مراقبت از بیماران کرونایی ژاپن با روبات

هتلی در توکیو از روبات‌ها برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کمک می‌گیرد. هتلی در توکیو از کارمندان روباتیک برای سرویس‌رسانی به بیماران کووید-۱۹ با علائم متوسط استفاده می‌کند. این طرح برای آزادسازی تخت‌های بیمارستانی جهت مداوای بیماران با علائم شدید ابتلا به کووید-۱۹ انجام می‌شود. یک روبات سخنگو به نام «پپر» در لابی به میهمانان خوشامدگویی می‌کند. از سوی دیگر روبات «ویز» که مخصوص نظافت است در منطقه‌هایی که بیماران وعده‌های غذایی و مایحتاج روزانه خود را برمی‌دارند، فعالیت می‌کند تا ریسک ابتلای کارمندان انسانی به این ویروس کاهش یابد. همچنین روبات پپر به بیماران یادآوری می‌کند دمای بدنشان را اندازه‌گیری و استراحت کنند. شرکت «سافت بنک روباتیکز» این روبات‌ها را ساخته است. شهرداری توکیو نیز این روبات‌ها را اجاره کرده و در چند هتل به کار می‌گیرد. تاکنون پنج هتل در توکیو با ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تخت برای مراقبت از بیماران کووید-۱۹ با علائم متوسط در نظر گرفته شده است. در مراسمی، روبات پپر درحالی‌که ماسکی به صورت داشت از فرماندار توکیو استقبال کرد.