معرفی دو روش‌ ساده برای پیدا کردن پیام‌های قدیمی در آیفون

کاربران به اپلیکیشن Messages آیفون و یا آیپد خود، به چشم یک انبار بی‌انتهای مکالمات نگاه می‌کنند. البته این موضوع تا زمانی ادامه دارد که با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه نشوید. حال شاید بخواهید که سریعا پیام‌های قدیمی موردنیاز خود را پیدا کنید، اگر این‌طور است، پس بهتر است که در ادامه، آموزش سرچ پیام در آیفون را مطالعه کنید. دو روش ساده جهت انجام این کار وجود دارد:

پیدا کردن پیام‌ها با استفاده از قابلیت مخفی اسکرول iOS

پس از چند بار اسکرول عمودی، شاید دیگر از این کار خسته شوید. روش سریع‌تر این است که بالای نمایشگر را لمس کرده تا به‌سرعت چندین پیام را در آن‌واحد، اسکرول کنید.

  1. در گوشی آیفون خود، اپلیکیشن Messages را باز کرده و سپس مکالمه مدنظر خود را انتخاب کنید.
  2. حال باید فضای کنار ساعت را در بالای نمایشگر (در سمت چپ ناچ دوربین)، لمس کنید. البته می‌توانید همین کار را در فضای سمت راست ناچ دوربین نیز انجام دهید.سرچ پیام در آیفون
  3. بدین ترتیب می‌توانید چندین پیام را اسکرول کنید.
  4. با ادامه دادن اقدام بالا، می‌توانید سریعا بین پیام‌های خود جابجا شده و در نهایت قادر خواهید بود که پیام مدنظر خود را پیدا کنید.

اگر بخواهید که به ابتدای مکالمه بازگردید، آنگاه شاید لازم باشد که بالای نمایشگر را به دفعات زیاد لمس کنید. در هر صورت این روش نسبت به سوایپ کردن، آسان‌تر است.

نکته: این روش در تمامی اپلیکیشن‌های iOS، کاربرد دارد.

حال شاید از خود بپرسید که آیا روشی وجود دارد که در آن نیازی به اسکرول کردن نباشد؟

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش جستجو در پیام‌های دایرکت اینستاگرام برای پیدا کردن یک کلمه خاص

استفاده از نوار جست‌و‌جوی iOS جهت سرچ پیام در آیفون

اگر بتوانید کلمات به کار رفته در پیام‌های خود را به یاد آورید، آنگاه می‌توانید پیام‌های مرتبط را نیز پیدا کنید. جهت پیدا کردن پیام‌های قدیمی در آیفون خود، این روش سریع‌ترین راه‌کار است. بنابراین دیگر نیازی به اسکرول و یا لمس کردن نیست.

  1. به اپلیکیشن Messages بروید.
  2. در صفحه اصلی (جایی که تمامی مکالمه‌ها نشان داده می‌شوند)، نوار جست‌و‌جو را پیدا کنید. شاید جهت نمایش این گزینه، مجبور شوید که انگشت خود را به سمت پایین بکشید.
  3. جهت وارد کردن کلمات، می‌توانید از تایپ و یا صدای خود کمک بگیرید (با لمس علامت میکروفن).سرچ پیام در آیفون
  4. در ادامه، مکالمات مرتبط به ترتیب زمانی به شما نمایش داده می‌شوند (جدیدترین پیام‌ها در بالا قرار می‌گیرند). همچنین کلمه جست‌و‌جو شده شما نیز در میان مکالمات، هایلایت می‌شود.
  5. سپس باید در میان نتایج، گزینه مدنظر خود را لمس کنید.

این روش تنها زمانی کاربرد دارد که بتوانید بخشی از پیام موردنظر خود را به یاد بیاورید. استفاده از عبارات مختلف، می‌تواند شما را به پیام موردنظر نزدیک‌تر کند. اگر در این روش موفق نباشید، آنگاه باید به همان روش اسکرول کردن بازگردید.

در آخر نیز لازم به ذکر است که بگوییم، تنها می‌توانید پیام‌‎هایی را با این دو روش پیدا کنید که پیش‌تر آن‌ها را حذف نکرده باشید. در غیر این صورت جهت بازیابی پیام‌های خود، باید فرایندی متفاوت را در پیش گیرید.

نوشته معرفی دو روش‌ ساده برای پیدا کردن پیام‌های قدیمی در آیفون اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.