مشخصه احتمالی اسمارت‌فون پیکسل ۴ از گوش شما در برابر آوای انتظار محافظت می‌کند

گوگل برای دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود موسوم به گوگل اسیستنت، ایده‌های بزرگی در ذهن دارد. آیا مشخصه تنظیم قرار ملاقات با نام Duplex را به‌خاطر دارید؟ بر اساس آخرین شنیده‌ها، یک‌چهارم تماس‌های داپلکس در واقع توسط انسان‌ها برقرار می‌شوند. لذا تا دستیابی داپلکس به یکپارچگی بی‌نظیر مورد ادعای گوگل در زمان نخستین رونمایی از این مشخصه طی کنفرانس Google I/O سال 2018، هنوز مسیری طولانی باقی‌مانده است. کماکان برای هرگونه اظهارنظر پیرامون داپلکس بسیار زود است؛ اما این نخستین بار نیست که گوگل با انتشار یک ویدیو، توجه کاربران را به این پروژه جدید و بسیار بلندپروازانه معطوف می‌کند؛ پروژه‌ای که در ادامه، ناامیدکننده ظاهر شد.

اما این موضوع بدان معنا نیست که گوگل بایستی کار روی ایده‌های جدید برای دستیار گوگل اسیستنت را متوقف نماید. در این میان برخی ایده‌ها نظیر Take Call Screen (پاسخ‌گویی به تماس‌های دریافتی) پاسخ‌گوی انتظارات کاربران هستند. چنان‌چه شما تماسی را از یک شماره ناشناس دریافت کنید؛ در این‌صورت می‌توانید پاسخ‌گویی به تماس دریافتی را به گوگل اسیستنت محول نمایید. دستیار هوش مصنوعی بنا بر تشخیص خود، پرسش‌هایی را با شخص تماس‌گیرنده در میان می‌گذارد. نسخه‌ای از این مکالمات بر روی صفحه هوم نمایش داده می‌شود و کاربران قادر به مطالعه آن خواهند بود. کاربر در هر زمان بنا بر صلاح‌دید خود می‌تواند به تماس ملحق شده، آ‌ن‌را خاتمه داده و یا مدیریت تماس تا پایان زمان آن‌ را به گوگل اسیستنت واگذار نماید.

براساس اظهارات وب‌سایت 9to5Google، یک منبع قابل‌اعتماد مطلع شده که گوگل به منظور ارتقا کیفی تجربه برقراری یک تماس، مشغول محول نمودن مسئولیت‌هایی بیش از گذشته به دستیار صوتی خود است. جهت درک بهتر موضوع، فرض کنید که با وکیل خود در یک موسسه حقوقی تماس می‌گیرید. شخص پاسخ‌دهنده به تماس، گوشی را برداشته و اعلام می‌کند که وکیل شما پس از تعقیب یک آمبولانس به دفتر کار خود بازگشته؛ اما اکنون مشغول پاسخ‌گویی به تماس دیگری است. وی از شما می‌خواهد که گوشی را نگاه داشته و شما نیز با درخواست نام‌برده موافقت می‌کنید. ناگهان موزیکی را با صدای بلند و آزاردهنده می‌شنوید. اما با وجود مشخصه شایعه شده گوگل اسیستنت، کاربران پیکسل 4 با فشردن یک دکمه بر روی نمایشگر می‌توانند دستیار گوگل اسیستنت را فراخوانی نمایند. در واقع دستیار دیجیتالی از آسیب‌های آوای انتظار آزاردهنده مصون است. با برقرار ماندن تماس تلفنی می‌توانید به انجام نظافت یا امورات آشپزی پرداخته و یا با آرامش مشغول تماشای برنامه‌های تلویزیون شوید. با بازگشت شخص حاضر در سمت دیگر تماس تلفنی، گوگل اسیستنت این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

گوگل در جریان رویداد ماه آینده Made by Google احتمالا از این مشخصه جدید رونمایی خواهد کرد. منابع وب‌سایت 9to5Google ادعا می‌کنند که این مشخصه کماکان در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد. در نتیجه قابلیت مذکور نهایتا می‌تواند به‌عنوان یک مشخصه اسمارت‌فون پیکسل 4 معرفی شود؛ اما این پدیده در روز عرضه پرچم‌داران آینده گوگل عملی نخواهد شد.

نوشته مشخصه احتمالی اسمارت‌فون پیکسل 4 از گوش شما در برابر آوای انتظار محافظت می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.