه‌ها، سبک‌های زندگی در حال تغییر بوده و همه چیز به سمت آنلاین حرکت می‌کند. حتی دیدارهای فامیلی و یا آموزشی نیز به این شکل برگزار می‌شود. جلسات کار آنلاین از روی لپ‌تاپ‌ها و گوشی برقرار شده و از روی بستر اینترنت زندگی به این شکل در حال حرکت است؛ در واقع ویروس کووید ۱۹ حرکت به این سمت را تسریع کرده است.

در سال ۲۰۱۹ هواوی فروش ۱۲۰ میلیارد دلاری را در سه حوزه تجربه کرد. در داستان محصولات، هواوی بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۹ فروش داشت که یک رقم بسیار بزرگ محسوب می‌شود، علی‌رغم محدودیت‌های بسیار زیادی که از سمت فشارهای سیاسی ایجاد شده، شرکت رشد خودش را ادامه داده است.

هواوی جایگاه دوم خودش را پس از شرکت سامسونگ با اختلاف کمی تثبیت کرده است. علی‌رغم تمام مشکلات، هواوی حرکت رو به جلوی خودش را حفظ نموده است. در قسمت موبایل، هواوی دو سری پرچم‌داری میت و P دارد که 44 میلیون گوشی سری میت در سراسر دنیا به‌فروش رفته است و یک رقم بسیار عالی محسوب می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امشب یکی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده، متعلق به سری نوا خواهد بود. گوشی نوا 7i نام این محصول است که به‌زودی در بازار عرضه خواهد شد. کسانی که می‌خواهند گوشی با قابلیت‌های بالا و قیمت اقتصادی‌تر داشته باشند، می‌توانند از سری نوا بهره بگیرند.

در رابطه با کامپیوترهای شخصی و نوت‌بوک‌ها، هواوی از سال 2018 وارد بازار شده و در سال 2019 نسبت به سال قبل آن 2.4 برابر فروش بیشتر داشته است؛ پیش‌بینی می‌کنیم این مقدار به 3.6 برابر در سال 2020 برسد. همچنین ما در سراسر کشور در حال توسعه برند شاپ‌های خودمان هستیم تا مشتریان بتوانند محصولات را در آنجا ببینند، تجربه کنند و با قیمت منصفانه خریداری نمایند.

پس از فیاض، علی فخار، مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هواوی بر روی صحنه آمد و گفت: برای همه ما زندگی بدون گوشی‌های هوشمند غیر ممکن به‌نظر می‌رسد. همین اتفاق برای سایر محصولات چون لپ‌تاپ هم افتاده است. امشب قصد داریم تا محصولات جدیدی را از هواوی به شما معرفی کنیم که یک اکوسیستم جدیدتری را ارایه می‌دهد.

شاید بسیاری از شما با شنیدن اسم هواوی، گوشی‌های هوشمند به ذهن‌تان خطور کند اما هواوی سایر محصولات چون لپ‌تاپ، تبلت، ساعت هوشمند و… را هم تولید می‌کند. ما امشب دو گوشی هوشمند جدید هواوی، لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک و یکی از جدیدترین تبلت‌های پرچم‌دار را معرفی می‌کنیم.

شاید برای بسیاری سوال باشد که کلمه نوا از کجا آمده است. در این سری هواوی تمرکز ویژه‌ای بر روی نوآوری محصولاتش دارد واژه نوا از کلمه نوآوری (Innovation) گرفته شده است. از سال 2016 برای نخستین بار هواوی این سری را معرفی کرد و در طی 5 سال گذشته هواوی توانسته بیش از 100 میلیون نسخه از محصولات سری نوا را به‌فروش برساند.

گوشی نوا 7i دارای یک طراحی منحصر به‌فرد است. سنسور اثر انگشت در کنار دستگاه قرار گرفته اما اینجا کلید پاور و سنسور اثر انگشت یکی شده‌اند که سرعت بسیار بالایی دارد. این گوشی از یک دوربین ۴ گانه استفاده می‌کند که تصاویر بسیار با کیفیتی را می‌گیرد. ترکیبی از 4 سنسور مختلف و با کیفیت که عکاسی را لذت‌بخش می‌کند.

