مشخصات پردازنده‌های Kaby Lake و Apollo Lake اینتل فاش شد

مشخصات پردازنده‌های Kaby Lake و Apollo Lake اینتل فاش شد

اچ‌پی ممکن است سعی کرده باشد که مشخصات پردازنده‌های جدید اینتل را مخفی نگه دارد، اما قطعا در این کار موفقیتی نداشته است. مشخصات پردازنده‌های Kaby Lake و Apollo Lake در اسناد نگهداری یک لپ‌تاپ معرفی‌ نشده با نام Pavilion x360 m1 دیده می‌شود.

انتظار می‌رود که پی‌سی‌های با پردازنده Kaby Lake در همین فصل به بازار عرضه شوند. Kaby Lake نسخه بعدی پردازنده اسکای‌لیک بوده که عملکرد آن بهبود یافته است. ایسوس در تبلت Transformer 3 خود از Kaby Lake استفاده کرده، اما مشخصاتی از آن را عنوان نکرد. لنوو و ایسر نیز در نمایشگاه IFA پی‌سی‌هایی با این پردازنده معرفی خواهند کرد. Pavilion x360 m1 که در واقع یک تبلت هیبریدی است، دارای پردازنده دو هسته‌ای Core i3-7100U است که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند. این پردازنده، ۱۵ وات انرژی مصرف می‌کند و ۳ مگابایت کش دارد.

جزییات Core i3-7100U مشخصات دیگر پردازنده‌های Kaby Lake را به ما نشان می‌دهد. این چیپ دارای پردازنده HD Graphics 620 بوده که می‌تواند بازی‌های DirectX 12 را انجام دهد و دیکد ویدئوهای با کیفیت بالا را در خود جای داده است. اینتل قبلا گفته بود که Kaby Lake توانایی اجرای ویدئوهای ۴K را نیز دارد.

در Pavilion x360 m1 می‌توان از پردازنده‌های Apollo Lake نیز استفاده کرد. این پردازنده مصرف انرژی کمی داشته و تنها ۶ وات انرژی مصرف می‌کند. پردازنده‌های Apollo Lake بر مبنای معماری Goldmont بوده که در ابتدا برای پردازنده‌های اتم توسعه داده شده بود. این پردازنده دو مگابایت کش دارد.

خود Pavilion x360 m1 نیز ارزان قیمت خواهد بود. نمایشگر ۱۱.۶ اینچی آن، ۱۳۶۶*۷۶۸ رزولوشن داشته و بستگی به نوع پردازنده از رم‌های DDR4 و DDR3 پشتیبانی می‌کند. این تبلت هیبریدی از هاردهای معمولی و SSD پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات آن می‌توان به یو‌اس‌بی ۳ و ۲ و وای‌فای ۸۰۲.۱۱n اشاره کرد.

نوشته مشخصات پردازنده‌های Kaby Lake و Apollo Lake اینتل فاش شد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.