معرفی ویژگی های جدیدترین iPad Air اپل ( آی پد ایر ۲۰۱۹ )

آی پد ایر 2019

زمانی که تکنولوژی اسمارت فون ها به جایی رسیده بود که ساختار، وزن و سبکی دستگاه ها فدای قطعات سخت افزاری و طراحی می شد، اپل برای اولین بار گامی متفاوت برداشت و سبک ترین دیوایس در میان اسمارت فون ها را ساخت و نام آن را iPad Air گذاشت! به عبارتی iPad Air گویای این است که آی پدی داریم که به سبکی هوا است!

بعد از این، هر سال این دیوایس خود را به روز رسانی کرد تا این که برای سال ۲۰۱۹ نیز، این تبلت اپلی را معرفی کرده و ما نیز به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

 

در نگاه اول iPad Air جدید اپل چگونه به نظر می رسد؟

در اولین نگاهی که به این تبلت می اندازیم، متوجه می شویم که، iPad Air کماکان با همان نمایشگر بزرگ، بهبود هایی یافته و نسخه جدیدی از خود ارائه کرده است. در این نسخه، کیفیت صفحه نمایش، در حد متوسط است و فضای داخلی نیز به میزان متوسطی در نظر گرفته شده است ( ۲۵۶ گیگابایت ).

از طرفی با دیدن iPad Air سال ۲۰۱۹ دوربین آن بیشتر ذهن را مشغول می کند. در حالی که گلکسی a70 سامسونگ، به عتوان یک گوشی متوسط از نظر تکنولوژی و ویژگی، دارای دوربین های ۳۲ مگاپیکسلی است، انتخاب دوربین های ۷ و ۸ مگاپیکسلی برای آی پد ایر، یک امتیاز منفی به شمار می آید.

آی پد ایر 2019

تا به این جا شاید مسائل سلیقه ای باشند و امتیاز منفی ها چندان برای برخی مورد اهمیت نباشند، اما ضد آب بودن، که این گوشی از آن برخوردار نیست، یک امتیاز منفی واقعی است که هر کس، به آن اذعان دارد. از طرفی تبلت به این بزرگی و اندازه باید از تکنولوژی های سخت افزاری به گونه ای برخوردار باشد که وزنش، مفاصل دست را اذیت نکند، اما برای iPad Air متاسافانه با وزنی روبرو هستیم که از متوسط تبلت های هم رده اش، بالا تر است. در عین حال، می توان این تبلت را در زمره تبلت های باریک به شمار آورد که ظاهر زیبایی دارد.

امتیاز بعدی این دیوایس، پشتیبانی از شبکه LTE است. همچنین کاربرانی که علاقه به داشتن دو سیم کارت دارند نیز می توانند از این تبلت به راحتی استفاده کنند.

با یک شناخت کلی می توان گفت که، iPad Air محصول ۲۰۱۹ اپل، دارای ظاهری تقریبا مشابه با تبلت های قدیمی تر اپل است، در عین حال از ویژگی های متوسطی نسبت به پرچم دار های روز دنیا برخوردار است.

 

خصوصیات نمایشگر iPad Air 2019 چگونه است؟

نمایشگر آی پد ایر ۲۰۱۹ به اندازه ۱۰٫۵ اینچ در نظر گرفته شده است. تراکم پیکسلی نمایشگر، ۲۵۶ پیکسل بر اینچ است و در نهایت از رزولوشن ۱۶۶۸ x 2224  پیکسل برخوردار است که در رده کیفیت متوسط واقع شده است. ( خروجی آن عالی و قابل قبول است )

اگر پیش از این از دیوایس های اپل استفاده کرده اید، باید بدانید که تکنولوژی ساخت نمایشگر این تبلت بر اساس گذشته بوده و از IPS LCD استفاده شده است.

نمایشگر آی پد ایر ۲۰۱۹ دارای سنسورهای زیر می باشد:

  1. Pressure-sensitive
  2. Ambient light sensor

همچنین نمایشگر از پوشش Oleophobic  برخوردار است. این بدین معنی است که اگر یک دستگاه اسمارت فون با ویژگی پوشش Oleophobic  داشته باشید بدین معنی است که نیاز نیست، هر چند وقت یک بار دستمال به دست باشید تا لکه چربی و عرق دست و اثر انگشت خود را از روی دستگاه پاک کنید.

