معرفی و دانلود بهترین برنامه‌های ویرایش عکس برای اندروید و iOS

بهترین برنامه ویرایش عکس

در این مقاله به معرفی بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و برنامه ویرایش عکس حرفه ای برای iOS و دانلود برنامه ویرایش عکس پرداخته‌ایم.

باید اعتراف کرد که در دنیای مجازی امروز، کاربران علاقه بسیار زیادی به محتواهای تصویری دارند. در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که مخاطبان و طرفداران شبکه‌های اجتماعی برپایه تصویر یا ویدئو مانند اینستاگرام، تیک‌ تاک، اسنپ چت و یوتیوب افزایش چشمگیری داشتند و این نشان می‌دهد که محتوای تصویری جایگاه بالاتری نسبت به محتوای متنی پیدا کرده است.

شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند نیز به این موضوع واقف بوده و توجه ویژه‌ای به کیفیت دوربین محصولات خود دارند، از طرفی دیگر توسعه‌‌دهندگان نرم افزاری نیز از این علاقه مردم با خبر هستند و اپلیکیشن‌های بسیاری برای خلق محتوای تصویری بهتر، تولید کرده‌اند.

در حال حاضر برنامه‌های متعددی برای ویرایش عکس در گوشی‌های اندروید و iOS وجود دارد. هر کدام از این برنامه‌ها، امکانات خاص و متفاوتی را ارائه می‌دهند اما برخی از اپلیکیشن‌ها به دلیل جامع بودن و تعداد امکانات و ویژگی‌ها به عنوان یکی از بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید یا iOS شناخته می‌شوند.

تولید برنامه ویرایش عکس حرفه ای کار آسانی نیست، از این رو بسیاری از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس توسط گروه‌های توسعه دهنده معتبر و مطرح ساخته شده و استفاده از آن‌ها نیز پولی است. اما برنامه‌های رایگان بسیاری در این حوزه وجود دارد که امکانات متعدد و فوق‌العاده‌ای برای ویرایش تصویر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ما در این گزارش قصد داریم تا بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و iOS و همچنین تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که لقب بهترین برنامه ویرایش عکس حرفه‌ای را یدک می‌کشند را معرفی کنیم.

بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و iOS

برنامه Snapseed

بهترین برنامه ویرایش عکس

از آن‌جایی که گوگل در همه چیز رتبه برتر را دارد، برنامه ویرایش عکس آن نیز بهترین است. Snapseed با اختلاف بهترین برنامه ویرایش عکس برای اندروید و iOS محسوب می‌شود. در این برنامه که توسط گوگل به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده، با طیف گسترده‌ای از امکانات، ویژگی‌ها و شاخصه‌های جذاب و بااهمیت در زمینه ادیت تصویر طرف هستید و می‌توانید به بهترین شکل، یک عکس معمولی را به یک پرتره یا تصویر جذاب و فریبنده تبدیل کنید.

برنامه Snapseed بیش از 100 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده و کاربران امتیاز 4.5 را به آن داده‌اند. نزدیک به 30 ابزار مختلف در زمینه ترمیم، بهبود رنگ، ساختار تصویر، HDR و … در این برنامه در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. برنامه Snapseed همچنین از تصاویر خام RAW نیز پشتیبانی می‌کند و از این نظر نیاز عکاسان به ویرایش تصویر حرفه‌ای را تا حدودی برطرف می‌سازد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: بررسی اپلیکیشن Snapseed: ویرایش تصویر حرفه‌ای!

برنامه Snapseed برای همه کاربران موبایل مناسب است، فرقی ندارد که تجربه کار ادیت تصویر به صورت حرفه‌ای را دارید یا خیر، با امکانات این برنامه افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند در زمان کوتاهی تصاویر خود را به یک عکس جذاب تبدیل کنند.

دانلود برنامه ویرایش عکس

برنامه VSCO

برنامه ویرایش عکس حرفه ای

برنامه VSCO را می‌توان رقیب اصلی Snapseed در سیستم عامل اندروید نامید. VSCO محبوب یک برنامه ویرایش عکس حرفه‌ ای برای اندروید و iOS است که به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده و طرفداران بی‌شماری دارد.

اپلیکیشن VSCO نیز به دانلود بیش از 100 میلیون نفر در گوگل‌پلی رسیده و با سیستم عامل نسخه 5 به بالا سازگار است.

VSCO مجموعه‌ از ابزارهای کاربردی مانند تنظیم رنگ، نور، دما، فیلترهای جذاب، فونت‌های متفاوت نوشتن متن و ده‌ها ابزار و قابلیت دیگر است که می‌تواند جلوه‌ای تازه به تصاویر شما ببخشد.

این برنامه برای کاربران عمومی تلفن‌های همراه که تجربه زیادی در ادیت و ویرایش ندارند، عالی است.

دانلود برنامه ویرایش عکس

برنامه Prisma

بهترین برنامه ویرایش عکس

پریسما یکی دیگر از برنامه‌های حرفه‌ای ویرایش عکس برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است. مجموعه‌ای از فیلترهای مختلف در کتابخانه برنامه پریسما جای داده شده است، این فیلترها به خصوص در زمینه تبدیل تصویر به نقاشی، طرح‌های خاص و متفاوتی را به یک تصویر معمولی اضافه می‌کنند.

