مذاکرات گوگل، فیس بوک و اپل با کمیسیون اروپا بر سر هوش مصنوعی

 
 
تعدادی از مدیران ارشد شرکت‌های گوگل، فیس بوک و اپل با اعضای کمیسیون اروپا دیدار کردند تا در مورد سیاست گذاری در حوزه هوش مصنوعی تصمیم بگیرند.
 
 به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، اگر چه هوش مصنوعی می‌تواند رفاه و آسایش زندگی انسان را افزایش دهد، اما می‌تواند خطرات مهمی را هم برای افراد ایجاد کند و لذا قانونگذاری برای استفاده صحیح از آن ضروری است.
 
اتحادیه اروپا که نگران خطرات همه گیر شدن هوش مصنوعی است، به تازگی کمیسیون اروپا را مأمور مذاکره با شرکت‌های فناوری در این زمینه کرده است. فیس بوک، گوگل و اپل از جمله شرکت‌هایی هستند که سرمایه گذاری سنگینی برای ارائه خدمات هوش مصنوعی انجام داده اند و حالا مدیران ارشد خود را به شهر بروکسل در بلژیک فرستاده اند تا در مورد اهمیت و تبعات کاربرد هوش مصنوعی به بحث بنشینند.
 
ساندار پیچایی مدیرعامل گوگل، جان جیاناندرا معاون ارشد اپل در حوزه هوش مصنوعی و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در این مذاکرات حضور داشته اند. این افراد با مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اروپا در مورد شیوه قابل پذیرش استفاده شرکت‌های فناوری از هوش مصنوعی به بحث نشسته اند. قرار است کمیسیون اروپا تا پایان این هفته نسخه اولیه سیاست گذاری خود در زمینه استفاده از هوش مصنوعی را منتشر کند.