معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

اگر به دنبال خرید یک گوشی با دوربین عالی هستید و می‌خواهید بهترین گوشی عکاسی ، بهترین دوربین گوشی شیائومی یا سامسونگ را پیدا کنید، این مطلب را بخوانید.

از زمان عرضه اولین سری‌های آیفون که در زمان خود باعث ایجاد تحولی بزرگ در دنیای تکنولوژی شدند، تاکنون تلفن‌های هوشمند به‌بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. باگذشت زمان و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، علاقه به عکاسی و به‌اشتراک گذاشتن تصاویر متنوع، درمیان تقریبا همه کاربران تلفن‌های همراه اوج گرفت و شرکت‌های سازنده گوشی نیز همواره به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند و سعی می‌کنند با ارائه دوربین‌های باکیفیت در گوشی‌های خود، رضایت طیف وسیعی از مشتریان را کسب کنند.

بدون‌شک گوشی که برای عکاسی قصد خرید آن را داشته باشید، باید از لحاظ عملکردی امتحان خود را پس داده باشد. از این‌رو صرفا نمی‌توان به اعداد ارائه شده مربوط به دوربین این گوشی‌ها اتکا کرد و فقط براساس آنها اقدام به خرید کرد. درحال حاضر گوشی‌های پرچم‌دار، بالارده و میان‌رده بسیار خوبی در بازار ایران وجود دارند و انتخاب بهترین مدل برای عکاسی از هردسته با درنظر گرفتن ویژگی‌های دوربین این مدل‌ها فرایند دشواری است. بنابرین قبل از خرید یک گوشی مناسب عکاسی، آگاه بودن از نیازهای خود مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

درحال حاضر رقابت شدید بین غول‌های تولید کننده گوشی هوشمند سبب شده که تقریبا تمامی مدل‌های جدید و پرچم‌دار این کمپانی‌ها در زمینه دوربین بسیار توانمند باشند. قابلیت‌های به‌روز سخت‌افزاری مربوط به ماژول دوربین و ویژگی‌های نرم‌افزاری آنها قدرت زیادی را در اختیار این اسمارت‌فون‌ها بیش‌از هر زمان دیگری داده است. در مقاله پیش‌روی به بررسی دقیق جزئیات دوربین گوشی‌های برتر موجود در بازار ایران می‌پردازیم و در دو دسته بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی بازار و مدل‌های بالارده و میان‌رده آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرچیزی، مقاله راهنمای کامل خرید گوشی برای عکاسی ما را بخوانید تا با دید بهتری نمونه‌های پیشنهادی ارائه شده را بسنجید و دست و به انتخاب بزنید.

بهترین دوربین گوشی در بازار ایران

در بخش اول گوشی‌هایی را معرفی می‌کنیم که در بازار ایران جز برترین‌ها به شمار می‌آیند و همگی از پرچم‌داران کمپانی‌های معروف هستند. تمامی این گوشی‌ها نه‌تنها در زمینه دوربین بسیار عالی عمل می‌کنند بلکه در سایر بخش‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بنابرین طبیعی است که این دسته از گوشی‌ها به‌مراتب گران‌قیمت‌تر بوده و درصورتی که محدودیتی در بودجه خریدتان برای بهترین‌ گوشی‌های مناسب عکاسی ندارید، قطعا گزینه‌های حاضر در این فهرست نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

نزدیک به یک سال پیش سامسونگ پرچم‌دار جدید خود، گلکسی S21 اولترا را با ویژگی‌های بهبود یافته نسبت به مدل پیشین خود یعنی گلکسی S20 اولترا رونمایی کرد. این پرچمدار جذاب که همواره در اکثر لیست‌های برترین گوشی‌های اندرویدی حضور داشته، با در اختیار داشتن چهار دوربین توانمند در زمینه عکاسی به‌خوبی می‌درخشد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی در ثبت تصاویر با جزئیات بالا، رنگ‌بندی خیره‌کننده و گستره دینامیکی فوق‌العاده عملکرد بی‌نظیری دارد. این دوربین با در اختیار داشتن سنسور ISOCELL HM3، قابلیت ثبت تصاویر با زوم ۱۰۰ برابری را داراست که درکنار امکان گرفتن تصاویر چشم‌نواز به‌صورت HDR سبب شده تا کاربران قادر به ثبت تصاویر بی‌نظیری با پرچم‌دار پرتوان سامسونگ باشند. همچنین از دیگر نکات برجسته دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت ثبت‌تصاویر بسیار نزدیک به واقعیت در حالت شب که نویز بسیار کمی نیز دارند و با گستره دینامیکی زیادی ثبت می‌شوند، اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا:

