مدل جدید تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به صورت رسمی توسط اپل معرفی شد

کنفرانس WWDC ساعاتی پیش به پایان رسید و همان‌طور که انتظار داشتیم، شرکت اپل تبلت‌های جدید آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی و مدل ۲۰۱۷ آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را معرفی کرد. نسخه جدید تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی که اکنون از مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مندتری استفاده می‌کند، به یک انتخاب ایده‌آل برای کاربرانی تبدیل شده است که به دنبال یک تبلت بزرگ با حداکثر امکانات هستند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

همان‌طور که از نام این مدل مشخص است، آیپد پرو جدید اپل به یک نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی مجهز شده و نسبت نمایشگر به بدنه، ۷۶ درصد است. البته آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی از حاشیه‌های بیشتری در اطراف نمایشگر در مقایسه با تبلت آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، نسبت نمایشگر به بدنه قابل قبول است.

شرکت اپل برای تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی، یک صفحه‎نمایش با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل را در نظر گرفته است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ، نزدیک به ۲۶۵ پیکسل وجود داشته باشد. علاوه‌براین، آیپد پرو جدید شرکت اپل، از یک نمایشگر با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت بهره می‌برد.

کوپرتینویی‌ها برای آیپد پرو جدید خود، فناوری ProMotion را توسعه داده‌اند که فریم ریت (نرخ بازسازی) ۱۲۰ هرتز را به ارمغان می‎آورد. صفحه‌نمایش علاوه‌براین، از تمامی رنگ‌های طیف DCI-P3 پشتیبانی می‌کد و به همین جهت، رنگ‌های جذاب‌تر و زنده‌تر در نمایشگر آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در مقایسه با تبلت‌های اندرویدی و تبلت‌های هیبریدی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت به نمایش گذاشته می‌شود. فناوری TrueTone نیز برای صفحه‎نمایش در نظر گرفته شده است که می‌تواند با سنجش نور محیط، سفیدی رنگ‌های نمایشگر را تنظیم نماید؛ بدین شکل، عملکرد صفحه‌نمایش در محیط‌های کم‌نور بهبود می‌یابد.

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی شرکت اپل به چیپ‌ست A10X مجهز شده است و همان‌طور که قبلاً گفته شد، این تراشه عملکری در حد و اندازه پردازنده‌های کلاس دسکتاپ دارد. شرکت اپل در حال‌حاضر، به حافظه رم مورد استفاده در تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی (مدل ۲۰۱۷) اشاره‌ای نداشته است اما با این‎حال، انتظار می‌رود که آیپد ۱۲٫۹ اینچی جدید اپل به حداقل سه گیگابایت (شاید هم چهار گیگابایت) رم مجهز شده باشد.

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی اپل در سه مدل مختلف با ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه به بازار عرضه خواهد شد. مشخص است که شرکت اپل، مایل بوده تا کاربران را نسبت به خرید نسخه رده‌بالای تبلت جدید خود با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه خریداری نماید؛ با این‌حال، کاش مدل پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شد. به خصوص آنکه در تبلت‌های آیپد، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد و به حافظه داخلی مشخص شده، محدود هستید.

شرکت اپل ادعا می‌کند که تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی مانند نسخه کوچک‌تر خود یعنی آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی با یک‎بار شارژ، حداقل تا ۱۰ ساعت قابل استفاده خواهد بود. با این‎حال، کوپرتینویی‎ها به طور مشخص به ظرفیت باتری تبلت جدید خود اشاره نکرده‎اند و به همین جهت، باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم. البته به ندرت پیش می‌آید که عملکرد یک دستگاه مطابق با ادعای شرکت سازنده باشد؛ به همین جهت، ماندگاری شارژ باتری در استفاده روزمره ممکن است از زمان مشخص شده کم‎تر باشد.

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی مانند آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و برای دوربین، یک فلاش LED چهارگانه وجود دارد. ثبت تصاویر سلفی نیز با استفاده از شاتر ۷ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر صورت پذیرفته است؛ تصویربرداری در محیط‌های کم‎نور با به حداکثر رساندن خودکار روشنایی صفحه‌نمایش و نمایش یک تصویر سفید به صورت خودکار صورت می‎گیرد. رزولوشن فیلم‌برداری در دوربین اصلی، ۴K است و برای فیلم‌برداری سلفی، این رزولوشن به ۱۰۸۰p کاهش می‌یابد.

گران‌قیمت‌ترین مدل آیپد پرو نزدیک به ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد و نسخه پایه آن با ۶۴ گیگابایت حافظه و پشتیبانی از وای‌فای، ۷۴۹ دلار قیمت‏گذاری شده است.

منبع: Phonearena