معرفی گوشی سونی اکسپریا L3 یک گوشی ارزان اما خوش کیفیت

گوشی سونی اکسپریا L3

گوشی سونی اکسپریا L3 یکی از گوشی های جدید سونی است که کمتر از یک ماه است که معرفی و روانه بازار موبایل جهانی شده است. البته سونی روزهای اخیر اقدام به معرفی اکسپریای دیگری کرده که می توانید برای خرید یک دستگاه اکسپریای ۲۰۱۹ روی آن ها نیز حساب کنید.

اما در ادامه این مطلب می خواهم ویژگی های گوشی سونی اکسپریا L3 را برای شما شرح دهم تا بتوانید با یک مقایسه ساده بهترین گوشی مورد علاقه خود را خریداری کنید.

 

یک نگاه کلی به ویژگی های گوشی سونی اکسپریا L3

گوشی سونی اکسپریا L3 یک گوشی با نمایشگر ۵٫۷ اینچی است که از دوربین های خوب و با کیفیتی برخوردار است. هر چند پردازنده این گوشی، از جمله پردازنده های مشهور برند های برتر نیست، اما عملکرد این گوشی از نظر پردازشگر مرکزی و گرافیکی، عالی است. بنابراین بدون اسیر نام و برند شدن، گوشی سونی اکسپریا L3 یک گوشی عالی از نظر سخت افزاری است.

شاید یکی از نقطه ضعف های گوشی سونی اکسپریا L3 را بتوان حافظه ۳۲ گیگابایتی دانست که برای این گوشی در نظر گرفته اند. البته می توان به کمک اسلات های حافظه ای این فضا را افزایش داد اما میزان فضای داخلی، یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بسیاری از افراد است. البته نا گفته نماند هر چه حافظه داخلی یک گوشی کمتر باشد، هزینه خرید گوشی نیز کمتر خواهد بود. بنابراین اگر از این جهت نگاه کرد، می توان به مزیت آن پی برد.

گوشی سونی اکسپریا L3

میزان فضای باتری نیز به قدری است که می توانید به طور ممتد، ۲۴ ساعت از طریق ۳G تماس برقرار کنید. به نظر می رسد یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری برای این گوشی واقعا کافی است و شما را دچار دردسر زود مدت اتمام شارژ نخواهد کرد.

  • Fingerprint تکنولوژی است که در این گوشی در نظر گرفته شده و بیشتر جنبه امنیتی دارد.
  • ضد آب بودن فاکتوری است که سونی این بار آن را از گوشی سونی اکسپریا L3 پاک کرده است.
  • پشتیبانی از شبکه های NFC و LTE از مزیت های گوشی سونی اکسپریا L3 است
  • برای علاقمندان به گوشی های دو سیم کارته، گوشی سونی اکسپریا L3 بهترین انتخاب است.

با این حساب، می توان گفت که این گوشی در رده متوسط به بالا طراحی و توسعه یافته که می تواند چند سال بدون عیب برای شما کار کند.

 

معرفی ویژگی های گوشی سونی اکسپریا L3

 

بررسی ویژگی های نمایشگر گوشی سونی اکسپریا L3

گوشی سونی اکسپریا L3 از نظر نمایشگر، هرگز نمی تواند به رقابت به سایر اکسپریاهای ۲۰۱۹ سونی بپردازد. ویژگی های در نظر گرفته شده، حتی نمی تواند آن را به نبرد و پیروزی در مقابل پرچم داران ۲۰۱۹ سامسونگ و ال جی و غیره بکشاند.

هر چند نمایشگر ۵٫۷ اینچی از ابعاد خوبی برخوردار است اما وضوح و رزولوشن گوشی ۷۲۰ در ۱۴۴۰  پیکسل است که با توجه به گوشی های برتر روز دنیا، آن را در رده کم کیفیت رده بندی می کند. به عبارتی می توان گفت که تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۸۲ پیکسل بر اینچ است. ( گوشی های روز دنیا از تراکم های بالای ۵۵۰ برخودار هستند! پس با یک مقایسه می توان حدس زد که اوضاع از چه قرار است )

گوشی سونی اکسپریا L3

همچنین با وجود این که تکنولوژی بکارگرفته در طراحی نمایشگر چند نسل بعد از IPS LCD رشد و پیشرفت داشته، این بار سونی برای این زمینه نیز از نمایشگری با تکنولوژی قدیمی IPS LCD استفاده کرده است.

