معرفی مشخصات گوشی تاشو سامسونگ Samsung Galaxy Fold

گلکسی فولد سامسونگ

همانطور که در بسیاری از خبرها به گوش رسیده است قرار است ساسمونگ در نیمه های سال ۲۰۱۹ گوشی تاشوی خود موسوم به گلکسی فولد یا Galaxy Fold  را روانه بازار کند. هر چند در روزهای اخیر به دلایل منطقی برای نخریدن گلکسی فولد سامسونگ پرداختیم اما شاید برخی دلشان بخواهد روی این منطق ها پا بگذارند و یک عدد گلکسی فولد سامسونگ خریداری کنند. برای این دسته از افراد که به دنبال ویژگی های گوشی گلکسی فولد هستند این مطلب را پیشنهاد می کنیم.

 

نگاه اولیه به گوشی گلسی فولد سامسونگ ۲۰۱۹

گوشی تاشوی سامسونگ یا گلکسی فولد، گوشی است که اولین نسل گوشی های منطعف است که توسط سامسونگ ارائه می شود. این اولین بار است که بعد از چندین سال، یک پرش بلند و ارتقای خوب برای نسل گوشی های هوشمند ارائه می شود. اما نکته مهم اینجاست که، از اولین نسل از هر تکنولوژی نباید انتظار زیادی برای کیفیت و یا ماندگاری و پشتیبانی داشت.

وقتی به گوشی گلکسی فولد سامسونگ نگاه می کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می آید این است که ظاهر این گوشی تقریبا شبیه به سایر گوشی هاست مگر این که آن را در حالت سه بعدی بررسی کنیم.

گلکسی فولد سامسونگ

این نکته به کنار اما شاید این گوشی اولین گوشی ۷٫۴ اینچی سامسونگ باشد. از تمام ویژگی هایی که گوشی های ۲۰۱۹ داشته اند تنها پشتیبانی از شبکه lte در گلکسی فولد دیده می شود. البته پشتیبانی از تکنولوژی Fingerprint نیز از دیگر امتیاز های این گوشی می باشد. در نتیجه نمی توان هنوز نیامده از آن انتظار پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از شبکه NFC و ضد آب بودن داشت. به دلیل ویژگی های سخت افزاری و ساختاری گوشی نیز نمی توان آن را در زمره گوشی های سبک وزن به شمار آورد.

حالا فرصت خوبی است که با یک شناخت ابتدایی، ویژگی های گلکسی فولد را کمی عمیق تر بررسی کنیم.

معرفی ویژگی های گوشی گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد سامسونگ نیز نمونه ای از گوشی های هوشمند اندرویدی سامسونگ است که تنها در نمایشگر و طراحی سخت افزاری و برخی نرم افزارها دارای تفاوت هایی است. بنابراین جا دارد که همچون سایر گوشی های هوشمند سامسونگ به بررسی حیطه ای و اختصاصی بخش های آن بپردازیم.

معرفی ویژگی های نمایشگر در گوشی گلکسی فولد سامسونگ

اولین چیزی که برای همه مهم است بررسی ویژگی های نمایشگر در گوشی گلکسی فولد سامسونگ  است چرا که اولین بخش متفاوت از این گوشی نسبت به سایر گوشی های روز دنیا برای هر برند نمایشگر تاشو و قابل انعطاف آن است. برای اولین بار تنها در گلکسی فولد سامسونگ است که برای معرفی نمایشگر، به عبارت ” نمایشگر اضافی ” برخورد می کنیم   و این بدین خاطر است که شما می توانید با تا کردن صفحه دو نمایشگر مجزا با محتویات خاص خود در اختیار داشته باشید.

اندازه نمایشگر گوشی گلکسی فولد ۷٫۴ اینج است که از تکنولوژی Dynamic AMOLED برخوردار است. البته نمایشگر ثانویه از تکنولوژی Super AMOLED بهره مند است. اولین امتیاز منفی برای این گوشی تراکم پیکسلی آن است که دقیقا برابر با ۳۶۲ پیکسل بر اینچ است. این ویژگی به وضوح خوبی از نمایشگر با ارقام دقیق ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ پیکسل می انجامد. اندازه فیزیکی نمایشگر ثانویه برای این گوشی ۴٫۶ اینچ است که از رزلوشن ۸۴۰ xدر ۱۹۶۰ پیکسل برخوردار است.

گلکسی فولد سامسونگ

از جمله ویژگی های نمایشگر این گوشی همچون سایر گوشی های سامسونگ می توان به پشتیبانی از ویدیوی HDR، سنسورهای مجاورتی و تطبیقی نور اشاره کرد. نکته مهم تر این که نمایشگر این گوشی در این مرحله به صورت ضد خش و ضد آب معرفی نشده است بنابراین از تست های نابجا برای این گوشی جدا خودداری کنید.

 

معرفی ویژگی های دوربین در گوشی گلکسی فولد سامسونگ

به نظر می رسد که دوربین برای این گوشی چیزی شبیه بلکه با کیفیت تر از گوشی های سری S در همین سال ارائه شده است. دوربین عقب گوشی گلکسی فولد یک دوربین ۳ تایی است که به ترتیب دارای ویژگی های زیر هستند

  1. دوربین شماره ۱: یک دوربین قوی ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی های Optical image stabilization و Phase detection autofocus
  2. دوربین شماره ۲: یک دوربین قوی ۱۶ مگاپیکسلی با ویژگی های Ultra-wide
  3. دوربین شماره ۳: یک دوربین قوی ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی های Telephoto و Optical image stabilization و Phase detection autofocus

دوربین عقب با ویژگی فلش LED تکمیل می شود. اما چیزی که در این گوشی بهتر از مدل های S در نظر گرفته شده، کیفیت دوربین سلفی گیر در گلکسی فولد است که به میزان ۱۰ مگاپیکسل ارائه شده است.

