معرفی گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی ۵G در تاریخ موبایل

گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی 5G

امسال برای اولین بار بود که سامسونگ همزمان در موعد رسمی معرفی گوشی های پرچم دار خود از سری S به معرفی ۵ گوشی هوشمند پرداخت. گوشی گلکسی S10 5G نیز یکی از این دسته هاست که نامی با ترکیبی جدید دارد. هر چند در بررسی دیگر گوشی های هوشمند این برند، که دو هفته پیش معرفی شده اند، تفاوت چشم گیر خاصی دیده نشده، اما این تنوع ۵ تایی واقعا جای سوال دارد.

به هر حال تصمیم داریم، کمی در دنیای گوشی گلکسی S10 5G چرخ بزنیم و از ویژگی های این گوشی به شما بگوییم تا هنگام خرید یک دستگاه گوشی گلکسی S10 بتوانید بهترین گوشی را انتخاب کنید.

یک نگاه کلی به ویژگی های گوشی گلکسی S10 5G

گوشی گلکسی S10 5G را نمی توان یک گوشی خاص برای افرادی دانست که به دنبال کیفیت متوسط یا زیر متوسط هستند. از طرفی نمی توان تفاوت چندانی بین این گوشی و سایر گوشی های سری S10 قائل شد. هر چند قضاوت با شماست اما از ویژگی های این گوشی می توان به موارد مختلف اشاره کرد مثلا مطمئن هستیم که این گوشی یک اسمارت فون اندرویدی است که اندرویدش کاملا بروز است ( اندروید ۹ ).

همچنین اندازه نمایشگر در گوشی گلکسی S10 5G؛ به اندازه ۶٫۷ اینچ گزارش شده است که نشان می دهد یک نمایشگر بزرگ دارد و گوشی نیز باید بلند قامت باشد. از سویی، از تکنولوژی Fingerprint بهره مند است. مساله بعدی در این گوشی ضد آب بودن آن است اما صحبتی از ضد غبار بودن در این گوشی به چشم نمی خورد. از فقدان های اصلی در این گوشی نیز می توان عدم پشتیبانی از دو سیم کارت، و کمی سنگین وزن بودن آن اشاره داشت.

گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی 5G

ویژگی  ۵G در گوشی گلکسی S10 5G یعنی چه؟

اگر به عنوان این مطلب دقت کنید گفته ایم که گوشی گلکسی S10 5G اولین گوشی است که از نسل ۵G پشتیبانی می کند! این قابلیت در حقیقت به کاربر امکان می دهد که با سرعت بسیار بالا، تصاویر و رسانه ها را دانلود کند، از استریم ها بدون وقفه، بهره مند شود و از اینترنتی عالی برخوردار باشد. این ویژگی کیفیت گوشی و دانلود و کاربری اینترنتی را چیزی فراتر از وای فای ارائه خواهد کرد! ( با ۴G مقایسه کنید که ۵G یک نسل بالاتر خواهد بود ) این تعریفی ساده از این گوشی بود!

 

بررسی مشخصات نمایشگر گوشی گلکسی S10 5G

با یک نگاه کلی به مشخصات نمایشگر در گوشی گلکسی S10 5G می توانم این اطمینان را بدهم که این گوشی از این جهت کیفت و عملکردی عالی دارد. چرا که تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر ۶٫۷ اینچی آن، Dynamic AMOLED است که از تکنولوژی های روز است. البته در کنار این تکنولوژی، OLED بودن نیز این روزها حرف اول را می زند اما در تجربه باید به دنبال سلیقه شخصی و تجربه کاربری رفت.

وضوح این نمایشگر به صورت ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل گزارش شده که رقمی عالی است و این نشان می دهد که با تصاویری با رنگ های دقیق و کاملا واقعی مواجه خواهید بود. اما برای درک بهتر این رزولوشن، خوب است نمایشگر را با تراکم پیکسلی آن یعنی ۵۰۲ پیکسل در اینچ مقایسه کنید که رقمی عالی در مقابل رقبا است.

اگر گوشی را در مقابل خود بگیرید، چیزی حدود ۹۰ درصد از ظاهر گوشی تان به نمایشگر اختصاص داده شده و این یعنی یک گوشی خوش فیس دارید.

اما این نمایشگر با کمک سنسورهای تکمیلی ان کامل می شود. این سنسورها شامل موارد زیر می شود:

  1. سنسور تطبیق دهنده نور
  2. سنسور مجاورتی

البته تعداد سنسورهای این گوشی به این دو ختم نمی شوند اما این سنسورها اختصاصا به نمایشگر ارتباط دارند.

همچنینپشتیبانی از ویدیوی HDR و نمایشگر مقاوم در مقابل خش با شناسه قدرت مقاومت Corning Gorilla Glass 6 نیز از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند به شمار می آیند.

خب حالا نظر تو در مورد نمایشگر این گوشی چیست؟

گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی 5G

بررسی مشخصات دوربین گوشی گلکسی S10 5G

دوربین ویژگی دوست داشتنی و کاملا ضروری هر اسمارت فون است. در گوشی گلکسی S10 5G قابلیت دوربین از ویژگی برتری نسبت به هسته این گوشی یعنی گلکسی اس ۱۰ برخوردار است. این برتری حاصل از انتخاب دوربین ۴ گانه در پشت گوشی گلکسی S10 5G است. چیزی که حتی در گوشی اصلی سری S سامسونگ و تقریبا در هیچ گوشی هوشمند دیگری دیده نشده است. البته در گزارش ارسال شده در مورد ویژگی های دوربین این گوشی کیفیت دوربین ها به صورت زیر ذکر شده است

  1. دوربین اول یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است
  2. دوربین دوم یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است
  3. دوربین سوم یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است

اما برای دوربین چهارم، میزان قدرت و کیفیت ذکر نشده و تنها به Time-of-Flight  ToF  به عنوان ویژگی سخت افزاری این دوربین اشاره شده است.