هر چند نمایشگر این گوشی ضد خش است، اما بیان این ویژگی با قابلیت Corning Gorilla Glass 5 نشان از این دارد که سونی می توانست این موضوع را قدرت ببخشد چرا که این ویژگی ( Corning Gorilla Glass 5 ) نسل قدیمی تری است.

هر چند گوشی سونی اکسپریا L3  از پخش فیلم HDR پشتیبانی نمی کند، اما وجود سنسورهای تطبیق نور، و مجاورتی، از مزیت های دیگر این گوشی به شمار می آید.

 

بررسی ویژگی های دوربین گوشی سونی اکسپریا L3

همانطور که می دانید نسل گوشی های هوشمند به سمت دوربین های چندگانه در حال پیش روی است. هر چند سونی قصد داشته در این باره کم نگذارد اما انتخاب دوربین های چندگانه اش، ۱۰۰ درصد کیفیت را به همراه نداشته اما برآیند انتخاب های سونی، نتیجه خوبی به دنبال دارد، اما نه به خوبی گوشی  Xperia 10 Plus  یا Sony Xperia 10 !

گوشی سونی اکسپریا L3 دارای یک دوربین دوگانه در عقب است که کیفیت آن ها به ترتیب ۱۳ و ۲ مگاپیکسل است. وجود فلش LED در این قسمت کمک می کند که عکس ها را در شرایط خاص با کیفیت بهتری شکار کنید. اما دوربین سلفی گیر نیز که این روزها به صورت چندگانه در نظر گرفته می شود، در گوشی سونی اکسپریا L3 به صورت یگانه و با کیفیت ۸ مگاپیکسل لحاظ شده است.

گوشی سونی اکسپریا L3

نکته ای که وجود دارد این است که نهایت کیفیتی که شما می توانید با این گوشی عکس و فیلم ضبط کنید HD است! پس به خیال ضبط ویدیوی ۴K اقدام به خرید گوشی سونی اکسپریا L3 نکنید.

 

بررسی ویژگی های طراحی ظاهری گوشی سونی اکسپریا L3

این گوشی دارای ابعادی به اندازه ۱۵۴ x 72 x 8.9 می باشد که نشان از این دارد با یک گوشی تقریبا ۱۵ تا ۱۶ سانتی مواجه هستید. از طرفی ترکیب تکنولوژی سخت افزاری و طراحی بدنه به گونه ای است که وزن گوشی سونی اکسپریا L3 از متوسط گوشی های همرده اش کمتر است و به همین دلیل آن را در زمره گوشی های سبک وزن معرفی نموده اند.

از نظر امکانات بیومتریک تنها از امکان لمسی، بهره مند است که در قفل گشایی به شما کمک خواهد کرد تا یک سر و گردن بالاتر از نسل های قدیمی تر عمل کنید و صرفا به پین و الگو بسنده نکنید.

در نهایت رنگ بندی خاص سونی برای این گوشی به صورت مشکی، طلایی و نقره ای، موجب می شود بتوانید تصور جالبی از گوشی داشته باشید.

هر چند هنوز توضیحی مبنی بر این که این گوشی چه میزان مستحکم است و بدنه آن چقدر قابلیت ضربه پذیری دارد، اما با توجه به تجربه های گذشته از تولید محصولات توسط سونی می توان حدس زد که با یک گوشی با مقاومت متوسط و خوب روبرو باشیم.

