مراسم ۱۰ مهر،‌ مهم‌ترین رویداد مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ تاکنون است

 
مایکروسافت رویداد رونمایی از محصولات جدید خود را در تاریخ ۱۰ مهر برگزار می‌کند که احتمالا شاهد محصولی انقلابی در آن خواهیم بود.
 
دوم اکتبر یا دهم مهر روز بسیار مهمی برای مایکروسافت خواهد بود. در این روز رویداد معرفی محصول سخت‌افزاری ردموندی‌ها برگزار میشود که احتمالا از لحاظ اهمیت اخبار با رویداد سال ۲۰۱۵ و معرفی ویندوز ۱۰ برابری می‌کند. در رویداد آن سال، محصولاتی همچون سرفیس بوک، نسخه‌ی جدید سرفیس پرو، ویندوز فون‌های جدید، مایکروسافت بند 2 و جدیدترین سیستم‌عامل شرکت معرفی شد که توجه بسیاری از رسانه‌ها و کاربران و کارشناسان را به کمپ ردموند جلب کرد.
 
اخبار و شایعه‌های منتشرشده پیرامون رویداد مایکروسافت ادعا می‌کنند که محصولاتی همچون سرفیس بوک 3، سرفیس لپ‌تاپ 3 و نسخه‌ی جدید سرفیس پرو 7 احتمالا در فهرست رونمایی وجود داشته باشند. شایعه‌ی مهم دیگر، محصولی به‌نام Project Centaurus را به‌عنوان رونمایی احتمالی مطرح می‌کند. شایان ذکر است منابع انتشار این شایعه را می‌‌توان قابل اعتماد دانست.
 
حرکت مایکروسافت به‌سمت محصولاتی با نمایشگر دوگانه یا تاشدنی از سال‌ها پیش مطرح بود. ابتدا محصولی کوچک‌تر و جیبی به‌نام Andromeda به‌عنوان محصول تاشدنی ردموندی‌ها مطرح شد که اخبار متعددی را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داد. منتهی اخبار کنونی پروژه‌های با ابعاد بزرگ‌تر و نمایشگر دوگانه را به‌نام Centaurus مطرح می‌کنند. دستگاه احتمالی، ابعادی بین ۸ تا ۱۲ اینچ خواهد داشت و از سخت‌افزار اینتل استفاده می‌کند.
 
پروژه‌ی Centaurus علاوه بر معرفی سخت‌افزار جدید و خاص،‌ احتمالا با رونمایی از ویندوز ۱۰ لایت نیز همراه خواهد بود. ویندوز لایت براساس Universal Windows Plaform یا UWP و به‌نوعی برای رقابت با iPadOS اپل و Chrome OS گوگل توسعه یافته است. درواقع می‌توان آن را شروعی جدید برای رقابت در حوزه‌ی موبایل از سوی ردموندی‌ها دانست.
 
تیم‌‌ روابط عمومی سرفیس در یک توییت اطلاع‌رسانی جزئیات بیشتری را درباره‌ی رویداد منتشر کرد. اطلاعاتی همچون پوستر مراسم، زمان رونمایی از محصولات و پخش زنده در توییت اطلاع‌رسانی بیان شد. پخش زنده را می‌‌توان تصمیم جدیدی از سوی ردموندی‌ها دانست که برخلاف رویدادهای قبلی سرفیس خواهد بود. رویدادهای قبلی عموما به‌صورت خصوصی برگزار می‌شدند.