مروری بر عملکرد هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر همراه با سوددهی کم‌تر

شرکت هوآوی به عنوان سومین سازنده برتر در بازار گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و آمار ارائه شده از فروش گوشی‌های هوشمند این سازنده در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که علی‌رغم فروش بیشتر محصولات شرکت هوآوی، این سازنده چینی درآمد کم‌تری به دست آورده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

به‌نظر می‌رسد که این سازنده چینی به هدف خود یعنی فروش بیشتر گوشی‌های هوشمندش در سال ۲۰۱۶ رسیده باشد و فروش بیشتر ۳۰ درصدی محصولات هوآوی در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با دو سال گذشته، این ادعا را به خوبی ثابت می‌کند. با وجود اینکه آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سال گذشته تقریباً رشد چندانی به خود ندیده، رشد فروش گوشی‌های موبایل شرکت هوآوی کاملاً چشم‌گیر و قابل‌توجه است.

سوددهی بخش کسب‌وکار مصرفی شرکت هوآوی که گوشی‌های هوشمند را در بر می‌گیرد، به ۲ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با سوددهی ۲٫۲ میلیاردی این بخش در سال ۲۰۱۵، شاید چندان عالی نباشد. هم‌چنین، باید گفت که شرکت هوآوی برخلاف آنچه که انتظار داشته است، نتوانسته تا به سوددهی ۲٫۵ میلیارد دلاری مدنظر خود در سال ۲۰۱۶ دست پیدا نماید. علی‌رغم کاهش سوددهی، درآمد این بخش با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده و مشخص شده است که این کسب‌وکار شرکت هوآوی در سال گذشته، نزدیک به ۲۶ میلیارد دلار درآمد به دست آورده است.

هنگامی‌که فروش گوشی‌های هوشمند و درآمد یک شرکت افزایش پیدا می‌کند، به طور معمول انتظار داریم که سوددهی نیز افزایش داشته باشد. با این‌حال، شرکت هوآوی اکنون سومین سازنده برتر در بازار گوشی‌های هوشمند است و به همین جهت، کاملاً بدیهی است که هزینه‌های بیشتری را صرف محصولات جدید خود نماید؛ این موضوع به طور مستقیم بر روی میزان سوددهی این سازنده چینی تاثیر گذاشته است.

شرکت هوآوی به عنوان یکی از سه سازنده برتر در بازار گوشی‌های هوشمند، هزینه بیشتری بر روی بازاریابی محصولات جدید خود صرف می‌کند و کاملاً بدیهی است که در صورت تمایل این شرکت برای افزایش سهم فروش محصولات خود در بازار و رسیدن به شرکت‌های سامسونگ و اپل، باید سوددهی را در اولویت خود قرار ندهد.

هوآوی

هم‌چنین، شرکت هوآوی برای سال ۲۰۱۷ فروش مدنظر خود را مشخص کرده است و به‌نظر می‌رسد که این سازنده، تصمیم دارد تا سوددهی کسب‌وکار مصرفی هوآوی را به چهار میلیارد دلار برساند. برای رسیدن به چنین سودی در صنعت گوشی‌های هوشمند که دیگر مانند گذشته پررونق نیست و حرف تازه‌ای برای گفتن وجود ندارد، شرکت هوآوی باید هوشمندانه از سرمایه خود برای بازاریابی محصولات جدیدش هزینه نماید.

به هرحال، شرکت هوآوی در شرایط فعلی نمی‌تواند هم رسیدن به شرکت اپل و سامسونگ را در فروش گوشی‌های هوشمند خود مدنظر داشته باشد و از طرفی، سوددهی را نیز ملاک فروش محصولات جدیدش قرار دهد. یکی از مواردی که شرکت هوآوی در سال جاری میلادی به آن احتیاج دارد، موفق‌شدن سری گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ است.

همان‌طور که می‌دانید در سال جاری میلادی، شرکت اپل از آیفون ۸ رونمایی خواهد کرد و شرکت سامسونگ با ارائه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در اواخر ماه آوریل، تصمیم دارد تا سازندگان دیگر را به چالش بکشد؛ به همین جهت، شاید هوآوی نتواند در سال جاری میلادی همانند سال‌های گذشته در بازار گوشی‌های هوشمند خوش بدرخشد.

منبع: Phonearena