دوربین جلو یا سلفی گیر نیز از تکنولوژی دوربین دو تایی بهره مند است که به کمک قابلیت فوکوس خودکار به کار خود ادامه می دهد.

کیفیت ضبط فیلم در دوربین گوشی گلکسی فولد، به صورت ضبط ویدیوی ۴K و HD گزارش شده است بنابراین اگر اهل فیلم گرفتن هستید و می خواهید ۴K را تجربه کنید نیاز به حافظه زیاد روی گوشی خود دارید.

گلکسی فولد سامسونگ

معرفی ویژگی های طراحی ظاهری در گوشی گلکسی فولد سامسونگ

از ویژگی های طراحی ظاهری این گوشی خبری از ابعاد گوشی، جنس بدنه و موارد اینچنینی نیست اما برخورداری از دو تکنولوژی لمسی انگشت و تشخیص چهره از ویژگی هایی است که در این مرحله از آن پرده برداشته شده است. همچنین رنگ بندی های گلکسی فولد به سه دسته مشکی، آبی و زرد تقسیم بندی شده است. به نظر می رسد این اولین بار باشد که گوشی با رنگ زرد ارائه می شود.

 

بررسی ویژگی های سخت افزاری و عملکردی در گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ از نظر سخت افزاری تفاوت چندانی با سایر گوشی های هوشمند سامسونگ ندارد. چیپ پردازنده این گوشی از نوع Qualcomm Snapdragon 855 است که از پردازنده ای ۸ هسته ای با فرکانس پردازشی ۲۸۴۰  مگاهرتز بهره مند است. این ویژگی از نظر رده بندی های تخصصی، عملکرد عالی دارد.

همچنین پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 640 در نظر گرفته شده است. اما ویژگی مهمی که در گلکسی تاشو فولد سامسونگ نظر من را به خود جلب کرد و احتمالا برای اولین بار است که در عمر گوشی های هوشمند دیده می شود، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی آن است. هر چند حافظه داخلی این گوشی ۵۱۲ گیگابایت است اما نبود اسلات افزایش حافظه، موجب شده که علاقمندان به ضبط ویدیو های پر کیفیت ۴K با مشکل مواجه شوند. ( البته بعد از مدتی! )

پشتیبانی از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung One UI در کنار اندروید ۹ از دیگر ویژگی های عملکردی این گوشی می باشد.

گلکسی فولد سامسونگ

بررسی ویژگی های باتری در گوشی Galaxy Fold

گوشی Galaxy Fold از سخت افزار ویژه و نمایشگر بزرگ بهره مند است که میزان مصرف برق در آن نیز قطعا بیش از یک گوشی عادی است. بنابراین در نظر گرفتن یک باتری با ظرفیت ۴۳۸۰ میلی آمپر بر ساعت  برای گوشی Galaxy Fold یک انتخاب عالی است. از جمله ویژگی های این باتری می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. Qualcomm Quick Charge 2.0
  2. Samsung Adaptive Fast Charging
  3. Qi wireless charging

این ویژگی ها به طور کامل به تکنولوژی مربوط به قابلیت شارژ باتری بر می گردد. با توجه به این ویژگی درک امکان شارژ سریع و وایرلس کاملا راحت است.

گلکسی فولد سامسونگ

سایر ویژگی های  گوشی Galaxy Fold

از جمله ویژگی های دیگری که به  گوشی Galaxy Fold نسبت داده شده پشتیبانی از اتصال بلوتوثی است که البته خبری از ورژن بلوتوث بکار گرفته شده در آن نیست.

همچنین از میان تمام سنورهایی که برای یک گوشی قدرتمند در نظر گرفته می شود، گلکسی تاشوی سامسونگ تنها از Accelerometer بهره مند است ( به غیر از سنسور های معرفی شده در بخش نمایشگر )

  • پشتیبانی از خروجی صدای گوشی به طور اختصاصی
  • پشتیبانی از خروجی صدای مدیا به صورت چند اسپیکره
  • برخورداری از قابلیت Wireless screen share

از جمله ویژگی های دیگر این گوشی است.

این گوشی در بازار های جهانی با قیمت ۱۹۸۰ دلار رده بندی شده که برای ایران نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به احتمال زیاد قیمت بندی شود!

نکته مهم در رابطه با این گوشی این است که در حال حاضر تنها رقیبی که برای این گوشی به چشم می خورد گوشی تاشو هواووی است که همراه با این گوشی در نیمه های ۲۰۱۹ متولد خواهد شد. تلاش ما بر این است که ویژگی های دیگر این گوشی ها را هر چه سریع تر بدست آوریم و در اختیار شما قرار دهیم.

نظر خود را در رابطه با این گوشی بنویسید.

منبع

نوشته معرفی مشخصات گوشی تاشو سامسونگ Samsung Galaxy Fold اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.