مدیاتک مشغول ساخت پردازنده Helio P35 به عنوان جایگزینی برای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ است

پردازنده Helio P35

مدیاتک مشغول ساخت پردازنده Helio P35 به عنوان جایگزینی برای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

بر طبق گزارش یک منبع چینی، تولید کننده تراشه مدیاتک مشغول ساخت یک پردازنده میان رده‌ی جدید از خانواده هلیو است. این پردازنده Helio P35 نام دارد که بر روی کاغذ بسیار قدرتمند است و ده هسته‌ پردازشی را در خودش جای داده است. دو هسته‌ی اصلی این چیپست که بار سنگین پردازشی روی دوش آن‌ها است، دو پردازنده‌ی Cortex A-73 هستند که فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی دارند.

واحد گرافیکی Helio P35 قرار است Mali G71 باشد که در حال حاضر بهترین پردازنده‌ گرافیکی شرکت ARM است که ۲۰ درصد مصرف انرژی بهتر دارد و عملکرد آن در مقایسه با Mali-T880 که برای مثال در گلکسی S7 و گلکسی S7 اج استفاده شده است، بیش از ۴۰ درصد بهتر است. با این حال این GPU ممکن است در یک نسخه تقلیل یافته ظاهر شود، به طوریکه که در این گزارش عنوان شده که چیپست Helio P35 صرفا قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای ۱۰۸۰p است. این در حالیست که G71 به راحتی می تواند از نمایشگرهای ۴K در تلفن های هوشمند پشتیبانی کند.

تراشه Helio P35 از ۱۰ گیگابایت رم LPDDR4 پشتیبانی می‌کند و یک مودم Cat 10 LTE دارد که می‌تواند سرعت دانلودی تا ۴۵۰ مگابیت ارایه دهد. همچنین Helio P35 از حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر یکی از سریع ترین انواع حافظه داخلی است. از سوی دیگر، از آنجا که تولید کننده تراشه مدیاتک توسعه دهنده این چیپست است، تراشه Helio P35 از تکنولوژی شارژ سریع موسوم به «Pump Express 3.0» بهره خواهد برد.

در مجموع، پردازنده Helio P35 که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد، جایگزین خوبی برای اسنپدراگون ۶۶۰ برای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی چینی، خواهد بود. تراشه میان رده کوالکام در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. این تراشه دارای پردازنده ای ۸ هسته ای است که چهار هسته قوی تر آن به کلاک پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته ضعیف تر به کلاک پردازشی ۱.۹ گیگاهرتز مجهز شده‌اند. چیپست یاد شده از کوالکام با پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲ جفت شده است و می‌ تواند تا ۸ گیگابایت رم را مدیریت کند، در حالی که امکان پشتیبانی از LTE از نوع  Cat 10 را نیز داراست.

.

منبع : phoneArena

نوشته مدیاتک مشغول ساخت پردازنده Helio P35 به عنوان جایگزینی برای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ است اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.