معرفی چند گوشی هوشمند با ضخامت کم‌تر از ۸ میلی‌متر

ضخامت کم، یکی از ویژگی‌هایی است که اکثر افراد از گوشی آینده‌شان انتظار دارند. ضخامت کم سبب می‌گردد تا دستگاه جمع‌ و‌ جورتر باشد و به‌راحتی در جیب جای بگیرد. البته مثل هرچیزی بدی‌هایی نیز دارد. مثلا این‌که گوشی شما آسیب‌پذیرتر می‌شود.

اما بازهم بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند که اسمارت‌فون‌شان ضخامت کمی داشته باشد. اگر می‌خواهید با چند موبایل کمرباریک آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…

نکته: این لیست براساس قیمت طراحی شده و ترتیب آن نزولی است.


1- اپل آی‌فون 7

یکی از شرکت‌هایی که به ساختن موبایل‌های با ضخامت کم مشهور شده٬ کمپانی بزرگ اپل است که در سال 2016 نیز 2 پرچمدار معرفی کرد که هردوی آن‌ها ضخامتی کم‌تر از 8.0 میلی‌متر داشتند. یکی از آن‌ها مهمان لیست ما شده و ضخامتش تنها 7.1 میلی‌متر است. طول و عرض محصول (به‌لطف حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین!) از یک موبایل استاندارد 4.7 اینچی بزرگ‌تر شده است. اما فکر نکنید که دردست‌گرفتن آی‌فون 7 آزاردهنده است.

این اسمارت‌فون دلبر به‌راحتی در گودی دست شما جای می‌گیرد و گرفتن آن به‌ لطف وزن کمش٬ آزاردهنده و طاقت‌فرسا نیست. بدنه هم کاملا فلزیست و همین سبب شده تا لک و چربی انگشتان‌تان به قاب پشتی نچسبند و ظاهر گوشی را خراب نکنند. البته این موضوع فقط در رنگ‌ مات این گوشی صدق می‌کند و رنگ جت‌بلک مثل شیشه٬ تمام لک‌ها و چربی‌ها را به خود جذب می‌نماید. گوشه‌ها نیز (مانند همیشه) گرد هستند و بهتر در دست جای می‌گیرند. زمانی که موبایل‌تان نقش زمین شود٬ این گوشه‌ها ضربه را جذب می‌کنند و نمی‌گذارند که دیوایس‌تان آن‌چنان آسیبی ببیند.

قیمت (مدل پایه): دو میلیون و پانصد هزار تومان


2- موتورولا موتو Z Play

شرکت موتورلا همان شرکت لنوو معروف است. گوشی‌های این برند خاص هستند و ظاهرشان با دیگر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار متفاوت است. از محل قرارگیری دوربین و قاب دور آن گرفته تا دکمه هوم و ماژولاربودن گوشی! اما یک چیز دیگری هم هست که موتو Z Play را خاص می‌کند: ضخامت! این مدل یکی از کمرباریک‌ترین هندست‌های بازار است و فقط 7.0 میلی‌متر ضخامت دارد. طول و عرض محصول نیز برای یک دستگاه 5.5 اینچی (باحاشیه زیاد) استاندارد و معمول است.

ترکیب فلز و شیشه سبب شده تا این اسمارت‌فون زیبایی زیادی داشته باشد. کیفیت‌ ساخت این مدل هم مثال‌ زدنیست و به‌وضوح معلوم است که از بهترین مواد تولید گشته. روی قاب پشتی تعدادی خطوط موازی قرار دارند که ظاهر ساده شیشه را متحول کرده‌اند تا کاربر حس متفاوت‌ بودن را داشته باشد. باید این را بگوییم که موتو Z Play محافظی روی قاب پشتش دارد که گوشی عزیزتان را در برابر خط‌ و‌ خش محافظت می‌کند. گوشه‌های گرد هم در این دستگاه حضور دارند و بیش‌ازپیش آن را دوست‌داشتنی کرده‌اند. شاسی دیوایس هم فلزی و بسیار مقاوم است و حس یک محصول گران‌ قیمت و صدالبته مرغوب را منتقل می‌کند.

قیمت: یک میلیون و ششصد هزار تومان


3- شیائومی Mi 5

این گوشی هوشمند یکی از محصولات پریمیوم سال 2016 از کمپانی پرآوازه شیائومی بود. لکن حالا هم یک گوشی بسیار ارزشمند و قدرتمند است و قیمت بسیار خوبی نیز دارد. اما Mi 5 به‌خاطر برچسب قیمت‌اش به لیست ما دعوت نشده٬ بلکه برای ضخامت 7.3 میلی‌متری‌اش به این مطلب اضافه گشته است. وزن مناسب باعث می‌شود که هندست در استفاده طولانی‌مدت آزاردهنده نباشد و دستان کاربر را نرنجاند. خوشبختانه شرکت سازنده، وزن این دستگاه را به‌طور قابل توجهی پایین آورده و آن را به حدود 130 گرم رسانده است. این را درکنار طول و عرض کوچک این دیوایس قرار دهید. در آخر شما یک موبایل کوچک و خوش‌دست را در اختیار دارید.

