مشخصات‌فنی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام پیش از معرفی در نمایشگاه CES فاش شد

هفته گذشته، شرکت کوالکام به‌طور رسمی اعلام کرد که در نمایشگاه CES، جزئیات بیشتری را از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه می‌دهد. با این‌حال، به‌تازگی مشخصات‌فنی تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۳۵ در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین فاش شده است. در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسط شرکت سامسونگ توسعه یافته است و نزدیک به ۲۷ درصد در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، کارآیی بیشتری دارد. هم‌چنین، مصرف انرژی در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در مقایسه با تراشه پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ شرکت کوالکام، کاهش یافته است.

علاوه‌براین به دلیل استفاده از ترانزیستورهای کوچک‌تر در این تراشه، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ ابعاد کم‌تری دارد. تراشه رده‌بالای جدید کوالکام به مودم X16 LTE مجهز شده است که اولین تراشه با مودم LTE از کلاس گیگابیت خواهد بود.

اسنپدراگون ۸۳۵

اسلایدهای منتشرشده، هم‌چنین نشان می‌دهد که تراشه رده‌بالای جدید کواکام به هسته‌های پردازشی قدرت‌مند Kryo 280 مجهز خواهد بود. تراشه گرافیکی آدرنو ۵۴۰ که در اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده است، در مقایسه با تراشه‌های دیگر که در سایر چیپ‌ست‌های اسنپدراگون به‌کار گرفته شده؛ تا ۶۰ برابر، پشتیبانی رنگ بیشتری دارد و هم‌چنین این تراشه گرافیکی تا ۲۵ درصد در رندر محتوای گرافیکی، سریع‌تر عمل خواهد کرد. در بخش مربوط به ویدیو، این تراشه از پخش فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K ده بیتی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه، به خوبی پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۸۳۵

در صورتی‌که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شوند، این احتمال وجود دارد که محصولات رده‌بالای جدید سازندگان به باتری با ظرفیت بیشتری مجهز شوند که از نسخه جدید فناوری شارژ سریع کوالکام یعنی Quick Charge 4.0 پشتیبانی خواهند کرد. نسخه جدید این فناوری در مقایسه با Quick Charge 3.0، تا ۲۰ درصد سریع‌تر باتری گوشی‌های هوشمند را شارژ خواهد کرد که قابل‌توجه است.

 به همین جهت، احتمالاً می‌توانید از یک گوشی‌هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که تنها ۵ دقیقه باتری آن شارژ شده است، تا ۵ ساعت استفاده کنید و در صورت شارژ کردن یک دستگاه به مدت ۱۵ دقیقه، ظرفیت باتری به ۵۰ درصد خواهد رسید. هم‌چنین، انتظار داریم که محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، از دوربین‌های بهتری با فوکوس خودکار سریع‌تر، استفاده نمایند.

اسنپدراگون ۸۳۵

با توجه به اینکه معرفی گلکسی اس ۸ تا ماه آوریل به تاخیر افتاده است، انتظار می‌رود که گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ در ابتدا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به بازار عرضه شود زیرا براساس گمانه‌زنی‌ها، شرکت ال‌جی از گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با بدنه‌ای ضدآب در یک رویداد در اواخر فوریه رونمایی خواهد کرد و مدتی بعد آن‌را در ماه مارس عرضه می‌کند.

البته، تمامی مدل‌های گوشی‌ گلکسی اس ۸ به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز نخواهند بود زیرا براساس گمانه‌زنی‌ها، شرکت سامسونگ از تراشه اگزینوس در برخی از مدل‌ها استفاده می‌کند. بنابراین، تنها مدل‌های عرضه شده در بازار ایالات متحده آمریکا یا چین، به تراشه رده‌بالای جدید کوالکام مجهز خواهند شد و در سایر مدل‌ها که در بازارهای اروپا و آسیا عرضه می‌شود، شرکت سازنده از تراشه اگزینوس از سری ۹ یا تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده خواهد کرد. با این‌حال، صحت هیچ‌یک از شایعات فعلاً تایید نشده است.

منبع: Phonearena