گوشی سونی اکسپریا L3

بررسی عملکرد سخت افزاری گوشی سونی اکسپریا L3

پیش از این نیز از وضعیت عالی سخت افزاری این گوشی صحبت به میان آمد. اما به طور تفکیک شده، برای اطلاع بهتر خوب است که بدانید که:

این گوشی از چیپ پردازنده MediaTek Helio P22 MT6762 پشتیبانی می کند که اختصاصا برای این گوشی از یک پردازنده مرکزی با ۸ هسته پشتیبانی می کند. قدرت پردازشی این گوشی ۲۰۰۰  مگاهرتز می باشد. متخصصان عملکرد این سخت افزار را عالی قلمداد کرده اند.

در کنار پردازشگر مرکزی، پردازنده گرافیکی از نوع IMG PowerVR GE8320 در نظر گرفته شده است.

حافظه رم در این گوشی ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده است. اما انتخاب یک حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی که کاربر تنها قادر به استفاده از ۲۲ گیگابایت آن است کمی مساله را ناراحت کننده کرده است. البته با اسلات های حافظه ای می توانید تا ۵۰۰ گیگابایت به حافظه اضافه کنید.

در نهایت در مورد سیستم عامل این گوشی باید گفت که در عصری که بیشتر گوشی های معرفی شده از اندروید ۹ پشتیبانی می کنند، انتخاب Android (8.1 Oreo) برای گوشی سونی اکسپریا L3 چندان چنگی به دل نمی زند!

گوشی سونی اکسپریا L3

بررسی ویژگی های باتری گوشی سونی اکسپریا L3

ظرفیت باتری این گوشی ۳۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. تنها تکنولوژی بکارگرفته در این گوشی برای شارژ USB Power Delivery است. اما خروجی این باتری برای عملکرد های مختلف از منابع مختلف به صورت زیر معرفی شده است:

  • مدت زمان مکالمه: ۱۲۷۹ دقیقه
  • ماندگاری در حالت استند بای: تقریبا ۲۸ روز
  • مدت زمان مکالمه در حالت ۳G : تقریبا ۱۳۷۳ دقیقه
  • ماندگاری در حالت استند بای در حالت ۳G: تقریبا ۳۱ روز
  • مدت زمان مکالمه در حالت ۴G : تقریبا ۴۵ ساعت
  • ماندگاری در حالت استند بای در حالت ۴G: تقریبا ۲۹ روز
  • مدت زمان برای پخش موزیک: تقریبا ۲۵ ساعت
  • مدت زمان برای پخش ویدیو: تقریبا ۲۱ ساعت

آیا این میزان ظرفیت می تواند شما را راضی نگه دارد؟

 

دیگر ویژگی های مشهور گوشی سونی اکسپریا L3

از جمله این ویژگی ها می توان به:

  • پشتیبانی از بلوتوث ۵
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • پشتیبانی از خروجی اختصاصی صدای تلفن ( گوشی )
  • پشتیبانی از خروجی اختصاصی صدای رسانه ها ( استریو نیست )
  • پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  • پشتیبانی از دو سیم کارت
  • پشتیبانی از نانو سیم

یک نتیجه گیری کلی در مورد گوشی سونی اکسپریا L3

سونی هیچ گاه اقدام به تولید گوشی نمی کند که این برند را زیر سوال ببرد اما می توان گوشی سونی اکسپریا L3 در رده گوشی های متوسط از نظر کیفیت دانست. افرادی که از گوشی انتظارات حرفه ای ندارند، و گیمر های حرفه ای نیستند، می توانند سال های سال بدون یک لحظه توقف و خطا، با گوشی سونی اکسپریا L3 کار کنند.

در صورتی که بخواهید هزینه بیشتری داشته باشید می توانید یکی از گوشی های زیر را تست کنید:

  1. گوشی گلکسی S10 
  2. گوشی گلکسی S10 +
  3. گوشی گلکسی S10e
  4. گوشی Xperia 10 Plus 
  5.  گوشی Sony Xperia 10 
  6.  گوشی Sony Xperia 1 

تمامی گوشی های یاد شده محصول ۲۰۱۹ می باشند و دقیقا بعد از سونی اکسپریا L3  معرفی شده اند.

نظر خود را در رابطه با این بررسی با ما در میان بگذارید.

منبع

 

نوشته معرفی گوشی سونی اکسپریا L3 یک گوشی ارزان اما خوش کیفیت اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.