البته نبود پوشش ضد خش، و عدم مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار، یکی از امتیازهای منفی این گوشی به شمار می آید.

آی پد ایر 2019

آیا دوربین های آی پد ایر ۲۰۱۹ بروز است؟

دوربین های سلفی گیر و عقب هر اسمارت فون جزو نیازهای مهم هر دیوایس هوشمند به شمار می آید. هر سال که می گذرد، این بخش از اسمارت فون ها نیز تغییر و تحولاتی رو به جلو دارد. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ برندهای مختلف با ارائه دیوایس های هوشمند خود، نشان دادند که از دوربین های چند تایی برای این دیوایس ها استفاده کرده اند. برخی برند ها هر دو دوربین را چند تایی لحاظ کرده اند و برخی تنها برای دوربین عقب این سیستم را بکار گرفته اند.

آی پد ایر 2019

مزیت دوربین های چند تایی این است که شما محدودیتی در محیط ندارید و می توانید عکس ها را از جهت زوایای مختلف شخصی سازی کنید. با این حال، اپل آی پد ایر ۲۰۱۹ خود را که گل سر سبد محصولات این شرکت است را با دوربین های ساده یگانه، در حد کیفیت دوربین های دو سه سال پیش خود ارائه کرده است. یک دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی، و دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی برای آی پد ایر ۲۰۱۹ چیزی نیست که مخاطب را به شوق آورد!

فقدان فلش نیز، موجب شده که در مورد  آی پد ایر ۲۰۱۹ بگوییم ” گل بود و به سبزه نیز آراسته شد! ”

 

آی پد ایر ۲۰۱۹ از نظر طراحی ظاهری چگونه است؟

وقتی که آی پد ایر ۲۰۱۹ را مقابل خود می گیرید حدود ۷۰ درصد از سطح آن به نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی اختصاص پیدا کرده است و این یعنی این تبلت، حسابی بزرگ است!

اندازه ابعاد آی پد ایر ۲۰۱۹ به صورت ۲۴۸٫۹ در ۱۷۲٫۷ در ۶٫۱ میلی متر گزارش شده است. همانظور که مشاهده می کنید ضخامت این دیوایس ۶٫۱ میلی متر است و این یعنی با یک تبلت باریک روبرو هستید. شاید تنها مزیت این تبلت از نظر ظاهری همین باشد.

آی پد ایر 2019

هر چند گفته شده که آی پد ایر، از جمله سبک ترین دیوایس هاست اما واقعیت ها این ویژگی اختصاصی آن را نقض می کنند. اصلا آی پد ایر ساخته شد تا امکان کم وزن بودن در دیوایس های هوشمند ثابت شود، اما امروز این ویژگی کاملا حذف شده و از آن تبلت سبک وزن فقط یک اسم مانده است.

بدنه این تبلت آلومینیمی است و یکی از علت های وزین بودن آن همین موضوع است. شما می توانید این تبلت را صرفا در رنگ بندی های طلایی، خاکستری و نقره ای تهیه کنید.

 

عملکرد سخت افزاری تبلت آی پد ایر ۲۰۱۹ اپل چگونه است؟

برای عملکرد سخت افزاری همیشه ابتدا صحبت از پردازنده می شود. در آی پد ایر ۲۰۱۹ این سیستم از یک چیپ پردازنده Apple A12 Bionic APL1W81 برخوردار است که از یک پردازنده ۸ هسته ای بهره مند است. هر چند عملکرد آن را باید بر اساس حافظه رم نیز بررسی کرد اما صحبتی از میزان فضای رم این تبلت نیست اما فضای ۲۵۶ گیگابایتی آی پد ایر ۲۰۱۹ در کنار فقدان اسلات کارت حافظه برای افزایش فضا، می تواند یک امتیاز منفی در استفاده طولانی مدت از آن به شمار آید.

