مدیر یک شرکت اینترنتی خطاب به وزیر ارتباطات: موفقیت شرکت‌های FCP در رهن آنباندلینگ تجهیزات مخابراتی است

مدیر یک شرکت اینترنتی در نشست فعالان ICT گفت: دولت باید با اجرای آنباندلینگ استفاده مشترک از امکانات زیرساختی نظیر داکت‌های استانی را فراهم آورد تا به شکل انحصاری در اختیار یک شرکت خاص نباشد.
 
حسین بیدآبادی با اشاره به رقابت ناسالم مخابرات با شرکت‌های اینترنتی برای عرضه اینترنت پرسرعت به مردم گفت: شرکت صبانت اکنون در 1734 مرکز فعال است و علی‌رغم تمامی مشکلات نظیر تخصیص فضا از سوی شرکت مخابرات، دو میلیون پورت پرسعت فعال و سه میلیون و 750 هزار منصوبه داریم.
 
وی با بیان اینکه تبدیل پروانه PAPها به FCP در راستای شکل‌گیری شرکت‌های بزرگی در زمینه خدمات ارتباطات ثابت است، تصریح کرد: شرکت‌های با پروانه جدید FCP نیز زمانی می‌توانند کار کنند که طرح "آنباندلینگ" اجرایی شود؛ زیرا اکنون تمامی زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس‌های اینترنتی و ارتباطات ثابت به صورت انحصاری در اختیار شرکت مخابرات ایران است.
 
این مدیر شرکت اینترنتی گفت: هزینه‌های نصب داکت‌ و کنده‌کاری بسیار بالاست و دولت باید با اجرای آنباندلینگ استفاده مشترک از امکانات زیرساختی نظیر داکت‌های استانی را فراهم آورد تا به شکل انحصاری در اختیار یک شرکت خاص نباشد.
 
او در پایان درخواستی از وزارت ارتباطات کرد و گفت: امیدواریم انحصار پروانه‌های FCP که قرار است به توسعه فیبرنوری و اتصال مراکز به یکدیگر منجر شود، آنقدر کوتاه نباشد که شرکت‌ها نتوانند توسعه لازم و کافی را داشته باشند.