مشخصات کامل سری موتو G7 تا حدی کاربران را ناامید می‌کند

تنها چند ساعت پس از تائید تاریخ برگزاری مراسم معرفی سری موتو G7 توسط موتورولا، اطلاعات جدیدی پیرامون مشخصات کامل هر دستگاه منتشر شد و صادقانه بایستی اذعان کرد که برخی ویژگی‌های خاص این هندست‌ها احتمالا ناامیدکننده هستند.

اسمارت‌فون موتورولا موتو G6 پلاس

موتورولا موتو G7 و G7 پلاس

برخی اطلاعات پیش‌تر فاش شده در خصوص گوشی رده‌بالای این سری با نام موتو G7 پلاس از حضور تراشه اسنپ‌دراگون 660 ساخت کوالکام حکایت داشتند. با این‌حال بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته این اسمارت‌فون از تراشه اسنپ‌دراگون 636 استفاده خواهد کرد. این تراشه به اندازه مدل اسنپ‌دراگون 660 سریع نیست؛ اما همچنان در مقایسه با تراشه اسنپ‌دراگون 630 سال گذشته پیشرفته‌تر خواهد بود. بعلاوه تراشه مذکور اسمارت‌فون موتو G7 پلاس را از نظر سرعت هم‌رده با گوشی‌های موتورولا وان پاور و نوکیا 7.1 قرار می‌دهد.

صرف‌نظر از این پردازنده، فهرست مشخصات دستگاه از وجود 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی حکایت دارد. باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع، نمایشگر بزرگ 6.24 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2270 در 1080) و سیستم‌عامل اندروید 9 پای سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند.

ظاهرا پیکره‌بندی موتو G7 پلاس با یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و یک حسگر پشتی 16 مگاپیکسلی تکمیل خواهد شد. همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر نیز به منظور بهبود افکت مات‌شدگی پس‌زمینه در پشت دستگاه مستقر می‌شود.

فهرست مشخصات لو رفته مدل معمولی موتو G7 به نمایشگر، ظرفیت باتری و پیکره‌بندی حافظه کاملا مشابه اشاره می‌کند. با این‌حال هندست مذکور علیرغم شایعات و برخلاف گوشی G7 پلاس از تراشه ضعیف‌تر اسنپ‌دراگون 632 بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که اسمارت‌فون نوکیا 6.2 نیز از همین تراشه استفاده نماید.

همچنین دوربین دوم 5 مگاپیکسلی پشت گوشی بدون‌ تغییر باقی خواهد ماند؛ در حالی‌که دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با یک حسگر 12 مگاپیکسلی جایگزین شده و کیفیت زوم دیجیتالی نیز چندان مناسب نیست. بعلاوه دوربین سلفی نیز با یک حسگر 8 مگاپیکسلی جایگزین شده است.

موتورولا موتو G7 پاور و G7 پلی

گوشی‌های موتو G7 پاور و موتو G7 پلی در طیف محصولات رده‌پایین سری موتو G7 موتورولا جای می‌گیرند. این 2 هندست دقیقا همانند مدل معمولی موتو G7 از تراشه اسنپ‌دراگون 632 برخوردار خواهند بود. با این‌حال وجود برخی تفاوت‌های کلیدی انگشت‌شمار بایستی بر قیمت‌گذاری هندست‌ها توسط موتورولا تاثیرگذار باشند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون موتو G7 پاور با یک نمایشگر 6.2 اینچی ناچ‌دار، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین ظاهرا حسگر دوم نیز از این هندست حذف شده است. 3 گیگابایت رم در کنار تنها 32 گیگابایت حافظه‌داخلی، باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپرساعتی و سیستم‌عامل اندروید 9 پای مشخصه‌های داخلی هندست را تشکیل می‌دهند.

با بررسی گوشی پایین‌رده موتو G7 پلی نیز متوجه می‌شویم که ظاهرا اندازه قطری نمایشگر دستگاه به 5.7 اینچ کاهش یافته است. همچنین بر اساس گزارشات باتری این گوشی با یک نمونه ضعیف‌تر 3000 میلی‌آمپرساعتی جایگزین شده و ظرفیت حافظه رم نیز به 2 گیگابایت تقلیل یافته است. بعلاوه یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز در پشت دستگاه مستقر می‌شود که احتمالا نتایج عملکرد آن در مقایسه با سایر مدل‌ها اندکی ضعیف‌تر خواهد بود.

همان‌طور که اوایل وقت امروز اعلام شد؛ سری موتو G7 احتمالا در روز 7 فوریه رسما معرفی خواهد شد. در حال حاضر قیمت‌گذاری این هندست‌ها در بازار آمریکا مشخص نشده است؛ اما قیمت‌گذاری اروپایی (که معمولا اندکی بالاتر است) اخیرا فاش شده از برچسب قیمتی 149 یورویی (169 دلاری) و 209 یورویی (238 دلاری) برای اسمارت‌فون‌های موتو G7 پلی و موتو G7 پاور حکایت دارد. همچنین بر این اساس گوشی‌های موتو G7 و موتو G7 پلاس نیز به ترتیب با برچسب قیمتی 249 یورو (283 دلار) و 299 یورو (340 دلار) روانه بازار خواهند شد.

نوشته مشخصات کامل سری موتو G7 تا حدی کاربران را ناامید می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.