شما می‌توانید تمامی فیلترهای آماده را به صورت سفارشی تنظیم کرده و میزان اثرگذاری شاخصه‌های مختلف بر روی تصویر را تغییر دهید. اما در کنار طرح‌های آماده، ابزارهای اولیه ادیت عکس مانند تنظیم نور، برش، قلم نیز در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

در پریسما طرح‌ها و فیلترهای آماده حرف اول را می‌زنند، اگر خیلی به تنظیمات دستی تصویر علاقه ندارید، این برنامه گزینه خوبی برای شماست.

دانلود برنامه ویرایش عکس

برنامه Photoshop Express

برنامه ویرایش عکس حرفه ای

اپلیکیشن Photoshop Express، یکی دیگر از برنامه‌های محبوب ویرایش تصویر در اندروید و iOS محصول شرکت ادوبی است و به صورت رایگان در گوگل‌پلی و اپ‌استور قابل دانلود است. ویرایش پس‌زمینه، تنظیم رنگ، حذف نویز تصویر، بلور، تنظیم نور و کنتراست، فیلترها، طرح‌های آماده، کلاژ‌ها و ده‌ها مورد دیگر، تنها بخشی از امکاناتی هستند که فتوشاپ اکسپرس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بیش از 100 میلیون نصب در گوگل‌پلی، نشان دهنده محبوبیت نسخه موبایل فتوشاپ در میان کاربران است. این برنامه در سیستم عامل‌های اندروید 4.4 به بالا قابل نصب خواهد بود.

اپلیکیشن ادوبی Photoshop Express برای افرادی که به ویرایش دقیق تصویر علاقه دارند و تجربه کار با برنامه ویندوزی فتوشاپ را دارند، مناسب است.

دانلود برنامه ویرایش عکس

معرفی چند برنامه ویرایش عکس حرفه ای در سبکی متفاوت

اما برخی از برنامه‌ها برای هدف‌های خاصی طراحی شده‌اند، در ادامه برنامه‌هایی را که برای روتوش و آرایش صورت، خلق تصاویر ترکیبی و ادیت تصاویر گرفته شده از غذا تولید شده‌اند، معرفی خواهیم کرد.

برنامه Visage Lab

برنامه ویرایش عکس حرفه ای

برنامه Visage Lab یک آزمایشگاه زیبایی برای تصاویر صورت شماست! این جمله تبلیغاتی ادعای تولید کننده برنامه Visage Lab است. این برنامه به طور تخصصی برای روتوش و ویرایش تصاویر صورت طراحی شده است.

اگر می‌خواهید خال، جوش یا هر نوع ناهنجاری دیگر بر روی پوست صورت‌تان را رفع کنید و در تصاویر بسته از صورت خود یا سلفی، پوستی صاف داشته باشید، باید از برنامه Visage Lab استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌‌های ادیت تصویر برای اندروید و iOS است.

با این اپ حتی می‌توانید خودتان را آرایش کنید، آرایش چشم، لب و گونه‌ها همچنین حذف قرمزی چشم یا سفید کردن دندان‌ها از جمله دیگر قابلیت‌های برنامه Visage Lab است.

برنامه Visage Lab برای افرادی که به دنبال روتوش و میکاپ صورت هستند، کاملا کاربردی است.

دانلود برنامه ویرایش عکس

برنامه Afterlight 2

بهترین برنامه ویرایش عکس

اپلیکیشن Afterlight 2 بهترین برنامه ویرایش عکس برای ساخت تصاویر خلاقانه و ترکیبی است. در این برنامه با طرح‌ها و قالب‌های آماده می‌توانید فرم و شکل کلی تصویر را تغییر داده و بر اساس سلیقه خود، یک تصویر جذاب بسازید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه تنظیم نور و رنگ به شکل حرفه‌ای و با فیلترهای سینمایی است. این قابلیت نیز به رفع نویز تصاویر و تصحیح رنگ برای عکس‌هایی که در شرایط نوری بدی تهیه شده، کمک می‌کند.

برنامه Afterlight 2 تا کنون بیش از 5 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده و بر روی سیستم عامل اندروید 4 به بعد قابل نصب است. این برنامه برای کسانی که به ادیت نور و رنگ، همچنین ساخت تصاویر ترکیبی علاقه دارند، مناسب است.

دانلود برنامه ویرایش عکس

برنامه Foodie

بهترین برنامه ویرایش عکس

عکس برداری از غذا یا مواد غذایی یکی از پرطرفدارترین سبک‌های تصویر برداری موبایلی است. این روزها خیلی‌ها بعد از پخت یک غذا یا رفتن به رستوران تصویری از غذای خود تهیه کرده و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

در این برنامه ده‌ها فیلتر برای ادیت اختصاصی تصاویر غذا وجود دارد و قالب‌های آن برای عکس گرفتن از غذا بهینه شده است. برنامه فودی تنها برای ادیت تصویر نیست و با این برنامه می‌توانید عکس برداری کنید و لایه‌های مختلف را در همان لحظه تصویر برداری بر روی عکس اعمال نمایید.

Foodie در گوگل‌پلی بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و امتیاز 4.1 را دریافت کرده است. این اپلیکیشن برای کسانی که به تصویر برداری از غذا و مواد غذایی علاقه دارند، مناسب است.

دانلود برنامه ویرایش عکس

نوشته معرفی و دانلود بهترین برنامه‌های ویرایش عکس برای اندروید و iOS اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.