معرفی یک دستگاه مفهومی با نمایشگر بدون حاشیه!

معرفی یک دستگاه مفهومی با نمایشگر بدون حاشیه!

مدتی از شروع مبارزه برای کاهش حاشیه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند می‌گذرد و تولیدکنندگان سعی در کاهش سایز کلی دستگاه خود با نمایشگر ۵ تا ۵.۵ اینچ دارند. بالا بودن درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه باعث می‌شود که نمایشگری بزرگ‌تر بدون افزایش اندازه بدنه دستگاه در اختیار شما قرار بگیرد و همچنین مشکلی برای حمل آن نیز نداشته باشید.

اگرچه روزانه شاهد کاهش حاشیه دو طرف صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند هستیم، اما حاشیه بالا و پایین به علت قرارگیری قطعاتی مانند خروجی صدای گوشی، میکروفون، دکمه هوم، بلندگو، دوربین و سنسورها بدون تغییر اندازه باقی ما‌نده‌اند. درگذشته شارپ با معرفی مدل Aquos این قاعده را تغییر داد و حاشیه بالای نمایشگر را به همراه خروجی صدا حذف کرد که نتیجه آن نیاز به فشار دادن گوش کاربر به صفحه نمایش برای شنیدن صدای طرف مقابل توسط لرزش و انتقال آن از طریق استخوان بود.

تا معرفی یک دستگاه بدون حاشیه فاصله زیادی نداریم، چراکه شرکت Japan Display یک نمونه مفهومی از دستگاهی با حاشیه بسیار کم در اطراف نمایشگر را معرفی کرده است. نام این صفحه نمایش “کاملا فعال” است که با سیم‌کشی چگالی بالا به قطعات اطراف نمایشگر اجازه می‌دهد که نامعلوم باشند. براساس گفته‌های این شرکت، تولید انبوه از اواخر سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد و در بسیاری از دستگاه‌ها شامل گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش LCD مورد استفاده قرار خواهد گرفت، البته تولیدکنندگان وظیفه قرار دادن قطعات در اطراف آن را برعهده دارند.

به نظر ما حاشیه پایین گوشی‌های هوشمند به علت وجود قطعات کاربردی زیاد و احتمال لمس اتفاقی نمایشگر توسط کاربر به این زودی از بین نخواهد رفت و این تکنولوژی بیشتر مناسب تبلت‌ها خواهد بود.

نوشته معرفی یک دستگاه مفهومی با نمایشگر بدون حاشیه! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.