مدیرعامل آسیاتک از ارایه سرویس Public WiFi تا پایان سال جاری خبر داد

مدیرعامل آسیاتک از ارایه سرویس Public WiFi در یکصد نقطه در سراسر کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
محمدعلی یوسفی‌زاده عصر روز گذشته در نشست خبری گفت: هتل‌ها، مراکز تجاری و ایستگاه‌های راه‌آهن از جمله نقاط تحت پوشش Public WiFi آسیاتک هستند.
 
وی اظهار داشت: پایلوت این سرویس پیش از این در هتل استقلال تهران، ایستگاه راه‌آهن تهران و فرودگاه مهرآباد با حضور رییس‌جمهور و هیات همراه وی اجرا شده است.
یوسفی‌زاده افزود: حداقل پهنای درنظر گرفته شده برای هر نقطه تحت پوشش ۱۵۵ مگابیت است و مشترکان در نیم ساعت نخست امکان استفاده از ۱۵۰ مگ ترافیک رایگان را خواهند داشت و بیش از این میزان ترافیک براساس تعرفه حجمی سرویس ADSL محاسبه خواهد شد.
 
وی همچنین از مذاکره با رایتل برای عقد قرارداد MVNO خبر داد و گفت: درحال حاضر در مرحله احراز صلاحیت از سوی رگولاتوری هستیم و با یک اپراتور خارجی آسیایی و دو اپراتور اروپایی برای مشارکت در این پروژه آسیاتک مذاکره کرده‌ایم.
 
یوسفی‌زاده افزود: این درحالی است که آسیاتک بدون برخورداری از سرمایه‌گذار و شریک خارجی نیز حائز ۸۵ امتیاز مدنظر رگولاتوری است و با ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست کرده‌ایم تا موافقت اصولی MVNO آسیاتک بدون شریک خارجی صادر شود.
 
مدیرعامل آسیاتک، علاوه بر پروانه MVNO، تلاش برای دریافت پروانه‌های TD-LTE و IPTV از پروانه‌های کناری و هم‌بند با پروانه FCP توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد تا اواخر سال ۹۵ زمینه یکپارچه شدن سرویس‌های متنوع این اپراتور فراهم شود.
 
وی، تشکیل کنسرسیومی از سوی شرکت‌های دارنده پروانه FCP با یک سرمایه‌گذاری مشترک برای اجرای پروژه فیبر نوری و فراهم کردن زمینه‌های بستر انتقال با هزینه‌های کمتر از شرایط کنونی را از نشانه‌های بلوغ این بازار توصیف کرد.