مدیرعامل هواوی از لوگوی سیستم‌عامل HarmonyOS برای دو بازار مختلف رونمایی کرد

HarmonyOS هواوی

یو چنگ‌دونگ (ریچارد یو)، مدیرعامل بخش مشتریان شرکت هواوی اخیرا در نشست فناوری اطلاعات چین 2020 برخیاز اطلاعات مرتبط با برنامه‌های آینده این شرکت را فاش کرد. در یکی از این موارد به سیستم‌عامل مستقل هواوی، یعنی HarmonyOS نیز اشاره شد. ریچارد یو در این نشست از مجموعه لوگوهای جدید سیستم‌عامل اختصاصی شرکت خود رونمایی کرد.

لوگو نسخه گلوبال

یکی از این لوگوها در بازارهای جهانی و دیگری برای دستگاه‌های فروخته شده در بازار چین در نظر گرفته شده است. میان این دو لوگو نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد. لوگوی نسخه گلوبال HarmonyOS از نقاط و خط‌های متعددی تشکیل شده، اما در لوگوی نسخه مخصوص بازار چین فقط چند نقطه با اندازه‌های مختلف دیده می‌شود. می‌توان گفت که طراحی کلی هردو لوگو ساده بوده و پییچیدگی خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

هواوی پس از مواجه شدن با تحریم‌ها و ممنوعیت‌های دولت ایالات متحده آمریکا به فرآیند توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود را سرعت بخشید و آن را با نام HarmonyOS معرفی کرد. رونمایی و بهره‌گیری از این سیستم‌عامل باعث می‌شود که هواوی در زمینه نرم‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی خود به شرکت‌های دیگر وابسته نباشد و با این روش اکوسیستم نرم‌افزار خود را توسعه دهد.

لوگو بازار چین

به علاوه، این شرکت با معرفی نسخه دوم سیستم‌عامل خود برای گجت‌های پوشیدنی، کامپیوترهای شخصی و خودروها قصد دارد که دامنه بهره‌گیری از نرم‌افزار اختصاصی خود را گسترش دهد. هواوی در این مسیر برای سیستم‌عامل اختصاصی‌اش به یک لوگوی خاص احتیاج داشت و با رونمایی از لوگوی HarmonyOS نشان داد که گام‌های استواری در مسیر توسعه اکوسیستم نرم‌افزاری خود برداشته است. استفاده از دو لوگو در بازارهای مختلف نیز حرکت خوبی بود که باعث می‌شود کاربران به راحتی بتوانند دستگاه‌های هوشمند این دو بازار را از یکدیگر تشخیص دهند.

نوشته مدیرعامل هواوی از لوگوی سیستم‌عامل HarmonyOS برای دو بازار مختلف رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.