دوربین اول: ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، قابلیت فوکوس خودکار لیزری، لرزشگر اپتیکال تصویر

دوربین دوم: ۱۰ مگاپیکسل، لنز پریسکوپ تله‌فوتو، دیافراگم f/4.9، لنز ۲۴۰ میلی‌متری، قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری و لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین سوم: ۱۰ مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد ۷۰ میلی‌متر، بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری

دوربین چهارم: ۱۲ مگاپیکسل، فوق‌عریض، دیافراگم f/2.2، لنز ۱۳ میلی‌متری با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای تصویر


آیفون ۱۳ پرو مکس

دو مدل از جدیدترین گوشی‌‌های اپل یعنی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از گزینه‌هایی هستند که بی‌شک شایستگی حضور در این فهرست را دارند. اگر در این مطلب قرار بود بهترین گوشی برای فیلم‌برداری را معرفی کنیم، انتخاب ما آیفون ۱۳ پرو و مدل پرو مکس بود که هر دو از سیستم دوربین یکسانی بهره می‌برند. اما در زمینه ثبت تصاویر باکیفیت و شفاف نیز این دو محصول عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

ویژگی جذاب و جدیدی که در دوربین به‌کار رفته در این آیفون‌ها دیده می‌شود، افزایش جذب نور در دوربین اصلی و اولتراواید است که به‌همراه الگوریتم Deep Fusion باعث می‌شود تصاویر گرفته شده، از جزئیات بسیار بالایی برخوردار باشند. قابلیت نایت‌مود در تمام دوربین‌های دستگاه به‌کار برده شده و در شب می‌توان تصاویر زیبایی را با نویز کم ثبت کرد. همچنین حالت ماکرو امکان گرفتن تصاویری زیبا و استثنائی از سوژه‌های کوچک نظیر تکه‌های غذا یا گیاهان را به وجود آورده است.

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس:

دوربین اول: ۱۲ مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.5، لنز در ابعاد ۲۶ میلی‌متری با فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال

دوربین دوم: ۱۲ مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.8، لنز ۷۷ میلی‌متری با زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین سوم: ۱۲ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای، دیافراگم f/1.8، قابلیت فوکوس خودکار

دوربین چهارم:‌ TOF 3D با اسکنر LiDAR (سنسور تشخیص عمق تصویر)


شیائومی می ۱۱ اولترا

مدل اولترا از سری می ۱۱ شیائومی که چند ماه پیش عرضه شد بی‌شک رقیبی جدی برای پرچم‌داران شرکت‌های سامسونگ، هواوی و حتی اپل به حساب می‌آید. یکی از بزرگترین برتری‌های گوشی، دوربین خارق‌العاده آن است که از سه لنز در پنل پشتی گوشی تشکیل شده است.

بهترین دوربین شیائومی

دوربین گوشی قابلیت‌های جذابی همچون قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل به‌همراه تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگر اپتیکال تصویر دارد. تصاویر گرفته شده از وضوح بالایی برخوردار هستند و به‌دلیل سیستم نورسنجی پیشرفته گوشی، گستره دینامیکی چشمگیری نیز دارند. در پنل پشتی گوشی و ماژول دوربین یک نمایشگر کوچک با نام Mi Band قرار دارد که امکان ثبت تصاویر سلفی با استفاده از دوربین پشتی گوشی را فراهم می‌سازد. عکس‌های گرفته شده با گوشی در نور روز بسیار باکیفیت بوده و کنتراست مناسبی دارند. با تمام تعاریف، شیائومی می ۱۱ اولترا قطعا شایسته عنوان برترین دوربین گوشی در سال ۲۰۲۱ است.

