معرفی مدل‌های جدید لپ‌تاپ ایسوس VivoBook در نمایشگاه CES 2020

ایسوس هر سال در نمایشگاه CES، لپ‌تاپ میان‌رده ویووبوک (VivoBook) خود را به‌روزرسانی می‌کند و امسال نیز تاکید خود را بر روی ارایه رنگ‌های جدید و انجام تغییرات جزئی در آن‌ها گذاشته است. سری استاندارد و سری S لپ‌تاپ‌های ویووبوک‌ همگی مجهز به چیپست‌های نسل دهم سری U و G اینتل و کارت‌های گرافیکی اختصاصی انویدیا هستند و از استاندارد WiFi 6 پشتیبانی می‌کنند. ایسوس گفته است که طراحی این دستگاه‌ها را نیز به‌روز کرده است.

ویووبوک‌های S14 ،S13 و S15 حالا به‌لطف دکمه‌های بزرگتر در صفحه‌کلید خود، تجربه تایپ بهتری را برای کاربران به ارمغان آورده‌اند؛ ضمن اینکه بر روی همه این لپ‌تاپ‌ها شاهد بکارگیری یک نوار زرد رنگ در اطراف دکمه اینتر هستیم. رنگ‌های جدیدی که برای این دستگاه‌ها معرفی شده، شامل طلایی، مشکی و نقره‌ای می‌شوند. البته لپ‌تاپ‌های به‌روزشده سری S، همچنان به‌صورت سیستم‌های فلزی کلاسیک باقی مانده‌اند، اما وزن S13 به ۱.۱ کیلوگرم و وزن S15 به ۱.۸ کیلوگرم رسیده است. درباره سایر مشخصات این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به نمایشگرهای 1080p، پردازنده‌های Core i5 و i7، رم تا ۱۶ گیگابایت، حافظه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی SSD با فناوری اپتان و همچنین امکان استفاده از یک کارت گرافیکی GeForce MX250 (در صورت لزوم) اشاره کرد.

مدل‌های به‌روزشده ویووبوک 14 و 15، امسال دچار تغییرات اندکی شده‌اند و تنها تغییر ظاهری آن‌ها همان نوار زرد رنگ اطراف کلید اینتر است. ضمن اینکه در داخل دستگاه‌ها هم شاهد استفاده از پرازنده‌های مشابه (به اضافه Core i3 برای مدل‌های پایه)، رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه SSD تا ۱ ترابایت و همچنین امکان ارتقا کارت گرافیکی به GeForce MX350 هستیم. مدل‌های استاندارد آن‌ها از پنل‌های HD یا FHD TN و مدل‌های بالارده از پنل‌های IPS استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های ویووبوک S طی سه ماهه اول و دوم امسال عرضه شوند، در حالیکه ویووبوک 14 و 15 احتمالا در سه ماهه دوم روانه بازار خواهند شد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت دستگاه‌ها در دست نیست، اما می‌توان انتظار داشت که سری ویووبوک S به عنوان محصولات بالارده در اختیار مشتریان قرار بگیرند.

نوشته معرفی مدل‌های جدید لپ‌تاپ ایسوس VivoBook در نمایشگاه CES 2020 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.