معرفی دو لپ‌تاپ جدید توسط سامسونگ

سامسونگ دو مدل جدید از لپ‌تاپ موسوم به Notebook 7 و Notebook 7 Force را رونمایی کرد که شباهت زیادی به لپ‌تاپ‌های اپل دارند.
 
قرار است Notebook 7 در دو مدل با نمایشگر ۱۳ و ۱۵ اینچی و با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه شود. هردو مدل دارای ویژگی‌هایی هستند که شباهت بسیار زیادی به لپ‌تاپ‌های MacBook Pro محصول شرکت اپل دارند. این لپ‌تاپ‌ها دارای لبه برش خورده، صفحه لمسی عریض و حاشیه نازکی در اطراف نمایشگر هستند. حتی فونت مورد استفاده در صفحه‌کلید و تصویر پس‌زمینه آن‌ها نیز مشابه محصولات اپل است.
 
چیدمان صفحه کلید و صفحه لمسی لپ تاپ ۱۳ اینچی سامسونگ کاملاً مشابه MacBook Pro است اما مدل ۱۵ اینچی دارای یک صفحه‌کلید عددی است که موجب جابه‌جایی صفحه‌کلید اصلی و صفحه لمسی به سمت چپ شده است.
 
با تمام این اوصاف Notebook 7 دارای ویژگی‌های قابل توجهی از جمله دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C، HDMI و شیار microSD است که در MacBook Pro وجود ندارند. البته برای اتصال این لپ‌تاپ‌ها به نمایشگر خارجی یا تجهیزات جانبی نیازی به دانگل نیست.
 
این لپ‌تاپ‌ها مجهز به نسل هشتم پردازشگرهای اینتل، ۸ گیگابایت حافظه RAM، نمایشگرهایی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و حسگر اثر انگشت هستند. مدل ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در تاریخ ۱۶ جولای در فروشگاه آنلاین سامسونگ عرضه خواهد شد. مدل ۱۵ اینچی مجهز به یک پردازشگر گرافیکی GeForce MX250 محصول شرکت Nvidia است و از یک SSD اضافی نیز پشتیبانی می‌کند.
 
لپ‌تاپ دیگر سامسونگ که Notebook 7 Force نام دارد با وجود مشابهت با MacBook Pro، تنها با رنگ سیاه و نمایشگر ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. این مدل مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 محصول شرکت Nvidia، 16 گیگابایت حافظه RAM، یک پورت اترنت و دو شیار افزایش حافظه است. این لپ‌تاپ قابلیت ویرایش فایل‌های ویدیویی و اجرای بازی‌های کامپیوتری جدید را دارد و با قیمت ۱.۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.