ترکیب فلز و شیشه نیز به جذابیت Mi 5 کمک شایانی کرده است و هیچ‌چیز از رقبای مدعی کم ندارد. حاشیه‌های کم لبه‌های گوشی سبب شده تا این گوشی را «مدرن» بنامیم (و از این نظر) آن را یک پله بالاتر از رقبای پرحاشیه‌اش قرار دهیم. لبه‌های خمیده قاب پشتی هم دردست‌گرفتن این مدل را راحت‌تر و آسان‌تر می‌کنند و همچنین باعث چسبیدن آن به کف دست می‌شوند. جای شکر دارد که طراحان شیائومی گردکردن گوشه‌ها را فراموش نکرده‌اند و آن‌ها را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر ساخته‌ و پرداخته‌اند. فریم هم فلزی بوده و خیلی‌ باکیفیت است و المان‌های زیادی درگوشه و کنار آن قرار گرفته‌اند.

قیمت: یک میلیون تومان


4- هوآوی آنر 8 لایت

درسال‌های قبل٬ فکر این‌که یک میان‌رده زیبا و باضخامت کم وجود داشته باشد٬ دور از ذهن به‌نظر می‌رسید؛ اما همه‌چیز در یکی‌دو سال اخیر فرق کرده است. میان‌رده‌ها جذاب و خیره‌کننده شده‌اند و برخی از آن‌ها کمی از پرچمداران ندارند. آنر 8 لایت نیز یکی از همین میان‌رده‌های خوش‌ساخت و دلبر است. ضخامت آن تنها 7.6 میلی‌متر بوده و با طول و عرضی که دارد٬ راحت دردست جای می‌گیرد و اصلا آزاردهنده نیست. وزن بسیار مناسب را هم به همه این‌ها اضافه کنید تا آنر 8 لایت تبدیل به پکیجی دوست‌داشتنی بشود.

خوشبختانه دوربین هم از بدنه بیرون نزده است؛ پس قادر هستید که از این موبایل (در سطوح صاف) بدون هیچ دردسری استفاده نمایید. جنس خاص بدنه نیز سبب شده تا این دستگاه دل و جان کاربران را برباید و چشمان آن‌ها را به خود خیره کند. طراحی یکپارچه این هندست شما را شگفت‌زده می‌کند و هیچ‌چیز بیرون‌زده نیست و حفره‌ای زشت درقاب جلو یا پشت نمی‌بینید.

قیمت: هفتصد هزار تومان


5- هوآوی P9 لایت

گوشی هوشمند با ضخامت کم

هوآوی همیشه نسخه‌های ضعیف‌تر پرچمدارانش را «لایت» می‌نامد. شاید این‌ها در قدرت و سرعت به برادران بزرگ‌ترشان نرسند٬ اما از نظر طراحی آن‌چنان فاصله‌ای با آن‌ها ندارند و دربین میان‌رده‌ها بسیار زیبا و چشم‌گیر هستند. ضخامت این دستگاه 7.5 میلی‌متر بوده و باتوجه به وزن معقول و طول و عرض مناسب باید بگوییم که P9 لایت راحت‌ در جیب‌تان جای می‌گیرد و دردست‌گرفتن آن (در طولانی‌ مدت) بسیار لذت‌بخش است. شاسی اصلی هم از فلز ماتی ساخته شده که لک و چربی انگشت را جذب نمی‌کند. قاب پشتی هم مانند فلز پرداخته‌ شده است و تا آن را در دست نگیرد٬ نمی‌فهمید که با یک گوشی پلاستیکی طرف هستید. دوربین به‌همراه فلاش در قابی براق گنجانده شده‌اند تا اهمیت آن‌ها بیش‌ از پیش مشخص شود.

قیمت: هفتصد هزار تومان


6- ال‌جی K10 2017

گوشی هوشمند با ضخامت کم

بالاخره یک گوشی از کمپانی خوش‌نام ال‌جی مهمان لیست ما شد. ضخامت این دستگاه 7.9 میلی‌متر است و وزن بسیار مناسبی نیز دارد. پلاستیک قاب پشتی هم مانند فلز طراحی گشته و در این رنج قیمتی٬ از کیفیت کم‌نظیری برخوردار است. دکمه هوم نیز در زیر سنسور دوربین جا خوش کرده است. همین سبب شده تا کاربر ناخودآگاه انگشتانش را روی آن بگذارد و لمسش کند. انحنای (نسبتا) زیادی در قاب پشت وجود دارد که دردست‌گرفتن K10 2017 را راحت‌تر از قبل می‌کند و مانند آب‌خوردن در گودی دستان شما جای می‌گیرد.

قیمت: ششصد هزار تومان

نوشته معرفی چند گوشی هوشمند با ضخامت کم‌تر از ۸ میلی‌متر اولین بار در پدیدار شد.