این روزها داشتن یک دوربین سلفی با کیفیت برای هر گوشی اجباری است و این امر برای همه تبدیل به یک عادت روزمره شده است. گوشی نوا 7i از یک دوربین پانچی در سمت چپ استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی عمر باتری و دوام آن است. نوا 7i از یک باتری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که بسیار حجیم محسوب می‌شود. این محصول از سوپر شارژر 40 واتی اختصاصی هواوی بهره می‌گیرد که با آن می‌توانید در طی 30 دقیقه، 70 درصد باتری گوشی را شارژ کنید.

در قلب پردازشی نوا 7i از کایرین 810 استفاده شده است. گوشی‌های هواوی از هوش مصنوعی بهره می‌برند زیرا بر روی این پردازنده‌ها واحد پردازش عصبی یا NPU تعبیه شده است. به دلیل اینکه نوا 7i از یک پردازنده جدید با رم 8 گیگابایتی استفاده می‌کند، هیچ نگرانی بابت اجرا شدن بازی‌های جدید نخواهید داشت. نوا 7i از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد اما اگر فکر می‌کنید مقدار آن کم است، اسلات کارت حافظه نیز برایش تعبیه شده است تا آن را افزایش دهید.

این گوشی در سه رنگ جذاب مشکی، سبز و صورتی به بازار ایران عرضه می‌شود. خیلی خوشحالم که اعلام کنم با همکاری اختصاصی که بین دیجی‌کالا و هواوی ایجاد شده است، رنگ صورتی آن فقط در این فروشگاه عرضه خواهد شد.

پس از این صحبت‌ها، فخار از امیر پاشا، مدیر ارشد مارکتینگ دیجی‌کالا دعوت کرد تا بر روی صحنه بیاید، وی گفت: وقتی به مسیر تحول برند هواوی نگاه می‌کنیم، بسیار تحسین برانگیز است. ما در دیجی‌کالا همواره سعی کردیم با برندهای معتبر جهانی کار کنیم. در دیجی‌کالا ما بر روی محتوای دیجیتال بسیار تمرکز داریم و سعی کردیم در راستای همکاری‌مان با برند هواوی، یک فروشگاه اختصاصی برای آن‌ها بسازیم و کمپین‌ها و آخرین اخبار این برند را در آنجا قرار دهیم.

دیجی‌کالا یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی بود که با سیستم HMS سازگاری داشت و توانست با گوشی‌های هواوی به‌خوبی هماهنگ شود. محصول نوا 7i با یک رنگ خاص در کل خاورمیانه برای نخستین بار در دیجی‌کالا ارایه می‌شود. همچنین گوشی پرچم‌دار P40 پرو برای ۱۰ روز نخست فقط در دیجی‌کالا عرضه خواهد شد.

پس از آن مدیر ارشد روابط عمومی هواوی دوباره بر روی صحنه آمد و گفت: محصول جذاب دیگری که امشب معرفی می‌کنیم، جدیدترین پرچم‌دار هواوی با نام P40 پرو است که توانسته سطح عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند را چند مرحله بالاتر ببرد.

درباره طراحی این گوشی بگویم که بدنه آن ۵ روز در کوره می‌پزد تا بسیار مقاوم و زیبا باشد. مهندسان هواوی از آب روان برای طراحی این محصول الهام گرفته‌اند و به همین خاطر در چهار طرف این گوشی شاهد چهار خمیدگی زیبا هستیم. یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگر پی40 پرو 90 هرتز بودن آن است که به این دلیل ما 90 هرتز را انتخاب کردیم چون عملکرد بسیار بهتری در بحث دوام باتری داشت.

