مشکلات امنیتی اینترنت وای فای همچنان ادامه دارد!

همچنان ابهاماتی در مورد مشکلات امنیتی اینترنت وای فای وجود دارد. محققان درباره آسیب‌پذیری بالای مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای فای به کاربران هشدار دادند.
 
متیو وان هوف، کارشناس امنیت سایبری در دانشگاه KU Leuven بلژیک به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که در آن به بررسی مشکلات امنیتی اینترنت وای فای پرداخته است. وی در ادامه به تمامی کاربران، سازمان‌ها و شرکت‌ها درباره ضعف امنیتی اینترنت بی‌سیم وای فای هشدار داد.
 
به گفته این کارشناس امنیت، یکی از پروتکل‌های امنیتی موجود در تعداد زیادی از مودم‌های وای فای توسط یک بدافزار شکسته و تخریب شده و این امر باعث شده تا نگرانی‌ها درباره مشکلات امنیتی اینترنت وای فای و حفاظت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران تشدید گردد.
 
وی در ادامه صحبت های خود در مورد بررسی های انجام شده، به ضعف امنیتی پروتکل WPA2 اینترنت بی‌سیم وای فای اشاره کرد و ادامه داد که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از این روش مدرن و نوین می توانند به اطلاعات و داده‌های شخصی و محرمانه کاربرانی دسترسی پیدا کنند که تصور می‌کردند برای همیشه از آن‌ها محافظت خواهد شد.
 
از جمله اطلاعاتی که در خطر هستند و هکرها می توانند آنها را سرقت کنند، می توان به شماره‌های تماس، شماره کارت اعتباری، گذرواژه، تصاویر، ایمیل، پیام‌های متنی و غیره اشاره کرد. ضعف امنیتی موجود به هکرها اجازه می‌دهد تا بتوانند برروی تعدادی از سیستم‌های عامل مانند اندروید، لینوکس، ویندوز، iOS، مدیاتک و غیره تاثیر بگذارند و به مودم وای فای موجود برروی آن‌ها نفوذ کنند.