مرحله نهائی طراحی موشکی که انسان را به مریخ می رساند، تمام شد

مرحله نهائی طراحی موشکی که انسان را به مریخ می رساند، تمام شد

ناسا موشکی را که در نهایت انسان را به مریخ خواهد رساند، معرفی کرد. فاز بررسی طرح بحرانی این سیستم پرتاب فضایی (SLS)، با موفقیت به اتمام رسید. این به این معنی است که ناسا می تواند ساخت و ساز آن را آغاز کند.

این SLS قدرتمند ترین موشکی خواهد بود که تا کنون ساخته شده است، ناسا گفته است که: این موشک” امریکا را به یک دوره جدید از اکتشاف به مقصد خارج از مدار زمین، انتقال خواهد داد.”
این بررسی طرح بحرانی، از آخرین چهار بررسی قبل از ساخت و ساز است که پس از آن می تواند پیکربندی بلوک ۱ آغاز شود. دو ارتقاء بیشتر پیکربندی بلوک برای اضافه کردن به آن وجود دارد، اما همه مراحل شامل مرحله اصلی و موتور می شود.

این SLS مجهز به دو بوستر و چهار موتور RS-25، می باشد
گام بعدی گواهینامه طراحی، خواهد بود. برنامه ریزی برای سال ۲۰۱۷ پس از ساخت، یکپارچه سازی و تست اجزا، کامل می شود.
بیل هیل، معاون دستیار ناسا مدیر بخش توسعه سیستم های اکتشاف بیان کرد: “ما به طراحی SLS، فائق آمدیم، با موفقیت دور اول تست موتور و بوستر موشک، را به اتمام رساندیم و در حال حاضر تمامی اجزای اصلی برای اولین پرواز در حال تولید می باشند”
او افزود: ” چالش هایی وجود دارد، و در آینده وجود خواهد داشت است، اما این بررسی، اعتماد به نفسی به ما می دهد که ما برای اولین پرواز SLS در مسیر درستی هستیم و از آن برای گسترش حضور دائمی انسان به عمق فضا استفاده می کنیم.”
این SLS مجهز به دو بوستر و چهار موتور RS-25، می باشد و همراه با فضاپیمای اوریون ناسا، برای بررسی نهایی آمادگی پرواز قبل از برنامه ریزی سال ۲۰۱۸ برای تاریخ آمادگی پرواز، آماده خواهد شد.
مرحله اصلی SLS حدود ۲۰۰ فوت بلندی، ۲۷.۶ فوت قطر، دارد و هیدروژن برودتی سوخت مایع و اکسیژن مایع برای موتورهای موشک را حمل می کنند.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته مرحله نهائی طراحی موشکی که انسان را به مریخ می رساند، تمام شد اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.