مشخصات و رندرهای سونی اکسپریا ۲ لو رفت

رندر سونی اکسپریا 2

حدود 2 ماه پیش سونی از پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی کرد و تا کمتر از یک ماه دیگر آن را به طور رسمی به بازار عرضه خواهد کرد. اکنون به نظر می‌رسد باید منتظر یک پرچمدار جدید دیگر از سونی باشیم.

اکسپریا 2 کوچکتر از نسخه قبلی

استیو همرستافر، یکی از معتبرترین افشاگران حوزه موبایل، اخیرا رندرهایی را از سونی اکسپریا 2 منتشر کرده است که اطلاعات جالبی را درباره پرچمدار جدید سونی در اختیار ما قرار می‌دهد.

شکل و شمایل این گوشی با نسل قبلی خود تفاوت فاحشی ندارد و عمدتا تغییرات اندک در طراحی دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد این گوشی همانند اکسپریا 1 دارای نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ بوده ولی اندازه نمایشگر‌ آن ۶.۱ اینچی است، در حالی که نسل قبلی از نمایشگر ۶.۵ اینچی بهره می‌برد.

به احتمال زیاد اکسپریا 2 در اندازه‌های 158 در 68.3 در 8.3 میلی‌متر عرضه شود که آن را به نسبت اکسپریا 1 خوش دست‌تر می‌کند.

امروزه گوشی‌های پرچمدار دارای یک بریدگی نمایشگر بزرگ مثل آیفون Xs یا ناچ کوچک مثل هواوی P30 پرو و یا سوراخ نمایشگر مثل گلکسی S10 هستند اما به نظر می‌رسد سونی در پرچمدار جدیدش از هیچ یک از این طرح‌ها در نمایشگر آن استفاده نکرده و به همان طرح‌های قدیمی خود پایبند باشد.

اگر نگاهی به قاب آلومینیومی رندر Xperia 2 بیندازیم، در بخش بالای آن میکروفون و در قسمت پایین یک بلندگو بزرگ همراه با پورت USB-C و یک میکروفون دوم را شاهد هستیم. در سمت راست این گوشی نیز شاهد کلیدی برای تنظیم صدا، اسکنر اثر انگشت، کلید پاور و دکمه اختصاصی شاتر هستیم. در سمت چپ آن نیز اسلات میکرو SD و سیم کارت تعبیه شده است.

عرضه Xperia 2 با دوربین سه‌گانه

یکی دیگر از تفاوت‌های طراحی اکسپریا 1 و 2 به محل قرارگیری دوربین‌های سه‌گانه آن‌ها باز می‌گردد که برخلاف نسل قبلی، در پرچمدار جدید سونی دوربین سه گانه در بالا و سمت چپ بخش پشتی قرار گرفته است.

مشخص نیست آیا سونی صرفا برای متفاوت شدن دست به این جا به جایی زده است، یا همانند سامسونگ به دنبال استفاده از باتری بزرگ‌تر در پرچمدار جدیدش بوده است. سامسونگ دوربین‌های گلکسی S9 را به صورت عمودی در مرکز قاب پشتی قرار داده بود اما به علت محدودیت برای جای‌گیری باتری گلکسی S10، دوربین‌های آن را به صورت افقی طراحی کرد.

سونی برای دوربین پرچمدارش احتمالا ۳ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی درنظر خواهد گرفت.

مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه اکسپریا 2

Xperia 2 احتمالا همانند پرچمداران دیگر سال 2019؛ از یک پردازنده اسنپدراگون 855 قدرت خواهد گرفت و حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

البته امکان دارد سونی برای رقابت با هندست‌های موجود، نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را نیز عرضه کند.

همچنین احتمالا این گوشی به اندروید 9 مجهز بوده و بعید است از فناوری 5G  پشتیبانی کند.

احتمالا سونی پرچمدار جدید خود را در IFA 2019 برلین که در اواسط شهریورماه برگزار می‌شود معرفی کند.

درباره قیمت آن نیز هنوز نمی‌توان به طور قطعیت صحبت کرد اما با توجه به قیمت‌گذاری 999 دلاری روی اکسپریا 1، احتمالا اکسپریا 2 نیز در همین رنج قیمتی عرضه شود.

نوشته مشخصات و رندرهای سونی اکسپریا 2 لو رفت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.