مشاهده اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا روی گوشی از طریق سرویس تعاملی شرکت IBM

هفته گذشته موتور جستجوگر Bing با هدف کمک به کاربران برای ردیابی میزان شیوع کرونا در سراسر جهان از یک سرویس تعاملی جدید رونمایی کرد. اکنون نیز شرکت‌های IBM و The Weather Channel در راستای راه‌اندازی یک سرویس جامع از نقشه‌ها و داده‌های موردنیاز جهت ردیابی وضعیت شیوع ویروس کرونا روی گوشی تلفن‌همراه یا مرورگر وب با یکدیگر همکاری نموده‌اند.

داشبورد تعاملی IBM بر روی فضای ابری عمومی این شرکت اجرا می‌شود و به منظور دسترسی به ‌داده‌های ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی و دولت‌های ملی، ایالتی و محلی و تجزیه و تحلیل آن‌ها از قدرت پردازشی کامپیوتر IBM Watson بهره می‌گیرد. این داشبورد دارای امکانات زیر است:

  • نقشه تعاملی حوادث با هوش مصنوعی ارتقایافته که آمار و اطلاعات مربوط به بیماری CoVID-19 شامل تعداد موارد ابتلای تائید شده در ایالات‌‌های مختلف آمریکا و کل کشور (در صورت وجود) را نمایش می‌دهد.
  • نمایش نمودار مربوط به روند ابتلا در هر ایالت آمریکا به منظور مشاهده آخرین آمار و اطلاعات در گذر زمان
  • این ابزار با بررسی موقعیت‌های مختلف در ایالات‌متحده و گردآوری سایر داده‌های جهانی پیرامون پیش‌بینی وضعیت بیماری در آینده نزدیک، کار خود را آغاز کرده و روند احتمالی پیشرفت بیماری، نگاشت تعاملی و اخبار و اطلاعات مفید جهت کمک به ردیابی شیوع بیماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • آخرین اخبار و ویدیوهای مرتبط با کروناویروس توسط تیم ویراستاری وبسایت The Weather Channel گردآوری می‌شوند.
  • بر اساس پیش‌بینی‌ها سایر جزئیات از قبیل اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی (در صورت وجود)، محتوای آموزشی بیماران، موقعیت مکانی کلینیک‌های بهداشتی شاخص و مراکز انجام تست ابتلا نیز به تدریج به سرویس افزوده خواهند شد.

ویروس کرونا موجب بروز نگرانی‌هایی در زندگی روزمره ما می‌شود؛ لذا همگی به‌دنبال اطلاعاتی هستیم که در راستای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و اطلاع از وضعیت دوستان و خانواده خود در سایر مناطق جهان به ما کمک کنند. با توجه به این وضعیت در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که ارائه اطلاعات قابل اطمینان برای آگاهی‌بخشی به مردم پیرامون شیوع بیماری کووید 19 امری بسیار مهم است. اکنون موسسه The Weather Channel داده‌های مربوط به CoVID-19 را منتشر می‌کند. بدین‌ترتیب مردم به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه خود پی برده و ضرورت توجه به دستورالعمل‌های صادر شده توسط منابع ملی، محلی و ایالتی برای آن‌ها آشکار خواهد شد.” – کامرون کلایتون؛ مدیر کل The Weather Company

IBM خاطرنشان کرد که این داشبورد، ابزاری مناسب برای محققان حوزه داده است؛ چرا که به ‌آن‌ها امکان می‌دهد تا با استفاده از پارامترهای مختلف نظیر کیس‌های موردتائید و موارد بهبودیافته به تجزیه و تحلیل عمیق داده‌ها بپردازند. کاربران در صورت تمایل به مشاهده این اطلاعات می‌توانند به وبسایت The Weather Channel مراجعه نمایند. در حال حاضر کاربران مقیم ایالات‌متحده می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؛ اما IBM در تلاش است تا آن‌را در اختیار مردم سایر مناطق جهان نیز قرار دهد.

نوشته مشاهده اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا روی گوشی از طریق سرویس تعاملی شرکت IBM اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.