مرکز مکانیزه مرسولات پستی آماده شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بازدید از مرکز آماده‌سازی مکانیزه مرسولات پستی گفت: از اپراتورهای خصوصی پست حمایت می‌کنیم.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رئیس و مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مرکز آماده‌سازی مکانیزه مرسولات پستی اولین اپراتور خصوصی پست کشور، بازدید کردند.
 
حسین فلاح جوشقانی در این بازدید با بیان اینکه در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار پستی کشور، سرانه مرسولات پستی کشور تا چند برابر افزایش خواهد یافت، گفت: متاسفانه تا به حال مردم نتوانسته‌اند سرویس‌های شایسته‌ای را برای ارسال مرسولات خود دریافت کنند و انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام‌های موثری برای بهبود کیفیت سرویسهای پستی برداشته شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ابعاد بالقوه بازار مرسولات کشور تا ۴ میلیارد مرسوله در سال است و با توجه به روند هوشمندسازی و مکانیزه‌سازی اپراتورهای خصوصی کشور، امیدواریم این بازار بالقوه به بازاری بالفعل تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: اعطای مجوز خصوصی‌سازی پست یک روند طولانی و ثمره مذاکراتی است که می‌خواهد صنعت سنتی پستی ایران را به بخش خصوصی بسپارد تا مدرن شدن این صنعت را همچنان که امروز در مرکز مکانیزه اپراتور اول پست می‌بینیم، در آینده نزدیک شاهد باشیم و ما نیز به عنوان رگولاتوری در راه پر پیچ و خم خصوصی‌ سازی صنعت پست، پشتیبان اپراتورهای خصوصی خواهیم بود.
 
در این بازدید حسین رضایی مدیرعامل اپراتور خصوصی پست کشور هم با بیان اینکه انتظارات بخش خصوصی از نهادهای حاکمیتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع و چالشهای پیش رو است، اظهار داشت: انتظار ما از سازمانهای دولتی و حاکمیتی هم‌افزایی و ایجاد راهی برای پیشرفت این صنعت است و امیدواریم مجموعه این اقدامات در بهبود شاخصهای پستی ایران و افزایش کیفیت خدمات موثر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه این مرکز مکانیزه پستی، ظرفیت تجزیه ۷ هزار مرسوله پستی در ساعت را دارد و در حال حاضر برای تجزیه تمامی مرسولات پستی این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: تلاش ما در راستای راه‌اندازی یک شبکه مدرن پستی در ایران و فراتر از مرزها، با سرعت ادامه دارد.
 
پروانه فعالیت اولین اپراتور خصوصی پست ایران، در اسفند سال ۹۶ به شرکت ترن پارت تیپاکس اعطا شد.