از طرفی این دوربین ها به کمک فلش LED صحنه های گنگ و مبهم و تاریک را بهتر ضبط می کنند.

اما دوربین سلفی گیر برای این گوشی یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این دوربین نیز خود دوگانه است.

بنظر تو آیا با این دوربین ها می توان عکس های متفاوتی شکار کرد؟

 

بررسی مشخصات ظاهری و طراحی گوشی گلکسی S10 5G

از نظر ظاهری نیز گوشی گلکسی S10 5G با یک طرح واحد در دستان کاربران ظاهر خواهد شد چرا که این گوشی به جز رنگ سفید هیچ رنگ دیگری ندارد. از طرفی ابعاد گوشی گویای این است که، گوشی از ضخامت استاندارد برای باریک بودن برخوردار نیست ( دارای ضخامت ۷٫۹۴ میلی متر ) و از طرفی در زمره گوشی های بلند قد  به شمار می رود ( طول تقریبا ۱۶ سانتی متری ).

از نظر وزن نیز گوشی ۱۰ گرم تا ۲۰۰ گرمی شدن فاصله دارد اما کماکان از این بابت در رده متوسط قرار دارد. البته این سنگین وزن شدن علتی جز این ندارد که بدنه این گوشی از جنس آلومینیم و شیشه است. جنس آلومینیم موجب می شود که گوشی مستحکم تر و شکیل تر باشد اما به میزان خاصی به وزن گوشی می افزاید.

گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی 5G

در ویژگی های این گوشی به گواهی IP 68 برای مقاومت در مقابل آب و غبار و خاک اشاره شده است.

در نهایت شما می توانید به دو حالت از تکنولوژی های امنیتی  گوشی گلکسی S10 5G استفاده کنید:

  1. تکنولوژی قفل گشایی دو بعدی چهره
  2. بازگشایی قفل با کمک اثر انگشت در نمایشگر

به نظر می رسد که از نظر طراحی ظاهری و کاربردی نیز این گوشی خوب عمل کرده است.

 

بررسی ویژگی های سخت افزاری و عملکرد گوشی گلکسی S10 5G

بستگی دارد که بخواهید از این گوشی به چه صورت کار بکشید! خواه گیمر قوی باشید، یا این که خوره اپلیکیشن باشید و یا حتی بخواهید فقط فیلم ببینید و یا وب گردی کنید، به شما قول می دهم که این گوشی حسابی از پس درخواست های شما بر بیاید. علت این تعهد هم چیزی نیست جز، نوع سخت افزار پردازنده، گرافیک و میزان حافظه رم در  گوشی گلکسی S10 5G!

چیپ پردازنده این گوشی از نوع جدید Qualcomm Snapdragon 855 در نظر گرفته شده که از یک پردازنده ۸ هسته ای پشتیبانی می کند. این پردازنده کمک می کند تا درخواست ها و پردازش های شما با فرکانس ۲۸۴۰  مگاهرتز انجام شوند. از نظر متخصصان قدرت پردازشی این گوشی عالی است.

همچنین برای پردازش گرافیکی و تصاویر نیز پردازنده Adreno 640 در نظر گرفته شده که به نوبه خود، عالی است. اما آن چه که تمام رضایت را به سمت این گوشی جلب می کند حافظه رم ۸ گیگابایتی این گوشی است. البته برخورداری از ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی بدون امکان افزودن فضا بر این گوشی، یک امتیاز منفی برای آن به شمار می آید. 

رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی Samsung One بر پایه اندروید ۹ می باشد.

گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی 5G

بررسی مشخصات باتری و قابلیت شارژ گوشی گلکسی S10 5G

گلکسی S10 5G مثل هر گوشی دیگری از باتری برخوردار است که باید جان این گوشی را نگه دارد تا بتواند برای شما کار کند اما وجد آفرین است اگر بدانید، ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت است.

همچنین برخورداری از تکنولوژی های شارژ باتری، نظیر:

  • Qualcomm Quick Charge 2.0
  • USB Power Delivery
  • Samsung Adaptive Fast Charging
  • Qi and Powermat wireless charging
  • Reverse wireless charging

از دیگر ویژگی های برتر و عالی این گوشی در میان رقبای سامسونگی و غیره است.

 

سایر مشخصات گوشی گلکسی S10 5G

از دیگر ویژگی های مشهور این گوشی می توان به برخورداری از بلوتوث ۵ اشاره داشت. همچنین این گوشی دارای دو نوع اسپیکر است. اسپیکر اولیه که مخصوص شنیدن صدای مخاطب در گوشی است. اسپیکر ثانویه که مخصوص صدای رسانه و مدیا است، از نوع چند اسپیکره است. همچنین پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا، و سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass, Hall (for flip covers), Barometer از دیگر ویژگی های این گوشی به شمار می آیند.

از جمله رقبای این گوشی می توان به

  1. گوشی گلکسی S10 
  2. گوشی گلکسی S10 +
  3. گوشی گلکسی S10e
  4. گوشی Xperia 10 Plus 
  5.  گوشی Sony Xperia 10 
  6.  گوشی Sony Xperia 1 

اشاره داشت.

نظر خود را در رابطه با این اسمارت فون خاص سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با ما در میان بگذارید.

منبع

 

 

 

نوشته معرفی گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ اولین گوشی ۵G در تاریخ موبایل اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.