آی پد ایر 2019

در برخی نشریات گفته می شود که در برخی اسمارت فون ها فضای رم با فضای داخلی، یکسان است و به طور تلفیقی کار می کنند اما در این باره اپل چیزی نگفته است.

پردازنده گرافیکی این دیوایس نیز Apple 4-core GPU گزارش شده است.

سیستم عامل آی پد ایر ۲۰۱۹ نیز iOS 12.X می باشد و این بدین معنی است که می توانید تمام نسخه های بروز شده برای IOS 12 را برای این سیستم مورد استفاده قرار دهید

 

باتری آی پد ایر ۲۰۱۹ چقدر قدرت دارد؟

برای بررسی قدرت باتری آی پد ۲۰۱۹ نمی توان صرفا به میزان ظرفیت آن توجه داشت چرا که تحویلات سخت افزاری و نرم افزاری و نمایشگر در گوشی، موجب می شود که میزان مصرف باتری در اسمارت فون های مشابه یکسان نباشد. بنابراین بهتر است که عملکرد باتری را بر اساس میزان قدرت آن ها بر اساس مصرف در شبکه های خاص در نظر گرفت.

برای مثال، آی پد ایر ۲۰۱۹ در شبکه وای فای قادر خواهد بود تا تنها ۱۰ ساعت با یک بار فول شارژ شدن، سرپا باشد. اما در شبکه LTE تنها با ۹ ساعت می تواند کل باتری را به هر دهد.

آی پد ایر 2019

سایر ویژگی های آی پد ایر ۲۰۱۹ چیست؟

  1. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  2. پشتیبانی از دو سیم کارت Nano SIM, eSIM
  3. پشتیبانی از چند اسپیکر
  4. برخورداری از جک ۳٫۵ متری صدا

 

۳ مدل ثانویه آی پد ایر ۲۰۱۹

آن چه تا به این جا گفته شد، ویژگی های آی پد ایر ۲۰۱۹ نسخه اصلی است که با قیمت حدودی ۷۷۰ دلار آمریکا به فروش می رسد اما برای این که کاربران بتوانند تبلت های ارزان تری از اپل دریافت کنند سه مدل دیگر ارائه شده است که به شرح زیر است:

آی پد ایر 2019

آی پد ایر ۲۰۱۹ مدل ۱

در این مدل از آی پد ایر ۲۰۱۹ شما بجای دریافت تبلتی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، تنها ۶۴ گیگابایت حافظه در اختیار خواهید داشت. هزینه این تبلت به میزان ۶۲۹ دلار گزارش شده است.

 

آی پد ایر ۲۰۱۹ مدل ۲

در این مدل از آی پد ایر ۲۰۱۹ سه ویژگی به طور اختصاصی تغییر کرده:

  1. اول این که فقط از وای فای برخوردار است ( از LTE برخوردار نیست )
  2. کمی سنگین وزن تر از ورژن اصلی است
  3. حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد

مبلغ این تبلت نیز ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

 

آی پد ایر ۲۰۱۹ مدل ۳

در این مدل از آی پد ایر ۲۰۱۹ با دیوایسی مواجه هستید که:

  1. کمی وزین تر از نسخه اصلی است ( در حد ۲۰ گرم )
  2. و از حافظه ۶۴ گیگابایتی برخوردار است

هزینه برآورد شده برای این محصول ۴۶۹ دلار می باشد.

تغییر وزن ممکن است برای شما چندان مهم نباشد اما همین ویژگی به معنی تفاوت های سخت افزاری و طراحی در تبلت به شمار می آید.

نظر شما در رابطه با این دیوایس چیست؟ آیا ویژگی هایش به گونه ای است که با خرید آن احساس کنید درب جدیدی از تکنولوژی بر شما باز شده است؟ من که اینطور فکر نمی کنم و احساس می کنم اپل و حتی سایر برند ها در حال یک درجا زدن هستند و چیز جدیدی در چنته ندارند. نظر شما چیست؟

منبع

 

نوشته معرفی ویژگی های جدیدترین iPad Air اپل ( آی پد ایر ۲۰۱۹ ) اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.