مشخصات کامل و تصاویر رندرهای سه‌بعدی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل منتشر شدند

آیفون 12

به تازگی، تصاویر جدیدی از رندر‌های مربوط به تلفن‌های سری آیفون 12 اپل توسط کانال یوتیوب EverythingApplePro منتشر شده‌اند که طراحی آیفون‌های 2020 اپل را به ما نشان می‌دهند. براساس رندر‌های سه‌بعدی منتشر شده، طراحی بدنه پرچمداران جدید اپل همانند آیپد پرو‌های این شرکت بوده و در پشت آن‌ها نیز دوربین‌های درون ماژول مربع شکل دیده می‌شوند.

آیفون 12

تصاویر منتشر شده قبلی به ما نشان می‌دادند که تلفن‌های سری آیفون 12 همانند آیپد‌ها به Smart Connector مجهز خواهند شد. اما طبق رندر‌های جدید، این مورد در تصاویر دیده نمی‌شود. با این حال، بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که اپل از این کانکتور برای آیفون‌های بعدی بدون پورت استفاده خواهد کرد.

آیفون 12

به علاوه، اندازه 5.4 اینچی آیفون 12 نشان می‌دهد که این تلفن کوچک‌تر از چیزی است که ما انتظار آن را داشتیم. در نتیجه، اندازه این گوشی تقریبا همانند آیفون SE 2020 است. آیفون SE جدید از یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی استفاده می‌کند، اما نسبت ابعاد آن 16:9 بوده و حاشیه‌های بیشتری در آن وجود دارد.

گوشی‌های سری پرو آیفون 12 با رنگ جدیدی به نام Navy Blue (آبی) معرفی خواهند شد که جایگزین رنگ Midnight Green (سبز) آیفون 11 است. شیشه‌های پشتی دستگاه هنوز هم مات هستند، بنابراین، هیچ اثر انگشتی برروی پنل پشتی تلفن‌ها باقی نمی‌ماند.

آیفون 12

گوشی‌های سری آیفون 12 اپل از صفحه‌نمایش کاملا جدید استفاده خواهند کرد. هر چهار مدل آیفون‌های جدید به پنل OLED با شکاف‌های باریک‌تر مجهز خواهند شد. نرخ رفرش نمایشگر سری پرو نیز به 120 هرتز می‌رسد. این نمایشگر ProMotion نام دارد و آیپد پرو جدید از آن بهره می‌گیرد.

از بحث صفحه‌نمایش خارج شویم و به سراغ دوربین تلفن‌های جدید اپل برویم؛ دوربین اصلی این تلفن‌ها به عنوان یکی از نکات اصلی تمایز مدل‌های معمولی و پرو مطرح می‌شود. مدل‌های پرو از سنسور LiDAR استفاده می‌کنند که مواردی مانند فوکوس خودکار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این سنسور 2 تا 3 برابر سریع‌تر از آیفون‌های فعلی عمل می‌کند. هم‌چنین، با کمک این سنسور می‌توان از حالت پرتره برای ضبط ویدیو‌ها نیز بهره گرفت.

آیفون 12

به نظر می‌رسد که مهندسان اپل هم‌چنان به استفاده از سنسورهایی با مگاپیکسل‌های بیشتر تمایل ندارند و از همان دوربین 12 مگاپیکسلی در آیفون‌های 2020 استفاده خواهند کرد. البته، اندازه این سنسور بزرگ‌تر بوده و برای عکاسی در شب نیز بهینه شده است.

دوربین تله‌فوتو هم مثل نمایشگر 120 هرتزی به مدل‌های پرو محدود شده است. این دوربین توانایی زوم 3 برابر را داشته و از ویژگی عکاسی در شب نیز پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که دوربین تله‌فوتو موجود در آیفون‌ 11 پرو و پرو مکس توانایی زوم 2 برابر را داشت. گفته می‌شود که اپل در حال کار برروی دوربین‌ پریسکوپی است، اما این دوربین در محصولات امسال این شرکت وجود نخواهد داشت.

آیفون 12

جان پروسر، که اطلاعات زیادی را در ویدیو زیر منتشر کرده است، جزییات بیشتری را درباره تلفن‌های جدید اپل در اختیار ما قرار می‌دهد. این هندست‌ها با نام‌ آیفون 12 (5.4 اینچ)، آیفون 12 مکس (یا 12 پلاس، 6.1 اینچ)، آیفون 12 پرو (6.1 اینچ) و آیفون 12 پرو مکس (6.7 اینچ) شناخته می‌شوند که جان پروسر اطلاعات بیشتری از آن‌ها را در ویدیو خود منتشر کرده است.

https://www.namasha.com/v/7i7UCEtq

صفحه‌نمایش مدل‌های معمولی آیفون 12 توسط شرکت BOE ساخته شده‌اند. این در حالیست که دو مدل پرو از پنل‌های 10 بیتی شرکت سامسونگ استفاده خواهند کرد. قیمت‌گذاری گوشی‌های سری آیفون 12 نیز یکی دیگر از موارد جالب این مطلب به شمار می‌رود؛ قیمت نسخه پایه آیفون 12 از 650 دلار شروع می‌شود که 50 دلار ارزان‌تر از آیفون 11 است. هر چهار مدل آیفون‌های جدید اپل از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش ارزش خرید مدل پایه می‌شود.

البته، جان پروسر می‌گوید که استفاده اپل از نمایشگر‌های ProMotion یک احتمال بوده و نمی‌توان با قطعیت از آن یاد کرد، زیرا مهندسان اپل سعی می‌کنند تا حالت 60 هرتز را بدون سوییچ کردن خودکار دستگاه از حالت 120 هرتز به این پنل‌ها اضافه کنند. سوییچ خودکار حالت‌ها هنگامی رخ می‌دهد که ظرفیت شارژ باتری کم‌ باشد. در پایان باید بگوییم که با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمال تاخیر در معرفی و عرضه گوشی‌های آیفون 12 وجود دارد.

نوشته مشخصات کامل و تصاویر رندرهای سه‌بعدی گوشی‌های سری آیفون 12 اپل منتشر شدند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.