همان گونه که اشاره شد، سری P مهم‌ترین هدفش ارایه دادن کیفیت بی‌نظیر در بحث عکاسی گوشی هوشمند است. این محصول از ۴ سنسور استفاده می‌کند. نخستین یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است، دومی یک نمونه ۱۲ مگایپسکلی بوده و سومی دوربین ۴۰ مگاپیکسلی است. چهارمین دوربین هم به عمق تصاویر کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری P، بحث زوم فوق‌العاده دوربین‌هاست که به دوربین پریسکوپی در گوشی‌های هوشمند معروف است. هواوی در گوشی‌های سری پی۴۰ به عدد زوم ۵۰ برابری اما با کیفیت‌تر از گذشته رسیده است. این دستگاه می‌تواند تا ۵ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال و ۱۰ برابر هایبرید داشته باشد و در نهایت به زوم ۵۰ برابری برسد. بزرگ‌ترین سنسور عکاسی در بین گوشی‌های هوشمند در این اسمارت‌فون قرار دارد که اجازه می‌دهد فوکوس ۸ نقطه‌ای را در یک زمان داشته باشید.

علاوه بر دوربین پشتی گوشی که سعی کرده تا فناوری را به جلو ببرد، در دوربین سلفی هم چندین مرتبه ارتقا داشته‌ایم. دوربین سلفی شاکله‌ای از یک مجموعه است که شامل یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در کنار سنسور تشخیص عمق میدان می‌شود. همچنین سنسور محیط و مجاورت نیز در همین جا قرار گرفته است.

در بخش سخت‌افزار از پردازنده گرافیکی مالی G67 استفاده شده و از فناوری ۷ نانومتری در ساخت چیپست بهره گرفته شده است. همچنین این گوشی از دو NPU استفاده می‌کند که به دستگاه کمک خواهد کرد تا علاوه بر گرفتن تصاویر عالی، ویژگی‌های نرم‌افزاری را هم ارتقا دهد.

وقتی شما یک گوشی پرچم‌دار دارید، دوام باتری برای‌تان مهم است. به همین خاطر رابط کاربری هواوی بسیار بهینه شده تا مصرف باتری را کاهش دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های باتری این گوشی بحث شارژ آن است. این محصول دارای سوپر شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی بوده و سوپر شارژ ۴۰ واتی هم برای آن حضور دارد که از این طریق خیلی سریع قادر هستید تا در طی زمان کوتاهی، گوشی را شارژ نمایید.

این گوشی سنسور اثر انگشت بسیار بزرگ و سریعی دارد که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. رابط کاربری EMUI ویژگی‌هایی را در سری P40 و حتی گوشی‌های دیگر به شما ارایه می‌دهد که بتوانید فراتر از یک اسمارت‌فون معمولی با آن کار کنید. هواوی سال‌هاست که تلاش می‌کند تا اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودش را راه‌اندازی کند و در طی سال‌های اخیر چنین چیزی را ارتقا داده است.

گوشی پی40 پرو در دو رنگ مشکی و نقره‌ای سرد به بازار ایران عرضه می‌شود و در ۱۰ روز نخست عرضه، به‌صورت اختصاصی در دیجی‌کالا ارایه خواهد شد.

هر دو گوشی که ما امروز معرفی کردیم، از سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS بهره می‌گیرند که تکمیل کننده سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هواوی است. درصد بسیار بالایی از نیازهای نرم‌افزاری شما با سرویس‌های HMS پوشش داده می‌شود و در ادامه از شما دعوت می‌کنم تا به صحبت‌های بابک فیاض در ارتباط با این سرویس توجه نمایید.

بابک فیاض مجدد بر روی صحنه آمد و گفت: حتما از جنگ تجاری بین آمریکا و هواوی باخبر هستید که مشکلات زیادی را در سطح بین‌الملل برای ما ایجاد کرده است. به همین خاطر هواوی برنامه‌های زیادی را در بخش توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شروع کرده است.

از سال 2019 در بخش نرم‌افزاری و سیستم عامل این محدودیت‌ها ادامه پیدا کرد و باعث شد هواوی نتواند از اپلیکیشن‌های گوگل به‌صورت نصب اولیه بر روی محصولاتش بهره بگیرد. به همین خاطر کسانی که بخواهند از سرویس گوگل استفاده کنند، باید جی‌میل یا مپ را جداگانه نصب کنند.

