مدل‌های گلکسی S9 سامسونگ به پنل‌های لمسی in-cell مجهز خواهند بود

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی سامسونگ قصد دارد تا از نمایشگرهای لمسی in-cell ساخت مهندسان داخلی خود در دو مدل گلکسی S9 که در سال آینده عرضه خواهند شد، استفاده کند؛ خبر و یا بهتر بگوییم ادعایی که به هیچ عنوان به مذاق تامین‌کنندگان قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت کره‌ای، خوش نخواهد آمد.

در تکنولوژی نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر که به Y-OCTA نیز شهرت دارد، لایه لمسی در پنل نمایشگر ادغام می‌شود به‌طوری‌که نه‌تنها کاهش ضخامت پنل را به‌دنبال خواهد داشت، بلکه هزینه‌های تولید را نیز تا 30 درصد تقلیل خواهد داد. البته در گلکسی S8 از چنین تکنولوژی استفاده شده، اما در گلکسی S8 پلاس و همین‌طور گلکسی نوت 8 که طی چند روز آینده معرفی خواهد شد، این فناوری به‌کار نرفته است. در عوض، این دو اسمارت‌فون به یک لایه لمسی اضافی معمولی بر روی نمایشگر مجهز شده‌اند که البته این وضعیت، ناشی از عدم توانایی شرکت‌های فعال در این حوزه برای تولید چنین نمایشگرهایی بوده است.

حال و با استناد به این گزارش، دیگر این مشکل برطرف خواهد شد و پنل‌های 5.77 و 6.22 اینچی مورد استفاده در گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس به تکنولوژی لایه لمسی Y-OCTA مجهز خواهند شد و جالب‌تر آن‌که سامسونگ درنظر دارد تا تولید این محصول را به دست مهندسان داخلی خود بسپارد.

گلکسی S9

گفته می‌شود که بخش تولید نمایشگر سامسونگ در سال آینده متحول خواهد شد به‌طوری‌که ظرفیت تولید این بخش از 3 الی 4 میلیون پنل در ماه به 10 میلیون پنل خواهد رسید. این غول کره‌ای در تلاش است تا تمامی‌ قطعات و همچنین، فرآیندهای مرتبط با آن را به‌صورت بومی توسط سازندگان داخلی تولید کند.

یک منبع آشنا به صنعت گوشی‌های هوشمند عنوان کرد که با توجه به کاهش هزینه‌های تمام شده، سامسونگ به احتمال فراوان به استفاده از این تکنولوژی جدید روی خواهد آورد و نسل جدید نمایشگرها و گوشی‌های هوشمند خود را به این فناوری مجهز خواهد کرد.

نوشته مدل‌های گلکسی S9 سامسونگ به پنل‌های لمسی in-cell مجهز خواهند بود اولین بار در پدیدار شد.