مشخصات دوربین شیائومی می 11 اولترا:

دوربین اول: ۵۰ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۴ میلی‌متری، دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری به‌همراه لرزشگیر اپتیکال

دوربین دوم: ۴۸ مگاپیکسل، لنز پریسکوپ 120 میلی‌متری تله‌فوتو،‌ دیافراگم f/4.1، زوم اپتیکال ۵ برابری با فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین سوم: ۴۸ مگاپیکسل، لنز 12 میلی‌متری اولتراواید با پوشش 128 درجه‌ای، دیافراگم f/2.2 با قابلیت فوکوس خودکار


وان‌پلاس ۹ پرو

شرکت چینی وان‌پلاس با عرضه گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۹ پرو، رقابت جدی را با کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی به‌راه انداخته است. وان‌پلاس در این محصول قدرتمند خود در بخش دوربین از سنسورهای ساخت شرکت سونی با همکاری شرکت سوئدی Hasselblad استفاده کرده که سبب شده دوربین گوشی از قابلیت نورسنجی دقیقی به‌همراه دقت تشخیص رنگ بالایی برخوردار باشد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

یکی از ویژگی‌های جالب اضافه شده در بخش نرم‌افزاری گوشی، قابلیت ذخیره تنظیمات اعمال شده در حالت پیشرفته است که باعث می‌شود مجبور نباشید هربار به‌صورت دستی تنظیمات را در این بخش اعمال کنید. تصاویر گرفته شده با لنز اصلی روشنایی و دقت بسیار خوبی دارند و لنز اولتراواید گوشی با دقت بالای ثبت رنگ‌ها و دامنه دینامیکی عالی را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین دوربین‌های اولتراواید در بین گوشی‌های هوشمند دانست.

مشخصات دوربین وان‌پلاس ۹ پرو:

دوربین اول: ۴۸ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۳ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار چند نقطه‌ای، فوکوس لیزری، لرزشگیر اپتیکال

دوربین دوم: ۵۰ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض ۱۴ میلی‌متری، دیافراگم f/2.2

دوربین سوم: ۸ مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو ۷۷ میلی‌متری، دیافراگم f/2.4، قابلیت زوم اپتیکال ۳.۳ برابری، فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال

دوربین چهارم: ۲ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، تشخیص عمق


آیفون ۱۳ مینی

اگر علاقه‌مند به عکاسی با یک گوشی در ابعاد کوچکتر هستید، آیفون ۱۳ مینی بهترین دوربین را از میان گوشی‌های هم اندازه خود ارائه می‌کند. البته که عملکرد این گوشی در بخش دوربین با بسیاری از پرچم‌داران حاضر در بازار نیز قابل رقابت است. درواقع دوربین گوشی آیفون ۱۳ مینی همان دوربین به‌کار رفته در مدل استاندارد آیفون ۱۳ است که نسبت به نسخه‌های پیشین، پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته‌اند.

بهترین گوشی عکاسی

در آیفون ۱۳ مینی شاهد ارتقاهای جذابی در بخش قابلیت‌های دوربین هستیم که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن لرزشگیر اپتیکالی اشاره کرد که پیش‌تر در آیفون ۱۲ پرو مکس وجود داشت. تصاویر گرفته شده با گوشی از کنتراست و وضوح تصویر بالایی برخوردار هستند. در این مدل ابعاد هر دو دوربین عریض و فوق‌عریض افزایش داشته که سبب افزایش جذب نور توسط این حسگرها می‌شود.

مشخصات دوربین گوشی آیفون ۱۳ مینی:

دوربین اول: ۱۲ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.6، فوکوس خودکار دوال پیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال

دوربین دوم: ۱۲ مگاپیکسل، فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای، دیافراگم f/2.4


بهترین دوربین گوشی در مدل‌های بالارده و میان‌رده بازار

بسیاری از کاربران در ایران به‌دلیل شرایط اقتصادی، تمایل زیادی به خرید گوشی‌های بالارده و میان‌رده اقتصادی دارند و به‌همین جهت مدل‌های غیرپرچم‌دار شرکت‌هایی همچون شیائومی، سامسونگ و هواوی با استقبال زیادی در بین کاربران روبه‌رو شده‌اند. در ادامه بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی از بین این دسته را به شما معرفی می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی A52s

سامسونگ، گلکسی A52s را با طراحی ساخت زیبا، سخت‌افزار قدرتمند و البته دوربین فوق‌العاده‌اش برای رقابت سرسخت با میان‌رده‌های شیائومی و هواوی راهی بازار کرده است. گلکسی A52s یکی از بهترین دوربین‌ها را باتوجه به رده قیمتی‌اش دارد و از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین دوربین گوشی سامسونگ

بین محصولات جدید سامسونگ، گلکسی A52s به‌مراتب از دوربین بهتری بهره می‌برد. تصاویر ثبت شده توسط پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G پردازش شده و کیفیت بسیار بالایی دارند و در نور کم نیز عملکرد دوربین گوشی مثال‌زدنی است. همچنین لنز عریض دستگاه، عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های چشمگیر ثبت می‌کند که این گوشی را به یکی از بهترین میان‌رده‌های مناسب عکاسی تبدیل می‌کند.

مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی A52s:

دوربین اول: ۶۴ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز

دوربین دوم: ۵ مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4

دوربین سوم: ۱۲ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با پوشش ۱۲۳ درجه‌ای، دیافراگم f/2.2

دوربین چهارم: ۵ مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4

این مطلب را هم بخوانید: بررسی اختصاصی گلکسی A52s سامسونگ

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

رسیدیم به بهترین مدل از سری نوت ۱۰ شیائومی، این مدل از لحاظ ترکیب دوربین‌های استفاده شده (واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج) با دیگر مدل‌های میان‌رده بازار تفاوتی ندارد، اما به‌کار بردن دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، آن را از بسیاری از سایرین متمایز می‌سازد.

بهترین دوربین گوشی شیائومی

دوربین اصلی گوشی دقیقا شبیه به مدل می ۱۱ آی است و از حسگر HM2 ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. ثبت تصاویر باکیفیت با دوربین گوشی بسیار لذت بخش‌ است و به‌لطف سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی‌ امکان بزرگنمایی قابل‌توجه‌ای فراهم است. از دیگر نقاط قوت دوربین، لنز تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن است که یکی از تحسین برانگیزترین دوربین‌های ماکرویی است که تا‌به‌حال دیده شده.

مشخصات دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو:

دوربین اول: ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوال پیکسل

دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با پوشش ۱۱۸ درجه‌ای، دیافراگم f/2.2

دوربین سوم: ۵ مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: ۲ مگاپیکسل، حسگر تشخیص‌عمق، دیافراگم f/2.4


سامسونگ گلکسی S20FE 

گلکسی S20 FE درکنار ظاهر زیبا و خوش‌ساخت خود در زمینه عکاسی نیز با درنظر گرفتن قیمت‌ مناسبش، بسیار عالی عمل می‌کند. مشخصات فنی بهترین دوربین گوشی میان‌رده هم‌سطح یک مدل پرچم‌دار است و باتوجه به امکانات عالی که در اختیار قرار می‌دهد، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

بهترین دوربین گوشی

تصاویری که در روز با دوربین اصلی پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ گرفته می‌شوند از رنگ‌های بسیار واقع‌گرایانه، وضوح و جزئیات مثال‌زدنی، کنتراست بالا و نویز اندکی تشکیل شده‌اند و دامنه دینامیکی بسیار وسیعی دارند. در شب نیز حسگرهای دوربین گوشی به‌خوبی قادر به تفکیک نورهای مصنوعی بوده و تصاویر ثبت شده در شب هم از گستره دینامیکی و سطح جزئیات خوبی برخوردار هستند.

مشخصات سامسونگ گلکسی S20FE:

دوربین اول: ۱۲ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال تصویر

دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو ۷۶ میلی‌متری، دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین سوم: ۱۲ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری با پوشش ۱۲۳ درجه‌ای، دیافراگم f/2.2


هواوی Y9a

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های میان‌رده این لیست با قدرت سخت‌افزاری بالا و باتری پرظرفیت به‌همراه دوربین شگفت‌انگیز، هواوی Y9a است. این گوشی از لحاظ طراحی ساخت، یکی از زیباترین مدل‌های حاضر در این لیست است و در بخش دوربین نیز بسیار خوب عملکرده و گزینه بسیار جذابی برای علاقه‌مندان به‌عکاسی با موبایل به‌شمار می‌آید.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

این محصول جذاب به‌چهار دوربین در پنل پشتی مجهز شده و قابلیت‌های برجسته‌ای نظیر بزرگنمایی دیجیتال ۱۰ برابری تصاویر ثبت شده با لنز اولتراواید، شناسایی سوژه عکاسی با کمک هوش‌مصنوعی، برخورداری از فیلترهای متنوع، حالت مجزای عکاسی HDR همگی این مدل را به انتخابی بسیار قابل و درعین‌حال اقتصادی مبدل می‌سازند.

مشخصات دوربین هواوی Y9a:

دوربین اول: ۶۴ مگاپیکسل، لنز عریض ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز

دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای، دیافراگم f/2.4

دوربین سوم: ۲ مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: ۲ مگاپیکسل، حسگر تشخیص‌عمق f/2.4

نوشته معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.