ما در گوشی‌های هواوی به‌صورت پیش‌فرض اپ گالری را داریم که مبتنی بر هواوی موبایل سرویس است و همه اپلیکیشن‌ها در آنجا موجود است. همچنین به غیر از اپ گالری، مشتریان ما می‌توانند از فروشگاه‌های مختلفی چون کافه بازار نیز بهره بگیرید.

صرفا درباره بحث اپ گالری بگویم که در ۱۷۰ کشور دنیا این فروشگاه در حال استفاده است، همچنین بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد. ۱.۳ میلیون نفر هم در بحث توسعه نرم‌افزار، در حال رشد دادن این پلتفرم هستند و اپلیکیشن‌ها را در آنجا قرار می‌دهند.

بررسی‌های زیادی ما در این داستان انجام دادیم، دو هزار اپلیکیشن را تست کردیم که هواوی با تبادل اطلاعاتی که انجام داد، آن‌ها را در پلتفرم هواوی موبایل سرویس قرار داد. همچنین ۲ درصد اپلیکیشن‌ها نیز در حال توسعه هستند و به‌زودی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد.

فیاض در پایان صحبت‌هایش گفت: گوشی‌هایی که در حال حاضر به بازار ارایه می‌شود، با آخرین نسخه اندروید در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و همچنین آپدیت‌های امنیتی و اندروید هم بر روی آن اجرا می‌شود.

سخنران آخر، امیر حسین قاسمی، مدیر ارشد شبکه خرده فروشی و مدیر محصول هواوی بود که گفت: اولین محصولی که معرفی می‌کنم، لپ‌تاپ D15 است. این لپ‌تاپ طراحی بسیار زیبا و وزن کمی دارد. صفحه نمایش 15.6 اینچی داشته و حاشیه نمایشگر آن بسیار کم است.

در این لپ‌تاپ نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷ درصد است که بسیار بالا محسوب می‌شود. دو مدل از این لپ‌تاپ در بازار ایران به‌فروش خواهد رسید که پردازنده‌های اینتل و AMD را شامل می‌شود.

همچنین در این محصول، مشکلی که بسیاری از دوستان با پورت‌ها دارند، حل شده و تنوع درگاه‌های ارتباطی بسیار کامل است. این لپ‌تاپ از SSD پر سرعت بهره می‌گیرد و فضای کافی را در اختیار کاربر می‌گذارد. سنسور اثر انگشت بر روی دکمه پاور تعبیه شده و از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار گرفته است. همچنین یک دوربین پنهان درون کیبورد حضور داشته که با فشردن آن، دوربین باز شده و از آن استفاده می‌کنید. قابیت جذاب دیگر لپ‌تاپ، شارژر ۶۵ واتی کوچک آن است که در طی ۳۰ دقیقه تا ۵۳ درصد لپ‌تاپ را شارژ می‌کند.

آخرین محصولی که امشب معرفی می‌کنیم، میت‌پد پرو نام دارد. درباره نمایشگر این تبلت باید بگوییم که ۹۰ درصد از سطح جلویی را پوشانده و اندازه‌ای 10.8 اینچی دارد و روشنایی آن به 540 نیت می‌رسد.

طراحی بسیار با کیفیت و جذابی دارد که ضخامتش تنها به 7.2 میلی‌متر می‌رسد. پردازشگر کایرین 990 دارد که قدرت آن را بسیار بالا می‌برد. همچنین کیبورد جداگانه هم می‌توانید برای این تبلیت خریداری کنید. این تبلت دارای یک قلم با نام M است که به‌صورت آهنربایی به کنار تبلت‌تان متصل می‌شود.

قاسمی در پایان ضمن مروری کلی بر روی محصولات معرفی شده گفت: امشب ما محصولات اکوسیستم هواوی را به شما عرضه کردیم و امیدوارم از این رونمایی و معرفی بهره کافی را برده باشید.

نوشته محصولات جدید هواوی در ایران رونمایی شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.